Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-07-10>15 Tillbaka från Ringen
<<   1, 2
7888 besök totalt
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



Hade ni studerat spårval i förväg på något sätt? Kanske mala något bilspel funkar (lite ialla fall)?!?? Eller gick ni bara på er gudabenådade känsla?? Det är väl en hel del krön att hålla stumt(?) över...

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
EVIL TT
Göteborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 200


Trådstartare
Känsla, Börje. Känsla

Gran Turismo e ett bra verktyg. Vet inte hur många varv jag lagt där. Inte 100% igt, men bättre än inget.
Köp ett beg PS2 å ratt å börja lira alt, om du känner att du har pengar över som du inte vill lägga på bilen hur det nu någonsin skulle hända, köp PS3.

_________________
Peter Blomberg
Audi ClubSport.
WestCoast Racing
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



EVIL TT skrev:
Känsla, Börje. Känsla

Gran Turismo e ett bra verktyg. Vet inte hur många varv jag lagt där. Inte 100% igt, men bättre än inget.
Köp ett beg PS2 å ratt å börja lira alt, om du känner att du har pengar över som du inte vill lägga på bilen hur det nu någonsin skulle hända, köp PS3.


Det är ett bra sätt att lära sig banan, tyvärr finns inte Nordslingan med på PS3 än, men det kommer om ca 1år thumbs up

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



bertil1 skrev:
EVIL TT skrev:
Känsla, Börje. Känsla

Gran Turismo e ett bra verktyg. Vet inte hur många varv jag lagt där. Inte 100% igt, men bättre än inget.
Köp ett beg PS2 å ratt å börja lira alt, om du känner att du har pengar över som du inte vill lägga på bilen hur det nu någonsin skulle hända, köp PS3.


Det är ett bra sätt att lära sig banan, tyvärr finns inte Nordslingan med på PS3 än, men det kommer om ca 1år thumbs up


Jo men Peter gissar rätt mycket lika så på banan, svänger det höger el vänster

PS2 med GT4 tycker jag funkar perfekt, varvat med film, ringen kursen här på Rejsa är kanon om du har minne och lagra all info i huvet, jag hann bara halva innan jag åkte(minnet fullt )

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Narin skrev:
bertil1 skrev:
EVIL TT skrev:
Känsla, Börje. Känsla

Gran Turismo e ett bra verktyg. Vet inte hur många varv jag lagt där. Inte 100% igt, men bättre än inget.
Köp ett beg PS2 å ratt å börja lira alt, om du känner att du har pengar över som du inte vill lägga på bilen hur det nu någonsin skulle hända, köp PS3.


Det är ett bra sätt att lära sig banan, tyvärr finns inte Nordslingan med på PS3 än, men det kommer om ca 1år thumbs up


Jo men Peter gissar rätt mycket lika så på banan, svänger det höger el vänster

PS2 med GT4 tycker jag funkar perfekt, varvat med film, ringen kursen här på Rejsa är kanon om du har minne och lagra all info i huvet, jag hann bara halva innan jag åkte(minnet fullt )


Ja man har pluggat ganska mycket hemma, tycker man har det i minnet, så kommer man ner till ringen och kör en bit....HUR FAN VAR DET NU men 3/4 del av banan kan jag....nog

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



TTBörje skrev:
Hade ni studerat spårval i förväg på något sätt? Kanske mala något bilspel funkar (lite ialla fall)?!?? Eller gick ni bara på er gudabenådade känsla?? Det är väl en hel del krön att hålla stumt(?) över...


Hålla stumt över krönen är inte och tänka på än på länge(möjligen ned en slö bil), sen kan där ju ligga en motorcyckel som krachat men det kan man ju inte tänka på, då går det ju ännu saktare
MVH Narin

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Så var domen på bilen här.
Stötdämppare fram kaputt
Har garanti kvar på dem, men leverantören hade tydligen aldrig haft reklamation på bilstein dämpare så de är skickade för påsyn. Hoppas de inte strular nu, dämparna stoltserar ju med "tested on the nürburgring" men ändå verkar de inte hålla

Nu är det bara väntas tider till osså ringer upp en med domen.....

_________________
Citera
DavidAx
Göteborg
Här sen Jul 2005
Inlägg: 76



UR_TT skrev:
Så var domen på bilen här.
Stötdämppare fram kaputt
Har garanti kvar på dem, men leverantören hade tydligen aldrig haft reklamation på bilstein dämpare så de är skickade för påsyn. Hoppas de inte strular nu, dämparna stoltserar ju med "tested on the nürburgring" men ändå verkar de inte hålla

Nu är det bara väntas tider till osså ringer upp en med domen.....


Fasen, det var tråkigt att höra. Men vafan, det är ju sådana som osså monterar på min kärra idag... hmm... :/

_________________
David Axelsson
Audi Clubsport
A4 racingprojekt.
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



DavidAx skrev:
UR_TT skrev:
Så var domen på bilen här.
Stötdämppare fram kaputt
Har garanti kvar på dem, men leverantören hade tydligen aldrig haft reklamation på bilstein dämpare så de är skickade för påsyn. Hoppas de inte strular nu, dämparna stoltserar ju med "tested on the nürburgring" men ändå verkar de inte hålla

Nu är det bara väntas tider till osså ringer upp en med domen.....


Fasen, det var tråkigt att höra. Men vafan, det är ju sådana som osså monterar på min kärra idag... hmm... :/


kanske får mina gammla moahhh

_________________
Citera
TTBörje
Alvesta
Här sen Jul 2007
Inlägg: 332



UR_TT skrev:
Så var domen på bilen här.
Stötdämppare fram kaputt
Har garanti kvar på dem, men leverantören hade tydligen aldrig haft reklamation på bilstein dämpare så de är skickade för påsyn. Hoppas de inte strular nu, dämparna stoltserar ju med "tested on the nürburgring" men ändå verkar de inte hålla

Nu är det bara väntas tider till osså ringer upp en med domen.....


Närmast en merit att plåga skiten ur ett par "kvalitetets"dämpare!?!! Vore, enligt min mening, ganska konstigt om man INTE kompenserade denna "fadäs" med nya dämpare.... Skapligt få som kommer att välja detta märke annars!??
Huvudsaken är att du har friska grejjor på till Sturup, så det blir åka av.....

_________________
Björn Risberg
a.k.a. "TTerrier"
Audi ClubSport

Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil)
Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil)
Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil)
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



Kopplingen på RS4:an kostade 1800 Euro att fixa. Vid en uppväxling hördes att något maldes sönder. Lamellen på ena sidan lossnade helt och for omkring och slog sönder det mesta. Helt ny koppling och svänghjul monterades. De (Audi verkstad i Adenau) fixade jobbet på 2 dar inklusive att vänta på delar från Audi. Som lånebil fick jag en A8L 4,2TDI som gått 600 mil. Jag hade glömt serviceboken hemma men om jag fattade killarna på verkstan rätt så när jag faxat en kopia på den så att de ser att jag skött mina servicar så får jag pengarna tillbaka!

Skall försöka ladda ner lite bilder från haveriet. Trots bara 3 varv på ringen måste jag säga att jag hade förbannat roligt. Trevligt sällskap, fina bilar och bra väder gör susen!

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Bra service! thumbs up

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



DavidAx skrev:
UR_TT skrev:
Så var domen på bilen här.
Stötdämppare fram kaputt
Har garanti kvar på dem, men leverantören hade tydligen aldrig haft reklamation på bilstein dämpare så de är skickade för påsyn. Hoppas de inte strular nu, dämparna stoltserar ju med "tested on the nürburgring" men ändå verkar de inte hålla

Nu är det bara väntas tider till osså ringer upp en med domen.....


Fasen, det var tråkigt att höra. Men vafan, det är ju sådana som osså monterar på min kärra idag... hmm... :/


Dämparna glappade lite i infästningen men inget allvarligt, puh. Nya fjäderbenslager blir det iaf, de var tydligen hårt åtgångna, undrar varför?

_________________
Citera
EVIL TT
Göteborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 200


Trådstartare
Haha, ja undra varför? Tur att det inte va värre iaf!

_________________
Peter Blomberg
Audi ClubSport.
WestCoast Racing
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Uppar en från i somras, den här länken dök upp och jag hittade mer bildbevis
http://nurburgring.freaks-r.us/nscam/?date=20080712
Johan och Peter

Råttan och Peter


Eriks gule..


Lasses S2a


oså jag, behöver jag säga att det var sicksack körning det varvet. Förbjud hojar på ringen!


Jag längtar till sommaren redan! För långt känns det som...

_________________
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Trevligt med lite inspirationsbilder

Kan se om jag kan ta lite bilder i helgen!

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Nästa år måste det bli av verkar så sjukt kul.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Eftersnack
2008-07-10>15 Tillbaka från Ringen
<<   1, 2
7888 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande