Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R32 -07 | << 1, 2 9088 besök totalt |
Som sagt... Välkommen till rejsa Sebbe!
Jag har städat lite i tråden efter att ha rådgjort med trådskaparen. |
||
I min är det 250 i början, jag kanske ska trimma den senare när jag har råd själv men jag prioriterar väghållning för tillfället (jobbit om den går fortsomfan men bara kanar i kurvorna?) _________________ Sebastian Bryant-Meisner, legitimerad Nürburging-fanatiker |
||
Det låter bra, men se till att få så mycket körtid som möjligt, prioritera det före uppgradera. Det är oftast där den med råge största prestandavinsten finns. Dessutom får man ha kul på köpet
Men däck är alltid nice att ha riktigt bra. Dom gatdäcken jag har provat på min bil har mest blivit opålitliga när dom blir överhetteade. Så schyssta sulor är bra ! _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
heh, mina uppgraderingsplaner ligger långt fram i tiden, som du säger ska jag helst lära mig köra ordentligt först! jo jag har förstått att bra däck är ganska bra, när vi körde med standarddäcken på anderstorp så hände inte mycket och karusellerna var ett helvete :S _________________ Sebastian Bryant-Meisner, legitimerad Nürburging-fanatiker |
||
Det finns ju ett antal gatdäck som fungerar lite mer förutsägbart och "längre" än andra. En del är bara kletigare och andra fungerar tom att köra långlopp på (det är bara att gräva i rejsas enorma höstack, jag har inte överblick på vad som är hett och prisvärt numera).
Nu vet jag inte vart du är i din inlärningskurva Sebastian men det går att lära sig rätt mycket av gatdäck också (Rdäcken kan maskera rätt mycket), dessutom är det billigare att skava slut på gatdäck när man testar sig fram (Det är lätt att bränna slut på Rdäck också om det blir fel). omproggad Haldex verkar vara standardlösning, understyra in och överstyra ut (som jag fått det beskrivet) är ju lixom tvärtom mot nu (ännu ett antagande)? Vilka problem upplevde du i konstantradiekurvorna på Anderstorp (bra test på statisk balans)? |
||
understyrde, hela tiden kan ha varit för att jag körde lite för fort i ingången av kurvorna såklart, men jag lär mig som sagt _________________ Sebastian Bryant-Meisner, legitimerad Nürburging-fanatiker |
||
Tjenare, det är jag som var co-driver när vi var på Anderstorp
Hoppas även att få vara detsamma på ringen i september Bra drag i R32 måste jag säja, själv kör jag med vårt gemensamma projekt som är en honda civic från 92. Men det var bra mycket understyrning i varenda kurva på banan (har filmer där man hör tjutet konstant om ni vill se) vi hade iof ESPn fortfarande påslagen. Mer drag var det när man åkte med Sebbes far Men om ni vill kan jag ladda upp lite bilder från dagen på Anderstorp. _________________ Axel Hedman |
||
Det ska tjuta konstant på gatdäck, annars kör man för sakta _________________ Martin Öberg |
||
En sanning som fortfarande gäller! Skillnaden är att GTI-räserungdomarna nu blivit GTI-räserpensionärerna! Ursäkta mig Sebbe sailor, som moderator ska man ju föregå med gott exempel, men ett sådant uttalande kunde jag bara inte låta få stå okommenterat. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Grattis till ett mkt.bra och roligt bilval.
Men Nisse: "En sanning som fortfarande gäller! Skillnaden är att GTI-räserungdomarna nu blivit GTI-räserpensionärerna! " Nog för att man är gråhårig,men pension............ _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Tjena alla
Nu har jag börjat att fundera om man ska modifiera bilen lite, så jag undrar om någon vet vart man kan hitta bättre fjädring, däck, bromsar till en bil som denna? hare _________________ Sebastian Bryant-Meisner, legitimerad Nürburging-fanatiker |
||
Det är väl bara en prisfråga hur bra grejer du vill ha Jag kommer köra med 2-vägs Öhlinare på min R32 Mk4 Sen finns det ju KW, Koni, HR, Kina-grejer etcetc Bromsar snackar du med Per Stacke på PEAN Sweden om. Stötdämpare kan du ta med Stötdämparexperten t.ex. Däck har orion racing, Wheelbase, Jag, Puppan har en tråd ute med vettiga pengar på Toyo. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Hur långt är ett snöre Vad vill du veta pris på? om det är däck, så kan en dimension vara ett plus _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Angående däck och modifieringar rullar det en R32 i göteborgstrakten med modifierad Haldex som uppför sig riktigt fint när det svänger.
Vet inte om/vad han gjort med chassit men han åker 245/35-18 Kumho V70A på 9,0x18" fälgar på den. Mvh Martin (som också driver Wheelbase som nämnts ovan) _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
Tja, snyggt varv nästa gång klipper du GT'n. Har kört R32 på ringen och bilen är 100% ringen proof R-däck and your good to go....
_________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf R32 -07 | << 1, 2 9088 besök totalt |