Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 - 2003
<<   1, 2, 3, 4   >>
19902 besök totalt
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Jag tänkte fel..

Hjulen lutar inåt negativ camber alltså - tänkte lika på toe

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Hej
Skoj bil. Vi har ganska liknande bilar, jag kör också med PFC skivor runt om och lite roligar dämpare. Såg att du kommer till mantorp med bmw sc, det kommer jag med göra så då kan vi snacka lite Vi kör med 3,8grader neg camber fram och ca 2,6 bak. Toe out fram och lite toe in bak.
Bara att gratulera till en rolig bil och med dina modds så kommer det definitivt vara en riktigt rolig bil thumbs up

_________________
/Petter Ledin
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144


Trådstartare
Petter skrev:
Hej
Skoj bil. Vi har ganska liknande bilar, jag kör också med PFC skivor runt om och lite roligar dämpare. Såg att du kommer till mantorp med bmw sc, det kommer jag med göra så då kan vi snacka lite Vi kör med 3,8grader neg camber fram och ca 2,6 bak. Toe out fram och lite toe in bak.
Bara att gratulera till en rolig bil och med dina modds så kommer det definitivt vara en riktigt rolig bil thumbs up


Tack Jo pfc skivor + belägg samt stålomspunnaslangar med värre vätska gjorde rätt bra mot org
Hade ju tänkt köra några varv där nere men är ju tydligen fullbokat sen länge Men hade dom inte en konbana där förra året? Kanske blir att prova några varv där.
Styrning känns helt annorlunda sen förra året samt att man kört VW transporter 7 månader nu så blir en liten invänjings period
Bara att hugga mig om du ser mig komma och jag dig om jag ser någon vid din bil.
Vad är det för färg du har? Ser orange aktig ut i avataren men gissar på Imola, lr så har jag grova synfel :P

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Konstapeln skrev:
Petter skrev:
Hej
Skoj bil. Vi har ganska liknande bilar, jag kör också med PFC skivor runt om och lite roligar dämpare. Såg att du kommer till mantorp med bmw sc, det kommer jag med göra så då kan vi snacka lite Vi kör med 3,8grader neg camber fram och ca 2,6 bak. Toe out fram och lite toe in bak.
Bara att gratulera till en rolig bil och med dina modds så kommer det definitivt vara en riktigt rolig bil thumbs up


Tack Jo pfc skivor + belägg samt stålomspunnaslangar med värre vätska gjorde rätt bra mot org
Hade ju tänkt köra några varv där nere men är ju tydligen fullbokat sen länge Men hade dom inte en konbana där förra året? Kanske blir att prova några varv där.
Styrning känns helt annorlunda sen förra året samt att man kört VW transporter 7 månader nu så blir en liten invänjings period
Bara att hugga mig om du ser mig komma och jag dig om jag ser någon vid din bil.
Vad är det för färg du har? Ser orange aktig ut i avataren men gissar på Imola, lr så har jag grova synfel :P


Ja det är nog dags för ett besök hos optikern Imolaröd är bilen, jag och min far kommer att turas om med bilen. Jo bromsarna käns avsevärt bättre än orginal, vi har dessutom porsche fyrkolvsok fram, men jag vet inte om det gör någon större skillnad mot orginaloken.

_________________
/Petter Ledin
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144


Trådstartare
Nu börjar jag bli lite trött på mitt huvud, nu när man trodde att det skulle bli lugnt på ett tag fick den ett ryck igår.....

Funderar på att sälja iväg CSL Hjulten och köpa


Lättviktsfälgar i strl 18x9 i fram och 18x10 i bak, dessa skulle då skos med R888 245 i fram och 275 i bak.

Sen funderar jag även på


2 st och slita ut stolar och baksäte...

Även 2 st röda sparco 4p 3" bälten skulle sättas i då....

Vad tycker folket :S Är det bara jag som tror det kommer se bra ut samt gå bra lr är det någon som ger mig tummen upp :P

Räknade på runt 70-75kg lättare så borde kännas rätt bra

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
RallyStacke
Skillingaryd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 358



Självklart ska du lätta!

_________________
Anders Stacke
https://www.facebook.com/stackesracing
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Riktiga stolar gör ju susen för känslan.
Vad väger såna fälgar, satt ju som handsken på en E46a i.a.f. Kör på. thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5330



"Riktiga" stolar är nice, mer känsla och mindre vikt är aldrig fel. Tycker du ska ha likande rims som du hade på kn**lskåpet

Ha de gos

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717



Jag hade klippt de svarta 19" BBS Lemans:en som ligger på blocket för 25k med däck.. Nästan lika lätta som LTW5 fast med bra andrahandsvärde

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Konstapeln skrev:


Vad tycker folket :S Är det bara jag som tror det kommer se bra ut samt gå bra lr är det någon som ger mig tummen upp :P

Räknade på runt 70-75kg lättare så borde kännas rätt bra


Stolar är prio 1 skulle jag säga! thumbs up Men behåll CSL-fälgarna!

Jag tror du kan banta 35-50 kilo med de grejer du nämner, men lyckas du ta bort 70 kg så thumbs up

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144


Trådstartare
Joan skrev:
Konstapeln skrev:


Vad tycker folket :S Är det bara jag som tror det kommer se bra ut samt gå bra lr är det någon som ger mig tummen upp :P

Räknade på runt 70-75kg lättare så borde kännas rätt bra


Stolar är prio 1 skulle jag säga! thumbs up Men behåll CSL-fälgarna!

Jag tror du kan banta 35-50 kilo med de grejer du nämner, men lyckas du ta bort 70 kg så thumbs up


Stolarna väger ju 39kg st = 78 kg + baksäte komplett ca 10?

Sparco stolarna enligt spec väger 8,6 kg st + konsol (utan glidanordning) som inte väger så mkt så säg att varje stol med anordning väger MAX 10 kg? dvs 20 då är vi nere på 68, nästan 70 iaf :P

Men stolarna blir der nog iaf + 4 p bälten, samt att Coiloversna borde komma nästa vecka också. Så förhoppningsvis ska man hinna med en konbana med coilisar och sitta still stolar innan säsongen är över

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Johan Friman
Kågeröd
Här sen Sep 2005
Inlägg: 254



Behåll fälgarna

tänk inte tanken på de andra

_________________
Porsche GT2 -01
BMW 2002 -72

http://www.garaget.org/CodeDevil
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144


Trådstartare
Jaha då hade man ett par sparco evo 2 plus stolar ståendes här...
Köpte inte med universal fästena då jag läst att det skulle finnas modell fästen men tydligen hade jag fel! Så nu måste jag tänka ut en habrovink då dom bakre hålen på fästena inte passar med orginal hålen...
Någon som ligger inne med ett tips?

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Konstapeln skrev:
Köpte inte med universal fästena då jag läst att det skulle finnas modell fästen men tydligen hade jag fel!
Det gör det, men kanske inte hos Sparco. Testa www.wiechers-sport.de men räkna inte med kort leveranstid, ibland går det fort där och ibland går det långsamt, bra passform och kvalité dock, men lättare och billigare lösningar finns ju säkert...

_________________
Peter Karlsson
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144


Trådstartare
Barbapappa skrev:
Konstapeln skrev:
Köpte inte med universal fästena då jag läst att det skulle finnas modell fästen men tydligen hade jag fel!
Det gör det, men kanske inte hos Sparco. Testa www.wiechers-sport.de men räkna inte med kort leveranstid, ibland går det fort där och ibland går det långsamt, bra passform och kvalité dock, men lättare och billigare lösningar finns ju säkert...


Jag som vill montera i helgen :P
Får se om jag kommer på någon geni ide annars blir det väl till att beställa något därifrån..
Kommer jag få köra min bil i år lr? :P

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144


Trådstartare
Sådär hemma från en meckarkväll i garaget.
Baksäte - ute
Passagerar stol ute
Skenor omborrade,
satt distanser
Måttat upp vad för bultar och hur många som skall inhandlas imorgon samt 4x50 cm plattjärns bitar så ska vi nog se på fan att det blir skalstolar i m3an snart





Vässmar som hjälper mig med coilovers från .DE ringde idag och berättade att shencker strulat till det men att han har dom på mån-tis så blir att åka och hämta dom på onsdag hoppas jag och även kunna montera dom asap + inst. då det om 2 veckor är konbana på barkarby och skulle vara kul att prova bilen en gång innan vintern :P

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
morbidio
Skåne
Här sen Sep 2006
Inlägg: 354



De tre senaste bilderna funkar inte.

_________________
Joakim Karlsson
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Fint!

Det kan vara lite halvklurigt att komma på en bra ide med underrede helt klart, men när man väl kommer på iden är det ju egentligen skitlätt :P.

_________________
Viktor Starkman
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144


Trådstartare
Morbidio skrev:
De tre senaste bilderna funkar inte.


Ska försöka lägga upp dom på ett annat ställe, länkade från yatzy zatzys projekt del.

Fick göra om lite men nu är iaf förar stolen anpassad och monterad och imorgon ska passargerar stolen på plats också.

Det jag tycker är lite synd är att stolarna var lite breda i framtill så kunde inte centrera den med ratten så det hamnar lite offset men rattade runt lite i garaget och kändes ok ändå.
Ska iaf ut imorgon när man är klar med andra stolen och prova lite och hoppas på att det känns bra ändå

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2471



Konstapeln skrev:
Morbidio skrev:
De tre senaste bilderna funkar inte.


Ska försöka lägga upp dom på ett annat ställe, länkade från yatzy zatzys projekt del.



Lägg dem här på rejsa thumbs up

https://rejsa.nu/forum/upload.php

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Konstapeln
Sthlm, Hammarby
Här sen Jun 2006
Inlägg: 144


Trådstartare
Dags för lite uppdatering då

Idag vart det helt klart och det känns väldigt skönt då det är bara coilovers kvar, tror jag avaktar med 4p tills i vinter då jag kan ta allt i sin takt.

En stol på plats


Lite inredning urplockat + lite r*v


Fääärdigt


Så om allt klaffar ligger mina coilisar hemma hos mig på onsdag och väntar på montering

_________________
Rejsas egna TOYBOY
Christian Ek
M3 E46 SMGII Carbonsvart

Hellre avåkt än frånåkt!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 - 2003
<<   1, 2, 3, 4   >>
19902 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande