Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 E30 Mtech1 -86 Banbil Mot 2,8liter! Ljudklipp sida35
<<   1, 2, 3, ... 34, 35, 36   >>
9 besök senaste veckan (122065 totalt)
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Fick delrinbussningar till framvagnen idag! Satan vilket hårt material, det kommer bli stumt


_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Hur ser std avgaspackning ut på m20?? Jag undrar ifall jag behöver beställa någon special eftersom jag har extraktorrör??

Jag ska linda röret med avgasbandage och då ryker säkert packningen som sitter där nu när jag demonterar röret!!


_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Oscar J
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 432



Rsjerry skrev:
Fick delrinbussningar till framvagnen idag! Satan vilket hårt material, det kommer bli stumt



Förlåt om jag klabbar lite i din tråd
Måste man lossa muttrarna till spindellederna när man byter till excentriska bärarmsbussningar?

Appropå grenrörspackningen, kolla här och klicka på bilderna:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=1231&mospid=47263& . . . .


_________________
Oscar Johnsson

#13 Opel Corsa GSi HT2, Team Blyfot Racing
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
oscar J skrev:
Rsjerry skrev:
Fick delrinbussningar till framvagnen idag! Satan vilket hårt material, det kommer bli stumt



Förlåt om jag klabbar lite i din tråd
Måste man lossa muttrarna till spindellederna när man byter till excentriska bärarmsbussningar?

Appropå grenrörspackningen, kolla här och klicka på bilderna:
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=1231&mospid=47263& . . . .



Ingen fara, bara kul med rörelse i tråden

Ang bussningarna vet jag inte då jag inte har bytt än! Men det finns garanterat någon här på rejsa som vet

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Dagens arbete bestod av att demontera bromsslangarna bak! och döm av min förvåning när alla 4 gick att lossa hur lätt som helst! Fanns ingen som helst rost på dom, hur vanligt kan det vara på en bil från 86??

Den lilla erfarenheten jag har av att byta bromsrör och slangar är att dom sitter något så grönj*vligt!

Den innersta slangen kapade jag av en biltema nyckel för att komma åt med, förstår inte varför dom tvunget skulle sätta en bromsslang på ett så trångt ställe!!

Jag har även plockat ner oken som ska blästras och målas så det blir fint innanför fälgen!

I morgon börjar jag riva ner framvagnen då jag behöver lite klirr i kassan innan jag kan gå vidare där bak!

God natt!

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
NickeD
Stockholm
Här sen Jun 2007
Inlägg: 162



ditt svin! världen är orättvis.. varför satt dina bromslangar så löst och mina så hårt? Vad bra att det gick att få loss dem! nu blir jag sugen att göra ett försök till mina.

Du ger dig inte på för mycket nu när du börjar riva framvagn samtidigt som bakvagnen är nere också?

Du måste ju bli klar så jag kan köra ifrån dig i sommar

_________________
Niklas Domeij
BMWSC
BMW Z3 3.0
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Nicke o skrev:
ditt svin! världen är orättvis.. varför satt dina bromslangar så löst och mina så hårt? Vad bra att det gick att få loss dem! nu blir jag sugen att göra ett försök till mina.

Du ger dig inte på för mycket nu när du börjar riva framvagn samtidigt som bakvagnen är nere också?

Du måste ju bli klar så jag kan köra ifrån dig i sommar



Allvarligt så förstår jag inte hur dom kunde lossna så lätt, jag tror det gjorde riktigt gott att jag hade på en olja som trängde in väldigt bra plus att jag värmde ordentligt med pistol!

Nä framvagnen ska ju ner den med så det är lika bra att börja Jag fick rivit ner ena fjäderbenet idag och kapat bort den gamla fjädertallriken! Fick även bort bromslangen (smärtfritt thumbs up ) och monterade ner oket!

På onsdag när jag är ledig ska jag gå på andra sidan så jag kan blästra och måla oken!

En fråga ang mina ok?? Jag har runda glidtappar, då passar mässingbussningar från millway väl?? Jag hade ett mejl från samuel när han beskrev det men det har jag visst slängt

Mvh Jerry

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Då har man fått gjort lite i dagarna här så nu kommer det lite bilder:)

Bromsoken nästan demonterade och klara för blästring och lack!


Gamla fjäderbenet med H&R fjädrar! Inte ett dugg upphetsande!


Fjädertallrik bortkapad och klart för montering av svetsring!


Svetsring för coilover ditsvetsad!




Liten försmak på hur det blir med coilover!


Jag fick även klämt dit en delrinbussning på ena sidan! Vilken SKILLNAD:) Jag höll på att tappa hakan när jag så slapp och dallrig std bussningen var!


Till helgen ska jag blästra och lacka fjäderbenen fram och sen ska dom smällas ihop med dom nya mysiga topplagringarna!

Mvh Jerry

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Ska åka i morgon och handla en viscodiff från 325ix. Vad tror ni om det?? Återkommer senare med utväxling på den!

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Utväxling 3,91

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7773



Rsjerry skrev:
Ska åka i morgon och handla en viscodiff från 325ix. Vad tror ni om det?? Återkommer senare med utväxling på den!


Varför vill man ha en viskodiff istället för lamell?

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
erikjakan skrev:
Rsjerry skrev:
Ska åka i morgon och handla en viscodiff från 325ix. Vad tror ni om det?? Återkommer senare med utväxling på den!


Varför vill man ha en viskodiff istället för lamell?

MVH Erik


Därför att man inte får tag i lamelldiff Självklart hade jag helst tagit lamelldiff men hittade denna för ett pris som börsen tillåter och tänkte att det blir ju inte sämre än std utan diffbroms alls

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



delrinbusningar - var köpa?

Letat utan lyckat resultat

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
bulldog skrev:
delrinbusningar - var köpa?

Letat utan lyckat resultat


www.millway.se

www.specialsvarv.se


_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Tackar thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Då var en ny diffbroms inhandlad! Ska bli kul att se hur den funkar!

Farsan hade även varit snäll och blästrat fjäderbenen idag och haft på rostskyddsfärg! Hinner det torka ikväll så åker det på mer färg!
Jag ska måla själva fjäderbenet i samma färg som mina gula koni och bromsskölden ska bli svart!



En liten bonusbild på min gamla vinterhäck, 318 som vägrade dö:) Tyvärr så rostig så den gick till skrot fullt fungerande!


_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
om jag har plåtrent under coiloverhylsan när den limmas dit, kommer det inte rosta där under då

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Här är viscodiffen avfettad innan blästring!



Fjäderbenen har fått färg på sig så nu ska jag bara limma coilover hylsan sen kan jag klämma ihop allting med fjädrar, dämpare och topplagring!



Idag bytte jag bussningen på andra sidan också! Jag gick till väga som så att jag borrade hål i gummibussningen så att jag kunde vrida loss den för hand från länkarmen!



och efter lite våldsamt beteende med mejselhammaren är allt från den gamla bussningen borta!



Hylsan i mitten av bussningen sitter ju kvar på länkarmen när man går till väga som jag gjorde så den kapade jag i med vinkelslipen och sen fick mejselhammaren göra jobbet här också!



och sen är det bara att klämma delrinbussningen på plats!

Dom fimpade fjädertallrikarna, kanske finns bild på dom i början men jag lägger in den ändå! Jag kapade av dom precis ovanför svetsen och sen slipade jag med sliptrissa så att fjäderbenet blev jämnt och fint!


_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Hur stor skillnad blir det i bilens beteende om jag byter silentblock och länkarms bussningar bak till delrin?? Står i valet och kvalet eftersom jag har diffen nere om några veckor men jag vill inte dra på mig för mycket arbete heller så jag inte hinner klart till våren

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342


Trådstartare
Idag när jag skulle smälla ihop fjäderbenen fram stötte jag på patrull! Låsringarna som man skruvar i fjäderbenet över stötdämparen så att stötdämparen är låst passar inte på konidämparna

Dom är för smala för konidämparna så dom går ju alltså inte att dra i fjäderbenet när stötdämparen är på plats

Finns det nya att få tag på som passar mina konidämpare eller ska jag svarva upp dom gamla??

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Stoltan
Gävle
Här sen Sep 2004
Inlägg: 382



Rsjerry skrev:
Idag när jag skulle smälla ihop fjäderbenen fram stötte jag på patrull! Låsringarna som man skruvar i fjäderbenet över stötdämparen så att stötdämparen är låst passar inte på konidämparna

Dom är för smala för konidämparna så dom går ju alltså inte att dra i fjäderbenet när stötdämparen är på plats

Finns det nya att få tag på som passar mina konidämpare eller ska jag svarva upp dom gamla??


För mig passade det på en gång.
Har du någon bild som beskriver ditt problem för jag förstår inte vad det är som krånglar?

_________________
Niclas Stolt
Banbil: BMW 318IS -90 *såld*
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 E30 Mtech1 -86 Banbil Mot 2,8liter! Ljudklipp sida35
<<   1, 2, 3, ... 34, 35, 36   >>
9 besök senaste veckan (122065 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande