Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3 M-coupé -99 Black sheep
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
28138 besök totalt
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Jösses Christian, det där ser bra ut! thumbs up

Buren ger dig nog mer förtroende, så kanske att det går ännu fortare på bana nu. Lär visa sig till Knutstorp. Man kommer ju inte att ha en chans.

Höres!

_________________
L-P Johnsson
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178



fy sören vad snyggt Christian, får se på den i bilen när jag kommer hem från semestern! lycka till mate =)

_________________
S1000RR
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Hallå ja

Ja, det blev inte så dumt alls Väntar på bilderna från fotografen

Heheh, det är nog ingen risk, får bara hoppas att det där med oljan kommer lösa sig innan helgen... Får ta och lyfta upp den på lyften och kolla tickandet från vänster hjulhus och lufta kopplingen igen. Sen är det väl bara å åk Håller tummen för att toppen åker i nu i veckan. Du bara ska med till knutstorp


Tack tack Hoppas att du får en go semester figgeh!!

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Uppdatering

Nya topplagringar bak (Millway), ett måste. Vilken skillnad det blev

Delar av mina nya plastbussningar (Millway)

Fjäderbenstaget elpe300 gjorde samt mina topplagringar monterade







Buren är av vanligt stål som jag polerat på i timmar och åter timmar, kunde säkert fått det ännu bättre, men då hade jag fortfarande hållit på. Efter det blev det 5 lager matt klarlack.

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Idag skulle det fixas inför knutstorp, tanken var att jag skulle tvätta bilen och fixa bort det där lätet ifrån remmen. Nu visar det sig att det är duktigt glapp i vattenpumpen. Den är med andra ord slut, 2 dagar innan knutstorp Ringde och jagade olika BMW verkstäder men den i Helsingborg var stängd och enligt Förenade bil i Malmö kunde han inte se att det skulle finnas någon i Skåne Ringde Jarls bilservice och martin försökte verkligen sitt yttersta för att hjälpa mig. Han ringde och kollade runt med lite olika. Visade sig att mekonomen kunde få hem en till på lördag klockan tio. Jag ringde upp mekonomen efter samtalet med martin. Då visade det sig att de hade en hemma som skulle passa via mitt reg nummer, dock inte det artikelnumret martin hade uppgett. Jaha, frågandes stack jag iväg till mekonomen och hämtade vatten pumpen. Åkte i ilfart ner till garaget och såg till min förvåning att det inte stämde med den som satt där. Så antingen får jag skippa lördagen eller så står min förhoppning till att någon har en bättre begagnad liggandes som jag kan montera imorgon kväll. Ska försöka att få tag i BMW i Helsingborg imorgon bitti men jag har inte så höga förhoppningar att de ska ha en hemma i lager. Vi får väl se hur det hela slutar


_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ahhrrrggg! Murphys lag, hur typiskt kan det bli att det uppdagas nu?

Hoppas verkligen det löser sig, det finns ingen beggad på Harrys i Malmö? jag kör gärna förbi och kan ta omvägen förbi HBG imorrn isåfall (för du bodde väl där?)

ju fler M-coupé bilar jag ser desto bättre mår jag

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
johan sjöström skrev:
Ahhrrrggg! Murphys lag, hur typiskt kan det bli att det uppdagas nu?

Hoppas verkligen det löser sig, det finns ingen beggad på Harrys i Malmö? jag kör gärna förbi och kan ta omvägen förbi HBG imorrn isåfall (för du bodde väl där?)

ju fler M-coupé bilar jag ser desto bättre mår jag


Murphy är min halvbror Tack, vilken vänlig själ du är Jag har faktiskt ingen aning. Vet knappt vad harrys är, men jag förmodar att det är en skrot Ska försöka att få tag i numret och ringa dem imorgon. Har även fått ett pm från en annan snäll människa ifrån jönköping. Med tanke på att dygnet inte har fler timmar hade man önskat att det fanns något närmare. Men man kan ju inte få allt här i världen Stämmer bra det, men det kan jag aldrig begära av dig Börjar iallafall se lite av ljuset i tunneln

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Harrys är en välsorterad bilskrot med rätt bra fokus på BMW

www.harrysbilskrot.se


Erbjudandet står kvar PM:a innan 12:00 imorgon så jag hinner med det.


EN klen tröst men jag har en polare som hamnat i en ännu värre sits inför knutan och just nu TOK mekkar sedan i förmiddags.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
johan sjöström skrev:
Harrys är en välsorterad bilskrot med rätt bra fokus på BMW

www.harrysbilskrot.se


Erbjudandet står kvar PM:a innan 12:00 imorgon så jag hinner med det.


EN klen tröst men jag har en polare som hamnat i en ännu värre sits inför knutan och just nu TOK mekkar sedan i förmiddags.


Snällt!! Sök och du skall finna Hittade harrys... Ska ringa imorgon bitti och kolla upp det!

Usch, det är ingen höjdare, lider med honom... Får verkligen hoppas att han hinner i tid till Knutstorp

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
LotecM3
Limhamn
Här sen Jun 2005
Inlägg: 434



hej jag tror jag har 2 st liggandes utan remskiva...

Kom förbi malmö så har du en i tid...

_________________
Rafael Litwicki
911 turbo rsr -72 *backdate*
M3 E30 -87 *clean*
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
LotecM3 skrev:
hej jag tror jag har 2 st liggandes utan remskiva...

Kom förbi malmö så har du en i tid...


Det hade ju varit kanon!!! Hittade din hemsida, slog en signal men jag kommer inte fram.

Mvh Christian Fritzon

Mobil nummer 0708-210953

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Helenius
Vellinge
Här sen Jan 2008
Inlägg: 130



Jag har sett att din vattenpump fungerar och snart är det imorgon å då
är det Ring Knutstorp!


_________________
Helen Forsberg

Sommar: Bmw E30 325iM -89 mtech2

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Helenius
Vellinge
Här sen Jan 2008
Inlägg: 130



Tack för en fantastisk helg på Ring Knutstorp!


_________________
Helen Forsberg

Sommar: Bmw E30 325iM -89 mtech2

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Oscar J
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 432



Såg ut att gå bra!
Tror att det var du som körde om mig strax innan gåsebäck-rondellen i söndags.

_________________
Oscar Johnsson

#13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Hoppas du hade en trevlig helg på knutan, hur kändes det att nästan få smaka på muren?
För det var väl du? Berätta gärna lite om det.

Skönt du fick komma dit och gasa, bilen såg verkligen fin ut.



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
Tack själv! Var verkligen en trevlig helg, under omständigheterna Du verkligen brinner för att åka bana Helen, snacka om att du var borta i tankarna Då är det bara licensen som skall klaras av. Sen blir det mycket banåkning nästa säsong! Tack för bilden

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
oscar J skrev:
Såg ut att gå bra!
Tror att det var du som körde om mig strax innan gåsebäck-rondellen i söndags.


Kan ju alltid gå bättre, men så är det väl alltid Det kan nog stämma Man var rätt trött efter helgen, tog verkligen ut sin rätt.


_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
johan sjöström skrev:
Hoppas du hade en trevlig helg på knutan, hur kändes det att nästan få smaka på muren?
För det var väl du? Berätta gärna lite om det.

Skönt du fick komma dit och gasa, bilen såg verkligen fin ut.




Absolut, det var jätte trevligt. Kul att få ett ansikte på de man snackar med Det kändes väl kanske sådär Gjorde en omkörning precis på krönet, gick inte speciellt fort. Plötsligt gjorde bilen en 180. Det var bara att hålla i ratten och titta i backspeglarna och hoppas att den stannar innan räcket. När jag kom ut i stenarna gav jag gas för att gräva ner hjulen i stenarna. Fungerade som tur var. Skadorna på bilen var sånt som man får räkna med. Vänster fälg blästrad och lite stenskott baktill. Men efter lite funderingar struntar jag nog att göra vid det, åker säkert av fler gånger.
Det som var lite tråkigt var ju att det visade sig vara servo olja som sprutat ur en E36:a. Detta är sådant som händer, absolut. Men det man kan önska sig av en del förare är kanske att slå ett öga i backspegeln emellanåt. Min kompis som körde bakom bilen som läckte olja, blinkade med helljus hur många gånger som helst när han såg hur det sprutade under bilen, utan resultat. Men men, slutet gott allting gott. Körningen på söndag blev lite lidande av detta, tappade känslan efter det som inträffat.

Nu är det rejsa träffen man ser fram emot, får hoppas att det går bättre där

Ja, vilken tur att det gick vägen Tack så mycket

PS! Ett stort tack till Wölkes bil AB i Västra Frölunda för att du stannade kvar i fredags!

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Fruktat ställe iallafall av mig, hur många har inte snurrat där?

Förstår att du inte var lika "hungrig" efter detta.

Ser oxå framemot nästa event som blir rejsaträffen, då jäklar blir det köra av igen!

hoppas ni stannar över lör-sön (vi bor i husvagn) så kan vi tjöta hela natten lång om M-Coupé som jag är helsåld på, din tråd gör inte livet lättare för mig : )


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98


Trådstartare
johan sjöström skrev:
Fruktat ställe iallafall av mig, hur många har inte snurrat där?

Förstår att du inte var lika "hungrig" efter detta.

Ser oxå framemot nästa event som blir rejsaträffen, då jäklar blir det köra av igen!

hoppas ni stannar över lör-sön (vi bor i husvagn) så kan vi tjöta hela natten lång om M-Coupé som jag är helsåld på, din tråd gör inte livet lättare för mig : )



Ja, det är många under åren Någongång ska ju vara den första, sålänge det går så bra som det gjorde för mig. Lite tråkigare för han i 1:serien, men han klarade ju sig. Får försöka att se det positivt även om det måste vara svårt när bilen förmodligen blir skrot

Man tappar koncentrationen, tyvärr. Tyckte även att bilen gick dåligt. Men jag tror och hoppas att det mesta är psykiskt

Det blir det, räkna med det Får hoppas att tempen håller sig i schack och att vi får LP:s bil att rulla igen. Vet faktiskt inte hur vi gör men antingen blir det sova i tält eller blir det att sova hemma hos pappa som bor utanför sturup. Hehehe, det låter som en plan. Det är kanske det jag gör, slutar kanske med att du köper en i framtiden, vem vet?

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Det där med servooljan på krönet, det kan inte vart så värst mkt, jag kom dit precis efter du åkt av, jag bromsade hela vägen in i kurvan när jag såg gulflaggan och märkte inget halt alls, jag kanske missade strängen eller nått, vad vet jag, sen det enda jag vet som hade läckt var röd e36 som tappade kylarvatten, rätt mycket, fast det var osynligt, ingen hade sett något.

Skönt att det inte hände nått med bilen och att du inte fick smaka på räcket!

_________________
Viktor Starkman
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW Z3 M-coupé -99 Black sheep
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
28138 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande