Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi 80 quattro -85 Money for nothing..
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
22297 besök totalt
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
Lind4hl skrev:
vad ska du ha för fläns på turbon? har en kkk k24 7200 (audi rs2turbo) liggandes, denna klarar av MAX 380hk, och 315orginal i min. ifall det vore intressant så dra iväg ett pm, thumbs up

(emot forumregler att skriva såhär?


Reglerna vet jag inget om men jag ska läsa på om den, för det är helt klar intressant. Vet inte hur "lättdriven" den är...
skicka mig gärna en bild på agget

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 2004



Pm thumbs up

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
J.Eriksson
Piteå
Här sen Nov 2008
Inlägg: 32



Satsa på en turbo med delat inlopp.
Jag skulle börja leta efter exempelvis en hx35, den skulle fungera fint till din tänkta effekt.
Dom är relativt billiga och hyffsat lätta att få tag i.

Visserligen är dom rätt tunga jämfört med "raceturbos" men å andra sidan tål dom en hel del stryk.


Mvh Jocke

_________________
Joakim Eriksson
Audi A6 2.4 - 1999
Audi 80 Competition - 1994
Audi S6 2.2 20vt - 1996
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
En topp extra beställd. Nu har jag iaf två att välja mellan. En av dom ska bearbetas.
Förbannade dollar att vara dyr nu när jag är sugen på beställa koppling.

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
J.Eriksson
Piteå
Här sen Nov 2008
Inlägg: 32



lindgren skrev:
En topp extra beställd. Nu har jag iaf två att välja mellan. En av dom ska bearbetas.
Förbannade dollar att vara dyr nu när jag är sugen på beställa koppling.


För din tänkta effekt behövs inga värstinggrejjer.

Jag körde med orginal tryckplatta (fräsch, går ju även att provtrycka / schimsa in så man får ut mest ur den) och en 4-puckars sinter.
Det håller ihop rätt bra och jag vet att Leif också körde med samma grejjer åtminstonde med 400hk.

/Jocke

_________________
Joakim Eriksson
Audi A6 2.4 - 1999
Audi 80 Competition - 1994
Audi S6 2.2 20vt - 1996
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
J.Eriksson skrev:
lindgren skrev:
En topp extra beställd. Nu har jag iaf två att välja mellan. En av dom ska bearbetas.
Förbannade dollar att vara dyr nu när jag är sugen på beställa koppling.


För din tänkta effekt behövs inga värstinggrejjer.

Jag körde med orginal tryckplatta (fräsch, går ju även att provtrycka / schimsa in så man får ut mest ur den) och en 4-puckars sinter.
Det håller ihop rätt bra och jag vet att Leif också körde med samma grejjer åtminstonde med 400hk.

/Jocke


Där har jag ett dillemma, då jag hellst vill han "vanlig" koppling, för att den ska vara körbar även med barnstolen bredvid. Men visst, sinter kan vara ett alternativ om priset är rätt.

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Fredriksson84
Falun
Här sen Aug 2005
Inlägg: 385



Det är ingen JÄTTE stor skillnad å köra med sinterkoppling å det går utmärkt å köra statskörning med sån bara man pröva någon gång!

_________________
Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO

Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny

Daniel Fredriksson
Citera
J.Eriksson
Piteå
Här sen Nov 2008
Inlägg: 32



Fredriksson84 skrev:
Det är ingen JÄTTE stor skillnad å köra med sinterkoppling å det går utmärkt å köra statskörning med sån bara man pröva någon gång!


Sen med orginal tryckplatta blir den oerhört lätttrampad.
Nackdelen med sinter är väl att dom slits rätt fort ifall man slirar mycket på den, men man lär sig att planera körningen, inga problem för mig det jag kört i stadstrafik iaf!


En 4-puckars sinter kostar under 1000-lappen ny, Kennedy Racing engineering har dom, sån jag kör med. (Med nya motorn kör jag dock värre tryckplatta)


/Jocke

_________________
Joakim Eriksson
Audi A6 2.4 - 1999
Audi 80 Competition - 1994
Audi S6 2.2 20vt - 1996
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
J.Eriksson skrev:
Fredriksson84 skrev:
Det är ingen JÄTTE stor skillnad å köra med sinterkoppling å det går utmärkt å köra statskörning med sån bara man pröva någon gång!


Sen med orginal tryckplatta blir den oerhört lätttrampad.
Nackdelen med sinter är väl att dom slits rätt fort ifall man slirar mycket på den, men man lär sig att planera körningen, inga problem för mig det jag kört i stadstrafik iaf!


En 4-puckars sinter kostar under 1000-lappen ny, Kennedy Racing engineering har dom, sån jag kör med. (Med nya motorn kör jag dock värre tryckplatta)


/Jocke


Finns det ingen vettig sport tryckplatta? Eller ska jag satsa på en ny original?

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Sachs förstärkta som alla VW-trimmare använder borde ju fungera.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
J.Eriksson
Piteå
Här sen Nov 2008
Inlägg: 32



Lillen skrev:
Sachs förstärkta som alla VW-trimmare använder borde ju fungera.


Ser inte golfarnas svänghjul annorlunda ut?

På audin är svänghjulet plant, har för mig att det är försänkt i vw's bilar?

_________________
Joakim Eriksson
Audi A6 2.4 - 1999
Audi 80 Competition - 1994
Audi S6 2.2 20vt - 1996
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Jo orginal är det lite annorlunda.
Men det finns ju senare med vanlig rättvänd åxå.
Beror ju på vad man väljer , så förstärkt Sachs borde ju finnas till vilken som.
Även Audi då de levererar till hela VAG.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5131



lindgren skrev:
J.Eriksson skrev:
lindgren skrev:
En topp extra beställd. Nu har jag iaf två att välja mellan. En av dom ska bearbetas.
Förbannade dollar att vara dyr nu när jag är sugen på beställa koppling.


För din tänkta effekt behövs inga värstinggrejjer.

Jag körde med orginal tryckplatta (fräsch, går ju även att provtrycka / schimsa in så man får ut mest ur den) och en 4-puckars sinter.
Det håller ihop rätt bra och jag vet att Leif också körde med samma grejjer åtminstonde med 400hk.

/Jocke


Där har jag ett dillemma, då jag hellst vill han "vanlig" koppling, för att den ska vara körbar även med barnstolen bredvid. Men visst, sinter kan vara ett alternativ om priset är rätt.


Skippa då sinterlamellen och kör med vanlig lamell och en tryckplatta med hårdare fjädrar.

Men annars är det inga som helst problem att göra fina lugna starter så varken farmor tappar löständerna eller småungar tappar napp med en sinterlamell och förstärkt tryckplatta.

De flesta som vill visa hur svårt det är på träffar vill nog mest visa att de har lite specialgrejor i bilen för att vara

_________________
Roland Johansson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8074



Rolle Scirocco skrev:

De flesta som vill visa hur svårt det är på träffar vill nog mest visa att de har lite specialgrejor i bilen för att vara


Det där är dagens sanning...
Citera
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1524



"Audi 80 quattro -85 Vilken turbo ska jag ha? "

Det är väl lika bra å satsa ordentligt....

http://img98.imageshack.us/img98/5499/post71187277929iy7.jpg

Tar kanske en stund å få laddtryck..

Kunde inte låta bli

_________________
Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
Citera
96special

Här sen Okt 2004
Inlägg: 339



Skulle nog undvika det grenröret från 034.

Tips som jag vette fan om funkar men värdt att kolla

grenrör från en audi 1,8T och turbo från volvo 2,5T.... vore bingo om det är samma bultdelning på grenröret som på turbon (K03 mot K04)
har du jävligt tur kan man nog ta kompressordelen från senaste volvo R och sätta dit i stället för 2,5Ts.
fråga på någon turboverkstad. tror inte 280 hp borde vara problem.

_________________
Truls Herland
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
Letar bara i slöfart just nu.
Mycket annat som pengarna måste gå till innan sommaren.
Hoppas bara att det lättar lite. Då ska jag ta fart igen.

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
hmm har lite problem med att förstå måtten som dalhems har på sin hemsida...
ska nog ringa dom imorgon.



lamell 228mm solid 4-puck nav A (20,6x24)
http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Product=2703489a-c4e5-4bee-8562-02 . . . .



Dåliga bilder på ett skitigt utrymme. Bara för att visa att det troligen finns utrymme för en turbo.
Som jag inte har handlat än.

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
J.Eriksson
Piteå
Här sen Nov 2008
Inlägg: 32



Det är slitytan på ditt svänghjul som menas, vilken är 228mm som bilden visar.
Navets nummer är måttet på växellådans axel + antal splines.

_________________
Joakim Eriksson
Audi A6 2.4 - 1999
Audi 80 Competition - 1994
Audi S6 2.2 20vt - 1996
Citera
Fredriksson84
Falun
Här sen Aug 2005
Inlägg: 385



J.Eriksson skrev:
Det är slitytan på ditt svänghjul som menas, vilken är 228mm som bilden visar.
Navets nummer är måttet på växellådans axel + antal splines.


det är iaf 23 splines.. men ja tror det bara är DLI som kan leverera sinter me rätt mått å centrum

_________________
Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO

Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny

Daniel Fredriksson
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565


Trådstartare
Fredriksson84 skrev:
J.Eriksson skrev:
Det är slitytan på ditt svänghjul som menas, vilken är 228mm som bilden visar.
Navets nummer är måttet på växellådans axel + antal splines.


det är iaf 23 splines.. men ja tror det bara är DLI som kan leverera sinter me rätt mått å centrum


och jag tror inte ens vi har samma koppling... kollade på enem's hemsida,och insåg att min bil verkar vara lite ensam.... passar bara sig själv,så att säga.

Kanske måste jag ta och räkna hur många splines jag har...

Dli-teknik har iaf svarat på mail,nu väntar jag på svar från dalhems...

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi 80 quattro -85 Money for nothing..
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
22297 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande