Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Scirocco Scala 1988
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (11258 totalt)
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
Det blev ingen Corrado den här gangen... Brorsan och jag aakte typ 30mil i Tyskland för att titta paa den här...

Den ser ju fint ut paa bilden... men i verkligheten var den rostig o bucklig... riktig ful. Undrar om det är verkligen samma bil paa bilden... eller ett väldigt gammal kort paa den. Hade det bara vart de, saa hade det ju inte varit saa farligt... ska ju bara ha motorn, växellaada, elektroniken etc... Men motorn lät inte bra heller. När jag pratade med bilägaren innan min resa, saa sade han motorn har gaatt 14000mil, paa mätaren stodde det 24000mil. Han bortförklarade det med att han hade bytt motorn... Nja... det lät inte bra iallafall... Den machinen vill inte jag ha i min racerbil!! >
Saa det blev ingenting o jag fick titta paa en bil till... Och den var bra, men saa pass krockat höger fram, att jag inte ville köra 80mil med bilen hem...
Bad luck thumbs down

Men jag fick hem mina coilovers iallafall... O de ser grymt ut!!! Saa lite finns det att göra till nästa resan (bara hitta ny Corrado...)

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Surt med sådana försäljare! thumbs down Kommer ihåg när jag o en polare skulle leta upp en lämplig Audi... killen förklarade alla bucklor med att "en dieselAudi blir såhär när den gått en bit" Idiot!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
Roger Gustafsson skrev:
Surt med sådana försäljare! thumbs down Kommer ihåg när jag o en polare skulle leta upp en lämplig Audi... killen förklarade alla bucklor med att "en dieselAudi blir såhär när den gått en bit" Idiot!!


Joda... saa är det med bilförsäljare... De flesta är falska... O luriga...
Kommer ihaag att jag kikade paa en Audi Cab i Tyskland aat en kille fraan dina trakter för ett aar sen... Säljaren paastodde att den var jättefint o helt nybesiktat när jag ringde... bara cabben var lite osnyggt.
När jag kom dit saa stämde inte skarvarna front/ framskärm/ dörr paa höger sidan och det fanns ett fruktansvärd klunk-ljud i framvagn... Nej... det var ingen fel med bilen, den är jättebra, nybesiktat o skulle passa utmärkt till mig, tyckte han... Fraagade om han kunde hissa upp bilen o pekade paa länkarmsbussningar paa höger fram plus styrled o naagot mer... OJDAA!! Det hade han visst inte tänkt paa!
Saa naat hade ju händ efter besiktningen iallafall... Men, men...
Ska ut o resa och titta paa Corrado i helgen igen... om pengarna räcker till baaten.
Hoppas den här blir bättre...

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3379



scirocco-girl skrev:
Ska ut o resa och titta paa Corrado i helgen igen... om pengarna räcker till baaten.


Lycka till Tyvärr är jag å mikael inte med denna gång.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 731



Från Scirocco mk2 till Corrado. Går du till scirocco mk1 sen så har vi gjort samma resa.
Lycka till me biljakten!

_________________
David Berglund
Ingen Scirocco RSi
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
Jovani skrev:
scirocco-girl skrev:
Ska ut o resa och titta paa Corrado i helgen igen... om pengarna räcker till baaten.


Lycka till Tyvärr är jag å mikael inte med denna gång.


Det var ju synd... men jag trodde inte heller att ni är saa taakiga och aaker till Tyskland igen...
Tror inte jag faa holländsk sällskap heller den här gaangen... Saa hoppas björnen är med iallafall... Annars maaste det ju bli jättetraakig...

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
David Berglund skrev:
Från Scirocco mk2 till Corrado. Går du till scirocco mk1 sen så har vi gjort samma resa.
Lycka till me biljakten!


Jag har ju redan en Mk1... O den är favoriten bland bilarna hemma! thumbs up


_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Bo Danerius
Örebro
Här sen Okt 2004
Inlägg: 141



scirocco-girl skrev:



Coolt bygge men varför ska du prompt ha en Corrado-motor? Jag skulle röstat på R32:an om pengarna räckte o en sexa stod på inköpslistan. Har ägt en Corrado VR6 o de är väldigt framtunga. Körde den aldrig på bana o hade ingen lust heller eftersom den var mera landsvägslok än sportbil. Skulle jag köpa Corrado idag hade de blivit en med en vass fyra istället. Mindre vikt + bättre viktfördelning hade blivit svängvänligare. mvh/Bo

_________________
Bo Danerius
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Bo Danerius skrev:
Körde den aldrig på bana o hade ingen lust heller eftersom den var mera landsvägslok än sportbil.
Jag har då sett VR6:or som går riktigt riktigt fint på bana och konbana, och detta utan jättestora ingrepp. Men jag hade nog själv viljat prova en Corrado 2L 16v för att se om det funkar, det verkar ju kunna vara en kul bil.

_________________
Peter Karlsson
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
Bo Danerius skrev:
Coolt bygge men varför ska du prompt ha en Corrado-motor? Jag skulle röstat på R32:an om pengarna räckte o en sexa stod på inköpslistan. Har ägt en Corrado VR6 o de är väldigt framtunga. Körde den aldrig på bana o hade ingen lust heller eftersom den var mera landsvägslok än sportbil. Skulle jag köpa Corrado idag hade de blivit en med en vass fyra istället. Mindre vikt + bättre viktfördelning hade blivit svängvänligare. mvh/Bo


Första valet skulle ha varit en R32 motor thumbs up ... men en krockat Golf R32 kostar ca 50 000 kronor, plus att jag daa hade varit tvungen till att byta kompletta bromssystemet för att faa bromsarna att räcker till. Sandtler i Tyskland säljar en saadan system för 25 000. Sen kommer allt annat och jag är väldigt fort upp i 100 000 kronor. Det orkar min planbok tyvärr inte med... thumbs down
Sen tänkte jag paa en 1,8T eller G60, men nej... det blir för dyrt med 1,8T iallafall och jag vill inte ha en överladdat bil att köra paa banan med.

Saa därför blev valet en VR6! Jag faar en helfungerande Corrado med daalig lack eller lite smaafel för under 20 000 kronor och daa faar jag även bromsarna med, det är ju i princip bara plockar över de fraan Corradon till Sciroccon. Passar lite bättre till min planbok, bilen skall ju bli klart naagon gang med.
Jag är medveten om att den komma bli framtung, men det gaar lösa paa naagot vis sen... Bilen fick ju en grym väghaalningssats...

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Bo Danerius
Örebro
Här sen Okt 2004
Inlägg: 141



scirocco-girl skrev:

Saa därför blev valet en VR6! Jag faar en helfungerande Corrado med daalig lack eller lite smaafel för under 20 000 kronor och daa faar jag även bromsarna med, det är ju i princip bara plockar över de fraan Corradon till Sciroccon. Passar lite bättre till min planbok, bilen skall ju bli klart naagon gang med.


Rätt prio att få den klar, donatorbilar är en mycket prisvärd väg till prestanda. Ramlar du över en R32-motor senare kan du stoppa i den då. Fan va jag saknar min Corrado nu när jag pratar om den. /Bo

_________________
Bo Danerius
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
Söndag morgon kl. 9:00 i Kiel. Försöker lite halv-bakis fraan baatsresan faa taag i den människan som skulle staa där med tyska överförningsskyltar o köra mig till bilen i Boostedt... Nej, det gick inte! Känner ju inte människan själv, men det var en bilimportör paa jobbet som lovade mig att prata med hans kontakt i Kiel o fixar det där... att han staa där o hämta mig...
Vad ska man göra... Jag gick till taagstation o kollade upp taag till Boostedt, ringde säljaren o talade om för honom hur situationen var. Inga problem, sätt dig i taaget o ring lite innan du är i Boostedt, saa hämtar jag dig där. Det var ju smidig !
Jag blev hämtat, vi aakte till en garage där det fanns massvis med roliga VW-bygge o paagaaende projekt som t.ex. en dragracer Golf1 (! !) o jag fick provköra Corradon. Bilen är bra, motorn gaar hur jämt som helst, även vid kallstart... servicebok finns... allting finfint. Saa jag köpte den. thumbs up Bilen är faktiskt nästan för fint för att slakta den, men...men...
Tjatade lite o kollade paa de andra bilar i garaget o vi kom överens att jag ska fixa skyltar till bilen i veckan och hämta den paa söndag när jag ska resa hem. Saa det finns även smidiga människor att köpa bil ifraan... Blev t.o.m. körd till stationen i Neumünster, daa han trodde att det fanns bättre taagförbindelse därifraan! thumbs up So long...
Myndigheten "Zulassungsstelle" däremot var mindre smidig... thumbs down Aakte dit imorse o skulle fixa - för engangs skull helt legalt - export-plaatar. "Bilen är ju avställt sen ett aar... det gaar inte att faa plaatar till den. Du maaste komma hit med bilen först och visa upp den..." Halloo, bilen finns i Kiel inte här!!! Hur i helvete ska jag visa upp den här utan att köra med den...??? Nja... det blev lite diskussion där , för ibland kan man ju bara inte haalla käften och jag är lite smartare igen... det är fortfarande väldig osmidig att faa en bil legalt fraan Tyskland till Sverige... Saa det vara bara ringa till brorsan nu och troligvis faar jag hans firmaplaatar o aaker med de hem till Sverige...

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Grattis till nya bilen! Hoppas det går bra att få hem bilen. thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8074



ojoj....låter inte helt smidigt, hoppas det löser sig bra.
För övrigt måste jag nog planera in en ny arbetsresa neråt Wolfsburg/Celle så jag får fylla på vinförrådet, min sista flaska Grauer Burgunder gick åt förra helgen.
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
Bilen är hemma nu sen onsdag...


Vi körde paa den inte helt legala möjligheten med tyska korttids-plaatar o reggade dessa paa min pappa's flickvän.. ... ... De faar man bara köra i Tyskland med o maaste ha tysk address för att faa de... Men jag hade ju inte saa laangt hem fraan baaten... Och dessutom var det pappa's idee...

Mats Karlsson skrev:
ojoj....låter inte helt smidigt, hoppas det löser sig bra.
För övrigt måste jag nog planera in en ny arbetsresa neråt Wolfsburg/Celle så jag får fylla på vinförrådet, min sista flaska Grauer Burgunder gick åt förra helgen.


Skulle ha visst det innan... daa kunde jag faatt med mig lite vin aat dig. Nu blev det bara ett massa öl och sprit till kompisarna.

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Chrippa
Malmö
Här sen Apr 2006
Inlägg: 91



ser ju fint ut Men kan du inte skaffa dig ett helt tangentbord ?

_________________
Christoffer Mårtensson
Citera
oje
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 836



Chrippa skrev:
ser ju fint ut Men kan du inte skaffa dig ett helt tangentbord ?


...eller lära dig använda [Alt 0229]. Lite jobbigt men inte lika jobbigt som läsa halvfinska

Grattis till motorn ! Jag tror jag måste besöka dig i garaget nån gång...

/oje
(inte felfri men aa-fri )

_________________
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
oje skrev:
...eller lära dig använda [Alt 0229]. Lite jobbigt men inte lika jobbigt som läsa halvfinska

Grattis till motorn ! Jag tror jag måste besöka dig i garaget nån gång...

/oje
(inte felfri men aa-fri )


HALVFINSKA??? Daa paaminner det ju mera om holländska, faktisk!! Hmpf...
Du är välkommen hit, men jag har inte börjat med motorbytet ännu... Monterade Bonarth - torkaren idag och fixade lite med elen. ... O körde lite Corrado, innan motorn aaker ut.

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
Efter 10 dagar sol och väme i Indonesia kommer en hem och det ligger 2 stora trä paa garagetaaket!! :woot: Som tur klarade sig baada bilar oskadat, Sciroccon och Corradon, men jobbar gaa det inte paa riktig just nu där inne. Lite livsfarlig... Saa just nu satt stormen stopp för mig o projektet... thumbs down
Vad gör man i en saadan situation? Jag plockade inte ens ut resväskan, ringde min vän i Indonesia och sticker dit igen paa maandag. Vad i helvete ska jag göra här i vintern, kylan och snö när det inte ens gaar att jobba med bilen. Daa har jag ju roligare där nere... Om 4 veckor ska de lagar garaget, daa kan jag ju lungt sticka för 20 dagar igen...
och jag, som tänkte gaar paa motorbytet nu, när jag är tillbaka... SHIT HAPPENS!!

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8074



Trist med skadan på garaget....
Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006
Inlägg: 72


Trådstartare
Mer om bilarna och snart maanga bild fraan det här projektet...
www.sciroccogirl.net

_________________
Anne Marek - www.sciroccogirl.net
VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Scirocco Scala 1988
<<   1, 2, 3   >>
5 besök senaste veckan (11258 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande