Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1602 M5 -72 (3602)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (27142 totalt)
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1704



Tänk på att om den ska gatreggas så brukar inte sbp gilla tyota- och hjälmkrossarstag.

Jag tror att man kan få dispens från dessa stag från sbf om när det gäller gatreggade bilar?

_________________
Markus Ålind
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Nä, jag har hört också att de inte gillar dem så mycket.
Får kolla med dem.
Tack för tipset!


Qaz skrev:
Tänk på att om den ska gatreggas så brukar inte sbp gilla tyota- och hjälmkrossarstag.

Jag tror att man kan få dispens från dessa stag från sbf om när det gäller gatreggade bilar?

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295



KUNG!!! Övermotoriserade bilar är ju bara så ballt!!
thumbs up Ska bli kul att följa!

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Hehe, man gör ju vad man kan för att övermotorisera Sverige

Micke Fredriksson skrev:
KUNG!!! Övermotoriserade bilar är ju bara så ballt!!
thumbs up Ska bli kul att följa!

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Höll på att pilla lite med bilen idag och plockade då av ena framhjulet.
Vad hittar jag där om inte ett rött 4-kolvs ok !!!
Är detta verkligen standard på 2002-orna?
2st bromsledningar dick där också till vart och ett av framoken.

Snälla upplys mig!

_________________
Fredrik Moberg
Citera
sEiKo
Avesta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 211



Skip skrev:
Höll på att pilla lite med bilen idag och plockade då av ena framhjulet.
Vad hittar jag där om inte ett rött 4-kolvs ok !!!
Är detta verkligen standard på 2002-orna?
2st bromsledningar dick där också till vart och ett av framoken.

Snälla upplys mig!


Ja, det är det.
Solida skivor på 1602,2002. Och ventilerade på Ti, tii.
323 E21skivor passar ihop med volvo 240ok och är en vanlig uppgradering för 2002-åkare som vill ha lite bättre hejdare.

_________________
Jon Lund
Citera
MikaelH
Högsby
Här sen Okt 2004
Inlägg: 20



Det är solida skivor även på ti/tii men större kolvar i oken och kraftigare spindeltapp. Turbon hade ventilerade skivor dock.
/Mikael

_________________
Mikael Hägglund
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Shit pommfritt! Jaha, då har man lärt sig något idag också...tack för hjälpen!

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



Du har hittat ett Volvo 240 ok med 323 E21 prylar...

Edit... Och hade jag läst noga så var jag inte först med att upplysa dig om detta

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Lungna och fina nu, det sitter 34 mm fyrkolvsok och en solid skiva på bilen, dvs orginal 16 - 2002. Man kan om man vill montera navhubbar fr en e21 316 - 18 + skiva från e21 323 - 20i och Girlingok från en volvo 240 om man vill ha lite mer bett. Rekomenderas även att byta huvudcylindern till en från en dubbel-i.

_________________
/Anders C
Citera
sEiKo
Avesta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 211



MikaelH skrev:
Det är solida skivor även på ti/tii men större kolvar i oken och kraftigare spindeltapp. Turbon hade ventilerade skivor dock.
/Mikael


Så var det, tack för rättningen!

_________________
Jon Lund
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Tackar Anders!
Din gamla bil kommer bli så fin så fin ;o)

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
VA?!?!

Bladh skrev:
Du har hittat ett Volvo 240 ok med 323 E21 prylar...

Edit... Och hade jag läst noga så var jag inte först med att upplysa dig om detta

_________________
Fredrik Moberg
Citera
_Laban_
Eslöv
Här sen Jan 2007
Inlägg: 38



Vill bara säga att det är ett riktigt roligt bygge du håller på med.. Följde ditt andra i e30 och såg att du ligger och leker utan för mitt jobb på någon av filmerna =) Trist att det slutade som det gjorde med den karossen!

Lycka till!!!

_________________
Robert "Laban" Andersson
Laban DRFT på facebook:
Sponsras av:
http://www.vulko.se/
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



Skip skrev:
VA?!?!

Bladh skrev:
Du har hittat ett Volvo 240 ok med 323 E21 prylar...

Edit... Och hade jag läst noga så var jag inte först med att upplysa dig om detta


Jag bara svamlar lyssna på någon som kan 02:or istället...

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Tack så mycket! Jo det var ju lite tråkigt, men undermedvetet blev jag nog lite glad ändå eftersom jag redan då hellre ville ha en 02a

_Laban_ skrev:
Vill bara säga att det är ett riktigt roligt bygge du håller på med.. Följde ditt andra i e30 och såg att du ligger och leker utan för mitt jobb på någon av filmerna =) Trist att det slutade som det gjorde med den karossen!

Lycka till!!!

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Det låter som en vettig idé

Bladh skrev:
Skip skrev:
VA?!?!

Bladh skrev:
Du har hittat ett Volvo 240 ok med 323 E21 prylar...

Edit... Och hade jag läst noga så var jag inte först med att upplysa dig om detta


Jag bara svamlar lyssna på någon som kan 02:or istället...

_________________
Fredrik Moberg
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796



skippa 02 upphängningen och kör tex på e28 framvagn och e39 bakvagn i stället.
e28 upphängning hade jag tidigare på min 02a och det är inte "så" mkt som får ändras.
Fördelarna är att delarna är nästan gratis samt du får dit stora bromsar som inte kostar stora pengar.
Sedan att du slipper den flexande 02 upphängningen samtidigt är knappast någon nackdel.

_________________
Pelle Persson
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Pelle Persson skrev:
skippa 02 upphängningen och kör tex på e28 framvagn och e39 bakvagn i stället.
e28 upphängning hade jag tidigare på min 02a och det är inte "så" mkt som får ändras.
Fördelarna är att delarna är nästan gratis samt du får dit stora bromsar som inte kostar stora pengar.
Sedan att du slipper den flexande 02 upphängningen samtidigt är knappast någon nackdel.


Skip skrev:
Fortsättningen
Så till fortsättningen då. Tanken är att M5-motorn ska monteras ganska långt
bak i 2002an, hjulupphängningen ska förmodligen hämtas från E34 och E36
och buren ska byggas samman med en rörram som ska byggas där fram.


Du glömde nog läsa beskrivningen av projektet?
Framvagnsupphängningen blir med största sannolikhet från E36.
Bakvagnen från E34 eller E30 M3.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
_Laban_
Eslöv
Här sen Jan 2007
Inlägg: 38



Jag har en kompis som precis har börjat på en 02. Han har ännu inte kommit över någon motor men han ville ha m3 eller m5!

Han ska bara få sålt sin andra bil först innan han kommer igång på riktigt!
http://www.blocket.se/vi/11108973.htm?ca=23_2_s

Skip skrev:
Tack så mycket! Jo det var ju lite tråkigt, men undermedvetet blev jag nog lite glad ändå eftersom jag redan då hellre ville ha en 02a

_Laban_ skrev:
Vill bara säga att det är ett riktigt roligt bygge du håller på med.. Följde ditt andra i e30 och såg att du ligger och leker utan för mitt jobb på någon av filmerna =) Trist att det slutade som det gjorde med den karossen!

Lycka till!!!

_________________
Robert "Laban" Andersson
Laban DRFT på facebook:
Sponsras av:
http://www.vulko.se/
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Anders Carlsson skrev:
Lungna och fina nu, det sitter 34 mm fyrkolvsok och en solid skiva på bilen, dvs orginal 16 - 2002. Man kan om man vill montera navhubbar fr en e21 316 - 18 + skiva från e21 323 - 20i och Girlingok från en volvo 240 om man vill ha lite mer bett. Rekomenderas även att byta huvudcylindern till en från en dubbel-i.


Men asså...
Vad är det för typ av ok i 240n?
Jag menar 4-kolvsok borde ju bita ganska bra, blir det verkligen bättre med 240-ok?

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1602 M5 -72 (3602)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (27142 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande