Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1600-2 -71 M60 V8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (60760 totalt)
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
Japp men det får jag inte skriva om jag ska rega för gatan

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
Får väll inte visa detta på ett banåkar forum men det finns plats för dessa ifall nöden kräver


_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
ErikBerg2
Skogen
Här sen Dec 2007
Inlägg: 329



Hej Fredrik!
och tack för senast. Åmsele i juli, det svängde!

Hur löser du bes-frågan? Med annan motor? 3-liters V8:ans 218 hk är väl redan det alldeles för mycket för SBP?

(Ta gärna en titt på min projekttråd här på forumet.)

/ Erik Bergfors

_________________
Erik Berg
"BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!"

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight=
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5331



FSRacing skrev:
Får väll inte visa detta på ett banåkar forum men det finns plats för dessa ifall nöden kräver



Ajabaja!

Ska bilen drivas på el? Tycker mig se en förlängningssladd till höger om däcket

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
bmw_fredde
Vadstena
Här sen Nov 2007
Inlägg: 408



Verkar bli riktigt grym har du standard e36 bred på bakvagnen eller är den kortad?

_________________
Fredrik Edholm
Citera
marcus M2
Helsingborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 8



Hej Fredrik!

Jag kör med Opel Corsa Styrstång, det är den bästa i bredd jag har hittat så man inte får Bump Steer.

dock får man flytta in p-ändarna för att fä rätt rattutslag och ackerman.


_________________
Marcus Malteus
Bmw 2002 -75 twinTURBO, Bmw 1602 -75, Bmw 1802 -73, Sunbeam Alpine-61, Volvo S40N BSR.
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
marcus M2 skrev:
Hej Fredrik!

Jag kör med Opel Corsa Styrstång, det är den bästa i bredd jag har hittat så man inte får Bump Steer.

dock får man flytta in p-ändarna för att fä rätt rattutslag och ackerman.



Hej Markus
Jasså det låter positivt, du råkar inte ha några mått på den? Vad är det för årsmodell på corsa?
Underbart att få lite hjälp

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
bmw_fredde skrev:
Verkar bli riktigt grym har du standard e36 bred på bakvagnen eller är den kortad?


Tjenare, den är aningen smalare än en orginal. Har inga mått i huvudet, men finns intresse kan jag a reda på det.

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
robber skrev:

Ajabaja!

Ska bilen drivas på el? Tycker mig se en förlängningssladd till höger om däcket


Haha ja man försöker ju ta sitt miljöansvar och ligga långt fram på teknikfronten

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
ErikBerg2 skrev:
Hej Fredrik!
och tack för senast. Åmsele i juli, det svängde!

Hur löser du bes-frågan? Med annan motor? 3-liters V8:ans 218 hk är väl redan det alldeles för mycket för SBP?

(Ta gärna en titt på min projekttråd här på forumet.)

/ Erik Bergfors


Tack själv Erik, jag har faktiskt varit och gluttat där lite redan Så kul med 02-trådar.
Det bör gå som ombyggt fordon med en 3.0 om vikten blir den rätta. Är väll 150kW/1000kg har jag för mig. Då bör man vara i fas redan på 1100kg
Jag har ju en komplett 540 motor ett extra block med toppar och 2st 530 block med toppar. Så nått borde man kunna smida ihop

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5609



FSRacing skrev:
Är väll 150kW/1000kg har jag för mig. Då bör man vara i fas redan på 1100kg
Så tung har du väl inte tänkt göra den
Vikten när den regbesiktas brukar ju inte vara den rätta...

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
chellquist
Umeå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 51



Grymt kul å se att det rör sej i vansinnesgaraget thumbs up Rivs garaget förresten eller har ni bytt redan

_________________
Christer Hellquist
BMW 2002 -73 iT MSx
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
chellquist skrev:
Grymt kul å se att det rör sej i vansinnesgaraget thumbs up Rivs garaget förresten eller har ni bytt redan


Hehe ja ibland är det nån som gör nått här
Trike Mike har ju redan flyttat ut, men vi har fått förlängt till i maj, med chans till efter semestern. Vi får se hur det går.

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
robertk
umeå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 83



var köpte du "Groundcontrol camber/caster lagringar" och vad gick de på?

_________________
Mappar och bromsar bilar med Dynapack 5000nm chassidyno.
Utför flockning i 40olika färger.

http://www.dynotech.se
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
robertk skrev:
var köpte du "Groundcontrol camber/caster lagringar" och vad gick de på?


Dom köpte jag på www.bimmerworld.com och har för mig dom kostade ca 340$
Dollarkursen är ju föredömligt låg nu så det var överkomligt.
Har en bror i USA så jag får det moms/fraktfritt om jag har tid att vänta.

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
Bilen har fått några timmar kärlek i slutet av förra veckan. Började med att flytta växelspakshålet framåt igen för att hamna bra till för länkaget på lådan, då slipper jag bygga om orginalet. Blev väldigt enkelt så tyckte jag.





Sedan tog jag itu med att fixa till en ny växellådsbalk, var lite trix med att få vinklarna rätt men det passade som ett smäck till slut



Friserade bort allt onödigt från framvagnsbalken, satt ju fästen för styrsnäcka och hjälpstyrarm samt orginal motorfästen där tidigare. Bockade även till 2st 4mm plåtar att fästa nya motorkuddarna i.



Måste bygga om fotutrymmet och början på avgastunneln på förarsidan med, blev lite trångt för pedalställ och fötter som det var tidigare. Byggde ju första svängen utan att ha lådan så jag tog till lite extra för att vara säker. Så det blev dubbeljobb



Sedan kapades och borrades en plåt att fästa pedalstället i torpedväggen. Plåten med svetsmuttrarna ska helsvetsas i karossen och delen med cylindrarna skall bultas i den innifrån. Även plåten med cylindrarna i blev i 4mm, kanske lite overkill men hade inte nån annan lämplig på lager för tillfället.

Det var allt för idag, men ska förhoppningsvis hinna banka och slamra en stund ikväll med

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7773



snyggt jobbat, sjukt trevlig vxl balk! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5609



FSRacing skrev:
Det var allt för idag, men ska förhoppningsvis hinna banka och slamra en stund ikväll med

Fortsätter du i de här tempot så kan du ju
i sommar

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
fredrikwestin
Formigine MO
Här sen Mar 2006
Inlägg: 319



Snyggt jobbat. Du nämnde kompressor i början, hade du en redan eller står det på inköpslistan?

Jag tror att både du och jag måste börja posta bilder med dagens tidning på för att någon ska tro på tempot. I alla fall någon av de som känner till vårt byggtempo det senaste decenniet.

_________________
Fredrik Westin
Ingegnere motorista
Citera
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500


Trådstartare
fredrikwestin skrev:
Snyggt jobbat. Du nämnde kompressor i början, hade du en redan eller står det på inköpslistan?

Jag tror att både du och jag måste börja posta bilder med dagens tidning på för att någon ska tro på tempot. I alla fall någon av de som känner till vårt byggtempo det senaste decenniet.


Jodu jag har en på hyllan redan En autorotor som ska räcka till strax under 600hk, men det blir först steg 2 i bygget, vill ha den att gå och besiktad först Har haft den på hyllan i säkert 5 år redan. Köpte ju en begad men ej använd först, en 3133 tror jag den hette, men nu har jag bytt upp mig rakt av till en nyrenoverad större pjäs. Platsbristen kommer bli ett stort problem, samt att jag nog måste bygga nytt insug.
Brum brum

_________________
Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5609



FSRacing skrev:
fredrikwestin skrev:
att någon ska tro på tempot. I alla fall någon av de som känner till vårt byggtempo det senaste decenniet.


Har haft den på hyllan i säkert 5 år redan. Köpte ju en begad men ej använd först, en 3133 tror jag den hette

Hmm jag har väl haft den på hyllan snart 3 år....

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1600-2 -71 M60 V8
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (60760 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande