Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (21254 totalt)
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
okej nu e jag med då kanske man inte skall ta och slänga orginal då iallafall
jag satte däremot mina på andra hållet mot vad han i den länken hade gjort dom sitter ju liksom väldigt löst på de hållet han har satt dom. dom centrerar inte i skålen som finns där på hans bil.

det ser fint ut iallafall thumbs up


_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



jonaslarsson skrev:
okej nu e jag med då kanske man inte skall ta och slänga orginal då iallafall
jag satte däremot mina på andra hållet mot vad han i den länken hade gjort dom sitter ju liksom väldigt löst på de hållet han har satt dom. dom centrerar inte i skålen som finns där på hans bil.



KAn du utveckla det där lite mer??
Det är min gamla bil du refererar till, och så vitt jag kan se sitter våra likadant monterade

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
jo jag satte den tjockare delen på bussningen mot bärarmen då passade den klock rent i försänkningen på bärarmen. på dina bilder ser det ut som att bussningen sitter på andra hållet med den litte smalare delen mot bärarmen då centreras den ju inte hundra i skålen på bäramen. Om det har någon betydelse kan jag inte svara på det kan ju va jag som satt mina fel med det känndes bättre så iallafall

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
idag kom ett nytt paket från elephant racing i usa med dom sista bakvagns bussningarn jag behövde så nu blir det att montera väntar bara på ett paket från kw också. Sen har jag nog dom flesta delarna jag behöver för att få ihop bilen tills nästa år


_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Har varit och pillat lite mer i garaget nu tog och blästrade och lackade över bromsköldarna såg betydligt roligare ut efter de



och så har jag plockat bort bakvagnen från bilen för bussnings byte började med att plocka bort bussningarna på torsions röret dom satt ju fast om man säger så blev till att ta fram gasen och elda bort dom kommer nog bli betydligt mycket hårdare och fastare i baken med alla nya bussningar. kändes som om hela bakvagnen satt löst i orginal utförande




_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



ojoj, här skruvas det thumbs up .
Längtar tills jag fått upp min på pallbockar och kan komma i gång .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
har hänt en del med bilen sen jag uppdterad sist den har provlandat på marken igen
har byggt nytt 3 tums system med racekatt. monterat ett nytt chip i styrboxen och monterat ett öppet filter som alla verkar gilla på detta forumet har lackerat fälgarna blank svarta och skall så småning om montera en gul kant på dom ska testa och se om det blir fräckt. en sak e ju säker och det e att jag behöver spaca ut hjulen ganska rejält. någon som har tipps på hjulvinklar hade tänkt att börja med 4 grader camber fram och 3 bak. 2mm toe out fram och 0 bak låter inte så tokigt va?

har monterat mina kw fjäderben med sandens topplagringar. men jag har troligen fått fel sättning så det blir nog att montera av igen har troligen fått ett paket för att köra med torisions stavar fast jag har valt att köra utan.




_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



Bak brukar man ha toe-in, ca 4 mm brukar vara lagom. Vad jag förstått för att kompensera svängeffekter i bakvagnen vid infjädring.

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Dea skrev:
Bak brukar man ha toe-in, ca 4 mm brukar vara lagom. Vad jag förstått för att kompensera svängeffekter i bakvagnen vid infjädring.

/Dea


okej det låter ju ganska mycket med 4 mm toe in men har det något med 968:ans bakvagn att göra eller är det så överlag att man ska ha lite mer toe in bak?

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
tog ut bilen och fotade lite här om dan nu längtar man till banåkar sesongen drar igång på allvar
någon som har koll på vad bilprovningen säger om att bilen är hård och låg?





_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



3-4mm in bak och 0 fram verkar va det dom flesta har

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bmw_race
falkenberg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 72



Fan Kunta..............!
Jag vill också sänka mer nu !
men men man kan ju inte få allt... jag får nog vänta med nytt chassi till nästa vinter
annars kan det säkert bli livat hemma

BILEN E GRYMT SNYGG!!

mvh Mattias

_________________
Mattias Karlsson
FORD MUSTANG GT
Citera
Hans Dowald
STHLM & Fårskäret...
Här sen Jun 2003
Inlägg: 55



Vart och hur lackerade du fälgarna (lager lack etc, tips på vart man kan göra det, ca pris etc)???

_________________
/ H
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Supramannen skrev:
3-4mm in bak och 0 fram verkar va det dom flesta har


Jag tänkte prova med 1-2mm toe out fram brukar styra in lite bättre då tycker jag

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
bmw_race skrev:
Fan Kunta..............!
Jag vill också sänka mer nu !
men men man kan ju inte få allt... jag får nog vänta med nytt chassi till nästa vinter
annars kan det säkert bli livat hemma

BILEN E GRYMT SNYGG!!

mvh Mattias


hehe det sjuka är att den går inte att höja så mycket mer med dessa fjäderbenen. går att skruva ner några cm till om man skulle vilja de men då kan man ju typ inte köra med den

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Hans Dowald skrev:
Vart och hur lackerade du fälgarna (lager lack etc, tips på vart man kan göra det, ca pris etc)???


Jag lackade fälgarna hos fälgfixarna i helsingborg. blev sjukt fina precis som nytt däremot va det ganska dyrt tyckte jag. 4000kr gav jag för fyra fälgar först avlackering och sen ny svart pulverlack.

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Hej

Fin bil thumbs up (snygg färg. host,host.)

Har du det blivit någon märkbar skillnad med nytt chip och avgas ?

På tal om hjulvinklar så kör jag med:
Toe out -,5
Camber -3,5

bak toe +1,5
camber -2

_________________
Thord Johnsson
Citera
Hans Dowald
STHLM & Fårskäret...
Här sen Jun 2003
Inlägg: 55



jonaslarsson skrev:
Hans Dowald skrev:
Vart och hur lackerade du fälgarna (lager lack etc, tips på vart man kan göra det, ca pris etc)???


Jag lackade fälgarna hos fälgfixarna i helsingborg. blev sjukt fina precis som nytt däremot va det ganska dyrt tyckte jag. 4000kr gav jag för fyra fälgar först avlackering och sen ny svart pulverlack.


Aha, det blev såpass dyrt.... Jag ryggade för Intera:s priser a 4700kr för helrenovering av 4st 18" där dom även riktar fälgarna om det behövs. Måste kanske åka dit och kolla hur det går till.

Annars kanske det blir fullackering hos någon lackkille som fakturerar lite, men man vill ju inte att lacken ska börja släppa sen så det ser taskigt ut.

Måste hitta något som är billigt och tåligt till ban/busfälgarna.

_________________
/ H
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



jonaslarsson skrev:
Supramannen skrev:
3-4mm in bak och 0 fram verkar va det dom flesta har


Jag tänkte prova med 1-2mm toe out fram brukar styra in lite bättre då tycker jag


funkar inte alls på min tycker jag, den blir för nervös med så mycket toe out fram

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
Supramannen skrev:
jonaslarsson skrev:
Supramannen skrev:
3-4mm in bak och 0 fram verkar va det dom flesta har


Jag tänkte prova med 1-2mm toe out fram brukar styra in lite bättre då tycker jag


funkar inte alls på min tycker jag, den blir för nervös med så mycket toe out fram


jag gick från ganska mycket toe out fram på min bmw 120d till lite toe in och efter det tycker jag den blev sävlig att köra reagerar segt. men det där kanske har lite med ens körstil och biltyp att göra.

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652


Trådstartare
THORD skrev:
Hej

Fin bil thumbs up (snygg färg. host,host.)

Har du det blivit någon märkbar skillnad med nytt chip och avgas ?

På tal om hjulvinklar så kör jag med:
Toe out -,5
Camber -3,5

bak toe +1,5
camber -2


Den inställning lät inte helt dum har du kört mycket med den och hur upplevs den?

Bilen går bra vet dock inte hur mycket det har gjort på prestsandan var ett antal månader sedan jag körde bilen innan jag ställte av den inför vinter då den var orginal. jag har bara testat lite lätt på vägen utanför mitt garage efter chip och avgasystem bytet så det e svårt att säga om den går bättre men bilen går riktigt bra tycker jag. ska bänka den så fort jag fått den besiktigad och ställt på den så får man svart på vitt hur mycket där e . har läst en del på lite olika forum och motorn verkar svara välldigt bra på chip byte. pratade med sanden för ett tag sedan och han sa att motorn skulle reagera mycket positivt på svänghjuls byte. Om man vill ha lite bättre respons thumbs up

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
2 besök senaste veckan (21254 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande