Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi 80 quattro -85 Money for nothing.. | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 22297 besök totalt |
Reglerna vet jag inget om men jag ska läsa på om den, för det är helt klar intressant. Vet inte hur "lättdriven" den är... skicka mig gärna en bild på agget _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Satsa på en turbo med delat inlopp.
Jag skulle börja leta efter exempelvis en hx35, den skulle fungera fint till din tänkta effekt. Dom är relativt billiga och hyffsat lätta att få tag i. Visserligen är dom rätt tunga jämfört med "raceturbos" men å andra sidan tål dom en hel del stryk. Mvh Jocke _________________ Joakim Eriksson Audi A6 2.4 - 1999 Audi 80 Competition - 1994 Audi S6 2.2 20vt - 1996 |
||||||
En topp extra beställd. Nu har jag iaf två att välja mellan. En av dom ska bearbetas.
Förbannade dollar att vara dyr nu när jag är sugen på beställa koppling. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
För din tänkta effekt behövs inga värstinggrejjer. Jag körde med orginal tryckplatta (fräsch, går ju även att provtrycka / schimsa in så man får ut mest ur den) och en 4-puckars sinter. Det håller ihop rätt bra och jag vet att Leif också körde med samma grejjer åtminstonde med 400hk. /Jocke _________________ Joakim Eriksson Audi A6 2.4 - 1999 Audi 80 Competition - 1994 Audi S6 2.2 20vt - 1996 |
||||||
Där har jag ett dillemma, då jag hellst vill han "vanlig" koppling, för att den ska vara körbar även med barnstolen bredvid. Men visst, sinter kan vara ett alternativ om priset är rätt. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Det är ingen JÄTTE stor skillnad å köra med sinterkoppling å det går utmärkt å köra statskörning med sån bara man pröva någon gång!
_________________ Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny Daniel Fredriksson |
||||||
Sen med orginal tryckplatta blir den oerhört lätttrampad. Nackdelen med sinter är väl att dom slits rätt fort ifall man slirar mycket på den, men man lär sig att planera körningen, inga problem för mig det jag kört i stadstrafik iaf! En 4-puckars sinter kostar under 1000-lappen ny, Kennedy Racing engineering har dom, sån jag kör med. (Med nya motorn kör jag dock värre tryckplatta) /Jocke _________________ Joakim Eriksson Audi A6 2.4 - 1999 Audi 80 Competition - 1994 Audi S6 2.2 20vt - 1996 |
||||||
Finns det ingen vettig sport tryckplatta? Eller ska jag satsa på en ny original? _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Ser inte golfarnas svänghjul annorlunda ut? På audin är svänghjulet plant, har för mig att det är försänkt i vw's bilar? _________________ Joakim Eriksson Audi A6 2.4 - 1999 Audi 80 Competition - 1994 Audi S6 2.2 20vt - 1996 |
||||||
Skippa då sinterlamellen och kör med vanlig lamell och en tryckplatta med hårdare fjädrar. Men annars är det inga som helst problem att göra fina lugna starter så varken farmor tappar löständerna eller småungar tappar napp med en sinterlamell och förstärkt tryckplatta. De flesta som vill visa hur svårt det är på träffar vill nog mest visa att de har lite specialgrejor i bilen för att vara _________________ Roland Johansson |
||||||
Det där är dagens sanning... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
"Audi 80 quattro -85 Vilken turbo ska jag ha? "
Det är väl lika bra å satsa ordentligt.... http://img98.imageshack.us/img98/549 Tar kanske en stund å få laddtryck.. Kunde inte låta bli _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- |
||||||
Skulle nog undvika det grenröret från 034.
Tips som jag vette fan om funkar men värdt att kolla grenrör från en audi 1,8T och turbo från volvo 2,5T.... vore bingo om det är samma bultdelning på grenröret som på turbon (K03 mot K04) har du jävligt tur kan man nog ta kompressordelen från senaste volvo R och sätta dit i stället för 2,5Ts. fråga på någon turboverkstad. tror inte 280 hp borde vara problem. _________________ Truls Herland |
||||||
Letar bara i slöfart just nu.
Mycket annat som pengarna måste gå till innan sommaren. Hoppas bara att det lättar lite. Då ska jag ta fart igen. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
hmm har lite problem med att förstå måtten som dalhems har på sin hemsida...
ska nog ringa dom imorgon. lamell 228mm solid 4-puck nav A (20,6x24) http://62.181.75.60:80/Default.aspx? Dåliga bilder på ett skitigt utrymme. Bara för att visa att det troligen finns utrymme för en turbo. Som jag inte har handlat än. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Det är slitytan på ditt svänghjul som menas, vilken är 228mm som bilden visar.
Navets nummer är måttet på växellådans axel + antal splines. _________________ Joakim Eriksson Audi A6 2.4 - 1999 Audi 80 Competition - 1994 Audi S6 2.2 20vt - 1996 |
||||||
det är iaf 23 splines.. men ja tror det bara är DLI som kan leverera sinter me rätt mått å centrum _________________ Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny Daniel Fredriksson |
||||||
och jag tror inte ens vi har samma koppling... kollade på enem's hemsida,och insåg att min bil verkar vara lite ensam.... passar bara sig själv,så att säga. Kanske måste jag ta och räkna hur många splines jag har... Dli-teknik har iaf svarat på mail,nu väntar jag på svar från dalhems... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Audi 80 quattro -85 Money for nothing.. | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 22297 besök totalt |