Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 242 -75 //MarcusG | << 1, 2, 3, 4 >> 44455 besök totalt |
Dagens arbete.....
Stötdämpartoronet svetsat förutom gängan.... Stötdämparen lite provisoriskt monterad. Imorgon blir det att tillverka den yttre fästpunkten.... flexar nog en hel del annars.... _________________ Marcus Gunnnarsson |
||||
Inget kapat i rambalken, tror inte att sbp skulle gilla det har dock sett detta på vissa byggen.... Trevligt att du gillar mina "lock".... Kommer mer bilder på upphängningen, blev lite extra jobb för att få ut dämparen så den inte riskerar "gnaga" på rambalken om nu bakaxlen flyttar sig nått i sidled.... _________________ Marcus Gunnnarsson |
||||
Här kommer lite bilder vad som har hänt...
Var en runda på vallåkra och hittade lite saker.... Lite nya glas förhöjer utsendet avsevärt... En extra omgång skärmar helt nya.. Har 2 st omgång med nya skärmar nu, bra om man skulle attackera lite för hårt någon gång Var och hälsade på KL racing och köpten en IC... 78cm över anslutningar bör räcka och bli över.... En runda på skroten resulterade i en ny instrument panel helt utan sprickor.... Taxiplattor med spindelled.... Stötdämpartornet klart bara att svetsa fast ordentligt Stötdämpartornet inifrån Efter att ha testa med dämparen upptäckte jag att dämparen skulle gnaga på ramen. För att undvika detta fick bärarmen en lite ombyggnad... Kardantunnlen på plats.... Blev en rätt lyckad anslutning bakåt riktigt nöjd måste jag säga... Stötdämpartornen har fått sina "hattar".... Kardantunnlen har kompliterats med en plåt för att nå ner till golvet... Kom gärna med kommentarer Funderar på vilka backspeglar jag ska ha, förslag motages _________________ Marcus Gunnnarsson |
||||
Tackar... blir inte bara högre som tänkt utan också betydligt styvare änn oginal.
Försöker... så gått jag kan Någon som vet vad som gäller stolsinfästningen får den flyttas eller måste man använda oginal? _________________ Marcus Gunnnarsson |
||||
Förra helgens arbete...
Tunneln till avgasröret börjar ta form.. Främre delen av avgastunneln Helgens arbete... Blev en hel del gjort i helgen.... Förstärkningsplåt till bromsvågen, Påbörjad broms adapter, "Klossar" till fjäderbenen..., distanser till styrstaget och skarvning mellan styrstaget och uniball.... Ännu en bild på skapelserna.. Monterat... Eftersom konan var lite olika på dom två fjäderbenen fick jag märka upp H och V för att få den optimala passformen.... _________________ Marcus Gunnnarsson |
||||
Är inte 100% klar med den... Håller på att bygga en vagga så när den är klar kan jag ta fina bilder på tunneln... // marcus _________________ Marcus Gunnnarsson |
||||
Ahh ta bilder och mått på vaggan åxå då Så får jägarn något att bygga åxå! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Går på lite lågvarv i garaget men här kommer en liten uppdatering...
För att få en lite mer bekväm arbetsställning beslutatde jag mig för att bygga en vagga till bilen... Kommer underlätta otroligt mycket... Såhär ser det ut undertill, håller på att skrapar o tvättar bort den sista underredsmassan .... Plåtarbetet fortsätter börjar nästan se slutet... Efter att fassan klagat i ett år på att jag spridde sakerna över hela garaget , började tom. jag tycka det blev jobbigt... Några nya skåp fick bli lösningen vilket verkligen gjorde nytta.... Någon som vet om man ska sömsvetsa på karrossen för att förstärka den? isf var????? _________________ Marcus Gunnnarsson |
||||
Det kan ju bli lite för styvt på fel ställe och då kan det spricka istället för att böja sig när det går riktigt illa (men man vet inte förrän efteråt). "Följ krafterna" från dämpare och hjulupphängningar till andra axeln. Försök att se om det finns nåt som tar stor vridning (tex skarvat golv eller liknande). Sen tillkommer ju buren och dess infästningar, de krafterna kan ju också behöva lite hjälp att spridas ut. Men en 240 måste det ju sömmats på förr? Det borde tom finnas diagram över vilka områden som ger mest effekt för vridstyvheten. Annars kan du ta styrning av SpeedlabCorvetten och mäta dig fram. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 242 -75 //MarcusG | << 1, 2, 3, 4 >> 44455 besök totalt |