Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 180zx s12
<<   1, 2
5918 besök totalt
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



hur menar du nu med blowoff ventilen?
är väll lättare o sänka laddtrycket på turbon?

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Andrew Petrykowski skrev:
Nikel skrev:
såg fint ut..
vad laddar den nu?

För mycket, efter rördragen laddade den 0,9-1.0... berodde på att förrgående ägare hade lappat ihop tryckslangen från wastegaten med en tejpbit, gissa om det höll tätt...:

Nu laddar den fortfarande för mycket, 0,75 ung... lambda verkar få spel vid 0,7 så blow off ventilen skall öppnas igen så den kan få agera wastagate i brist på pengar till ett riktigt sprut


Vad är problemet, byt vakuumslangen till wastegaten så den öppnar som den ska. Är det för lite laddtryck då, skaffa en vanlig Dawes Device: http://www.catherineandken.co.uk/sti/images/dawes.gif thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Westfield skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Nikel skrev:
såg fint ut..
vad laddar den nu?

För mycket, efter rördragen laddade den 0,9-1.0... berodde på att förrgående ägare hade lappat ihop tryckslangen från wastegaten med en tejpbit, gissa om det höll tätt...:

Nu laddar den fortfarande för mycket, 0,75 ung... lambda verkar få spel vid 0,7 så blow off ventilen skall öppnas igen så den kan få agera wastagate i brist på pengar till ett riktigt sprut


Vad är problemet, byt vakuumslangen till wastegaten så den öppnar som den ska. Är det för lite laddtryck då, skaffa en vanlig Dawes Device: http://www.catherineandken.co.uk/sti/images/dawes.gif thumbs up


Slangen är bytt och wastegaten öppnar som den ska, problemet är att jag har för mycket laddtryck iaf
Spontant såhär i efterhand hade det nog varit lättare om jag köpte en s13 till att börja med
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Andrew Petrykowski skrev:
Westfield skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Nikel skrev:
såg fint ut..
vad laddar den nu?

För mycket, efter rördragen laddade den 0,9-1.0... berodde på att förrgående ägare hade lappat ihop tryckslangen från wastegaten med en tejpbit, gissa om det höll tätt...:

Nu laddar den fortfarande för mycket, 0,75 ung... lambda verkar få spel vid 0,7 så blow off ventilen skall öppnas igen så den kan få agera wastagate i brist på pengar till ett riktigt sprut


Vad är problemet, byt vakuumslangen till wastegaten så den öppnar som den ska. Är det för lite laddtryck då, skaffa en vanlig Dawes Device: http://www.catherineandken.co.uk/sti/images/dawes.gif thumbs up


Slangen är bytt och wastegaten öppnar som den ska, problemet är att jag har för mycket laddtryck iaf
Spontant såhär i efterhand hade det nog varit lättare om jag köpte en s13 till att börja med


ok, en ny wastegate aktuator är inte så farligt dyr thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Tino Carrasco
Ekeby
Här sen Mar 2005
Inlägg: 242



Andrew Petrykowski skrev:
Westfield skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Nikel skrev:
såg fint ut..
vad laddar den nu?

För mycket, efter rördragen laddade den 0,9-1.0... berodde på att förrgående ägare hade lappat ihop tryckslangen från wastegaten med en tejpbit, gissa om det höll tätt...:

Nu laddar den fortfarande för mycket, 0,75 ung... lambda verkar få spel vid 0,7 så blow off ventilen skall öppnas igen så den kan få agera wastagate i brist på pengar till ett riktigt sprut


Vad är problemet, byt vakuumslangen till wastegaten så den öppnar som den ska. Är det för lite laddtryck då, skaffa en vanlig Dawes Device: http://www.catherineandken.co.uk/sti/images/dawes.gif thumbs up


Slangen är bytt och wastegaten öppnar som den ska, problemet är att jag har för mycket laddtryck iaf
Spontant såhär i efterhand hade det nog varit lättare om jag köpte en s13 till att börja med


Spontant saknar jag min 180 zx som jag hade som första bil på 90-talet! kanske lättare om du spontant sålde bilen till mig så tar jag spontant över!

_________________
Tino Carrasco
Ford Capri 2.0 GL 1978
Ford Capri 2.0 GL 1979
Alfa Romeo GT1300 Junior
FIAT 500C Sport Twin Air
Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Tino Carrasco skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Westfield skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Nikel skrev:
såg fint ut..
vad laddar den nu?

För mycket, efter rördragen laddade den 0,9-1.0... berodde på att förrgående ägare hade lappat ihop tryckslangen från wastegaten med en tejpbit, gissa om det höll tätt...:

Nu laddar den fortfarande för mycket, 0,75 ung... lambda verkar få spel vid 0,7 så blow off ventilen skall öppnas igen så den kan få agera wastagate i brist på pengar till ett riktigt sprut


Vad är problemet, byt vakuumslangen till wastegaten så den öppnar som den ska. Är det för lite laddtryck då, skaffa en vanlig Dawes Device: http://www.catherineandken.co.uk/sti/images/dawes.gif thumbs up


Slangen är bytt och wastegaten öppnar som den ska, problemet är att jag har för mycket laddtryck iaf
Spontant såhär i efterhand hade det nog varit lättare om jag köpte en s13 till att börja med


Spontant saknar jag min 180 zx som jag hade som första bil på 90-talet! kanske lättare om du spontant sålde bilen till mig så tar jag spontant över!


Hur mycket är du villig att betala sådär spontant Spontant är jag öppen för affärer
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan 180zx s12
<<   1, 2
5918 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande