Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R32 -03 4wd | << 1, 2 16944 besök totalt |
Avstannat? Har ju precis börjat! Mer info här--> https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Peter Karlsson |
||||
Jag följde tvångsmässigt några Youtubelänkar för R32 och hittade denna kommentaren. Dude, du verkar känna folk överallt!
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Nu har kunskapsjakten för denna modell kommit igång.
Nu behöver jag vet vad som skiljer bakvagnen från mkIV från V:an Kollar man, så syns att det är samma bakvagnsförändringar på Audi A3 vilket jag tolkar som att det är exakt samma på Audi A3 som R32. Däremot så skiljer det kraftigt i rekommenderad fjäderkonstant bak mellan IV (150N/mm) och V (75N/mm). Nån som har kunskap inom området? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Lär dig svenska Det jag menar är att A3 Quattro och Golf 4-Motion får samma förändringar i bakvagnen vid samma årsmodeller. Läser man rekommenderade fjäderkonstanter på A3 och 4-m -03 så har dom 150N/mm, medans 04- har 75N/mm. Alltså är det någon skillnad mellan dom och jag är intresserad av vad. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Det är ju inte de lätta frågorna...
Har du kikat nåt på mk4-R32 avdelningen på vwvortex forumet, det kan ju finnas vettig info ibland mellan alla kjolpaketsfrågor och sånt. Provade och sökte lite där men jag är ju ingen fena på funktionerna på det forumet riktigt... Thomas T här på rejsa är ju gammal mk4 gti åkare och brukar ha bra koll på det mesta som rör mk4-bilarna, han kanske vet nåt. _________________ Peter Karlsson |
||||
Nja, de däringa 4-hjuls drivna varianterna har jag ingen jätte koll på, då de på mkIV skillde sig helt från 2wd som jag hade. Dock så vet jag att det är en helt ny bakaxel konstruktion från och med mkV. Några bilder så du kan jämföra: mkV 2wd: mkV 4wd: Så den gamla: mkIV 4wd: _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
MR på 0.3 på den gamla och ca 0.6 på den nya då (ögonmåttsgissning)?
Jisses vilket problem att få till racehårdhet på den äldre lösningen, blir det 200N/mm eller nåt? Eller byter man till coliover och får MR0.95 eller vad det kan bli? |
||||
Vi kan ta det här på franska om du vill Anders
Mais oui, c'est pas tres difficile. Förklaringen ses ju i bilderna, från 03 till 04 flyttades fjädern och Motion Ratio är betydligt lägre på senare variant. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Nån som är sugen på att räkna MR
Jag vill gärna ha både på denna och om stötdämparen skulle stå rakt upp _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Rakarns fränt bygge,skulle effekten bli lidandes så finns detta att tillgå.
http://cgi.ebay.de/VW-R32-Turbo-Golf _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
Med risk för feltänk...
Rakt upp: MR = 1,19 Snett: MR = 0,94 Sen ska det ju kvadreras oxå för att man ska få ut verklig fjäderkonstant på hjulet. 1,42 respektive 0,88 mao. Hmmm, blir det så... Blir förvirrad av att dämparen sitter bakom axeln, känns skumt när man kvadrerar...men det borde vara så. Snart kommer Fuling och styr upp detta ska du se... |
||||
Nu var det ju inte sååååå avancerat precis...men jag tog en morot...den var god. |
||||
Jag undrar oxå??? Ska själv hämta en R32:a Mk4 i veckan, och man vill ju veta om det finns hopp om livet även VW-träsket... . Skämt o sido, har tidigare faktiskt ägt en ganska potent VR6 syncro (inte lika potent som forumsägarens dock) och det är trots allt riktigt roliga bilar! Men den stora skillnaden ligger ju i vikten mellan Mk3 och Mk4 (min 3-dörrars Mk3 vägde bara 1380kg) och det ska bli spännande att se om R32:an känns lika mycket "attack" som den gamle syncron gjorde...
Mer info och bilder!!! _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R32 -03 4wd | << 1, 2 16944 besök totalt |