Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200sx s13 -92 -goes naked
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (9978 totalt)
Fixaren
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
Ang bakluckan, Är det någon som kört med en plastruta som är så stor? Funkar det bra?

Ja tänkte bygga ett scoop i huven och plasta av den, ala driftingstuk...

_________________
Patric Johnson
Kör: EVO V


Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



vet ingen som har kört men lexan ruta bak men kommer göra det på min, tror nog inte det är några problem. Finns juh olika tjocklek om det skulle flexa för mycket med en tunn.

Du har inte övervägt nån huv från staterna? Finns ganska billiga både kolfiber och glasfiber om du vill slippa lite jobb?

Ska plocka hem en glasfiber baklucka snart, kanske kan dela frakt med lite tur =)

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
fulingbusen
Karlstad
Här sen Mar 2004
Inlägg: 472



Custommania har bakluckor i glasfiber annars, vet inte hur de ligger till i pris men frakten från USA kan inte vara billig va?

_________________
Joakim Karlsson
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



kollade custom mania också, hade tänkt beställa där ifrån men blev billigare från USA trots frakten. Dock är det lite längre vänte tid

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17412



Vi körde med plastruta på våran S13. Luckan i sig är meningslös att ha i plast. Det är bara rutan och torkarmekanismen som väger något.
Rutan rörde sig lite när man körde, men den hängde kvar.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Fixaren
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
thoern skrev:
vet ingen som har kört men lexan ruta bak men kommer göra det på min, tror nog inte det är några problem. Finns juh olika tjocklek om det skulle flexa för mycket med en tunn.

Du har inte övervägt nån huv från staterna? Finns ganska billiga både kolfiber och glasfiber om du vill slippa lite jobb?

Ska plocka hem en glasfiber baklucka snart, kanske kan dela frakt med lite tur =)


säg till när de e dax så bestämmer ja mig då... men det låter intressant, blir ju lite billigare...

_________________
Patric Johnson
Kör: EVO V


Citera
Fixaren
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
Lennart Hall skrev:
Vi körde med plastruta på våran S13. Luckan i sig är meningslös att ha i plast. Det är bara rutan och torkarmekanismen som väger något.
Rutan rörde sig lite när man körde, men den hängde kvar.


Skönt o höra, men det verkar vara lite problem med att få tag i en lucka utan rost... De e ju ingen överraskning med dom luckorna iof. Men det får nog bli en plast iallafall, o så i me en plastruta thumbs up thumbs up

_________________
Patric Johnson
Kör: EVO V


Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



Uppdatering?!?

Inget nytt skoj som hänt? Hittade tyvärr inte ställningen, måste blivit kvar i gamla garaget

Fast panelen finns kvar

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
Fixaren
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
thoern skrev:
Uppdatering?!?

Inget nytt skoj som hänt? Hittade tyvärr inte ställningen, måste blivit kvar i gamla garaget

Fast panelen finns kvar


ok kanon... synd på ställningen dock, men men

Just nu händer det inte så mycket tyvärr, är mitt uppe i husköp med mega garage ... Men det kommer löpande uppdateringar inom kort...

_________________
Patric Johnson
Kör: EVO V


Citera
Fixaren
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 44


Trådstartare


Satt o funderade lite häromdan ang balken på bilden (paralellt), på hö sidan är balken i ett stycke, men på vä sidan fattas det en bit När ja ändå tilläggssvetsar balkarna bygger jag upp den biten oxå

_________________
Patric Johnson
Kör: EVO V


Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752



Drifter skrev:


Satt o funderade lite häromdan ang balken på bilden (paralellt), på hö sidan är balken i ett stycke, men på vä sidan fattas det en bit När ja ändå tilläggssvetsar balkarna bygger jag upp den biten oxå



Ska vara så,Helt original

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Fixaren
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
jo att det är orginal förstår ja, men inte varför man gör så dumt :P

_________________
Patric Johnson
Kör: EVO V


Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752



Drifter skrev:
jo att det är orginal förstår ja, men inte varför man gör så dumt :P


Fanns någon tråd på 200sx.nu om detta och var väll att balken inte är bärande och igentligen bara ett skydd för bromsrören m.m

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Fixaren
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
mm ok... det kanske är så, kanske man skulle ta bort den då

_________________
Patric Johnson
Kör: EVO V


Citera
Fixaren
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 44


Trådstartare
Efter en tids dvala tas den nakna 200an upp igen.

Detta har hänt: Bilen donerades till min sambo eftersom jag fick möjlighet att köpa en Evo 5. Så bilen har stått och dammat igen ett tag men det är väl dax för en uppdatering nu.

Bilen revs ner i beståndsdelar och ett omfattande rost jobb inleddes, funderingar fanns att tillverka en bilvälta men efter lite eftertanke så vältes bilen upp på sidan och pallades upp på frigolit. Hela underredet har Skrapats, slipats, svetsats, tvättats, grundats samt ett lager med underredsmassa. Alla bränslerör och bromsrör har bytts ut. Bakvagnen har slipats och målats, framvagnen väntar på samma genomgång. Instrumentbrädan har fått hår ...

Nu när bilen bytt ägare så kommer det bli till en mindre budget eller ett längre bygge, bra eller dåligt? Döm själva... Det känns roligt i alla fall att hon gör så mycket själv och jag hoppas att den rullar på vägarna nästa år.

Här kommer en bild uppdatering:








_________________
Patric Johnson
Kör: EVO V


Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 200sx s13 -92 -goes naked
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (9978 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande