Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 357 banbil, driftbil
<<   1, 2, 3, ... 21, 22, 23   >>
6 besök senaste veckan (92838 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12881



eriksson360 skrev:
vad kul att folk skriver här thumbs down


Typ så här många BMW 3-serie finns det på rejsa;
BMW 316 E21 -80? Rallysprint - bönni
BMW 316i -89 - Petri
BMW 316i 1989 - hellebjork
BMW 318 is -90 - Anders Toll
BMW 318 is -90 - dleb
BMW 318 is -90 - Claes Haglund
BMW 318 IS BMW CUP/Standard - Putrix
BMW 318i -86 - knöka
BMW 318i E21 -83 - Magnus Lundberg
BMW 318is '90 - ILiveTORide
BMW 318is -90 - JohnC
BMW 318is -90 - V. Frykholm
BMW 318is -90 - ZaPPeR
BMW 318is -90 - Geijer
BMW 318is -90 - Pär Moberg
BMW 318is -90 - Dan Hovang
BMW 318is -90 - Claes Haglund
BMW 318is -90 - Zetterberg
BMW 318is -90 - Daniel Ene
BMW 318is -90 - Stoltan
BMW 318is -90 - Ando
BMW 318is -90 - Andreas Lidström
BMW 318is -90 (SÅLD) - Turbo²
BMW 318is -90 *såld* - Micke Eriksson
BMW 318is -90 *såld* - Johan Mähler
BMW 318is -90 *såld* - Peter E
BMW 318is -90 *såld* - Daniel Ekström
BMW 318is -90 *såld* - beepbeep
BMW 318is -90 *såld* - Micke Eriksson
BMW 318is -90 - BMW Cup - Johan Rius
BMW 318is -90 [SÅLD] - Zetterberg
BMW 318is -90 "Dagis räser" - old blue oval
BMW 318is -90 GmbH Rennsport - Daniel Magnusson
BMW 318is -90 Såld - Erik Tryggvesson
BMW 318is -90 x2 CSN Edition - Andreas Lidström
BMW 318is -90, SÅLD!! - Karl Birgander
BMW 318is -91 - Fredrik
BMW 318is -91 - Andrew Petrykowski
BMW 318is -91 - Såld - Anton Lillsund
BMW 318is 1990 BMW CUP "SÅLD" - Putrix
BMW 318is T -91 - Fear This
BMW 318ti -95 (e36 compact) - Geijer
BMW 320 E21-76 - Marcus S
BMW 320 Si - Handlarn
BMW 320 Si BettanII - easec
BMW 320D -06 - Tomi
BMW 320i - Uffe Nygren
BMW 320i 2,5 - hartge
BMW 320i -81 - Martin Skoog
BMW 320i -85 - GluffiS
BMW 320i -86 - Niklas Rosell
BMW 320i -86 (e30) (saknar diffklump just nu) - Tobbe_A
BMW 320i -86 BMWCup - Arne
BMW 320i -87 - Stingray
BMW 320i -89 - G Karlsson
BMW 320i e30 -86 - Tobbe_A
BMW 320i E30 1987 - Henkeman
BMW 320is -89 - ossie k
BMW 320is -89 - David Söderblom
BMW 320is -90 - Nicke_1
BMW 320is -90 - 320isE30
BMW 320is -94 - Niklas Sandström
BMW 320is-89 - jimm_y
BMW 322.5iT -89 - Folxam
BMW 323 2.5 24v E21 BMW CUP - BMWRACING-Anders
BMW 323 E21 -82 2,5 24v - Spiidfriik
BMW 323 E21 2.5 BMW-CUP - E21 Racing
BMW 323 E30 -85 - Teres
BMW 323i -80 - TOBE
BMW 323i -84 - krabu
BMW 323i -84 BMWCUP - Michael Bäck
BMW 323i -86 - Claes Haglund
BMW 323i E21 - Martin Skoog
BMW 323i E21 -82 - Dekker
BMW 323i E21 -82 - Daniel Lindmark
BMW 323i E21 -83 - Nicke Nyman
BMW 323i-84 - Petri
BMW 323im E30 -84 (Skrotad) - Michael Bäck
BMW 323ti-98 (såld ) ny husse - krister Andersson
BMW 324td E30 -88 - Samuel S
BMW 325 'GTR' -91 - Rallyfinnen
BMW 325 -86 - Per Eriksson
BMW 325 -86 Twinturbo - Karlsson
BMW 325 -87 - Henke YZ
BMW 325 -87 långloppa - Jim Bengtsson
BMW 325 -88 - mattias becker
BMW 325 1988 - Isåkare
BMW 325 Cab -88 "skillz" - skillz
BMW 325 Coupè -1993 (ev. framtida BMW cup) "SÅLD" - Putrix
BMW 325-89 - nikke-tribal
BMW 325i (BMW CUP 2007) - JohnC
BMW 325i -87 - ILiveTORide
BMW 325i -87 gatbil/banbil!? - Nisse977
BMW 325i -88 BMW Cup - Samson
BMW 325i -89 - Christian Jansson
BMW 325i -89 BMW-Cup "SÅLD" - Bistec
BMW 325i -92 - P.D.Ö
BMW 325i Touring -91 - Kim Frederiksen
BMW 325i touring -92 Såld! - Erik Tryggvesson
BMW 325IM -1990 SÅLD - Pär Moberg
BMW 325im -88 - DuCCe
BMW 325iM 88 - Joan
BMW 325iX -88 24v - Spiidfriik
BMW 325ix 87:a - Limo-Micke
BMW 328CI -96 - Jimmy (T39m)
BMW 328ci -99 - Peter E
BMW 328i -98 - BTG
BMW 328ic e36 -97 - bader
BMW 332ti -98 - Team Tiger Rallycross - Niklas Sandström
BMW 335i Touring -89 sportskåpet! - E21 Racing
BMW 336 -89 - dstr

Din bil är liksom inte unik på något sätt. För övrigt uppfattar nog folk ditt "bygge" som en smula... ... annorlunda.
om du hade spenderat lite tid på att läsa endel gamla trådar som handlar om väghållning osv, hade du snabbt insett att ultralågt inte alltid är ultrabra. Att sen komma på tanken att i princip plocka bort all fjädrigsväg och ens fundera på att höja motorn tyder ju på mer kioskracing än banracing...

Kanske därför det inte kommer så mycket kommentarer.
Här finns spaltmeter med E30 diskussioner, så använd sökknappen om du är kunskapstörstande... Eller är det kanske något annat än kunskap som är viktigt i det här bygget?
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Nu var du lite hård, Jeppsson..
Men jag håller med dig, till viss del.
Tycker det är synd att bygga om en is till driftbil, istf att förfina dess redan bra (ban)egenskaper.
Förstår inte varför man skulle byta fjäderben tex. Det är ju som bekant 325:ans hjulupphängning. thumbs up

Men (även om drifting inte är riktigt accepterat här) så måste ju var och en få bygga efter eget huvud.
och ber man om råd, får man vara beredd på både positiva och negativa tips/kommentarer.

Fridens,
Hp

_________________
Håkan Persson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



old blue oval skrev:
Nu var du lite hård, Jeppsson..
Men jag håller med dig, till viss del.
Tycker det är synd att bygga om en is till driftbil, istf att förfina dess redan bra (ban)egenskaper.
Förstår inte varför man skulle byta fjäderben tex. Det är ju som bekant 325:ans hjulupphängning. thumbs up

Men (även om drifting inte är riktigt accepterat här) så måste ju var och en få bygga efter eget huvud.
och ber man om råd, får man vara beredd på både positiva och negativa tips/kommentarer.

Fridens,
Hp


Personligen tror/vet jag att en E30 borde bli en förträfflig driftingbil och är det nu det ägaren vill ha den till så fine...

Men jag tror inte det var det som Jeppsson ville påpeka/fördömma i sitt inlägg...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Andreas Lidström skrev:


Personligen tror/vet jag att en E30 borde bli en förträfflig driftingbil och är det nu det ägaren vill ha den till så fine...

Men jag tror inte det var det som Jeppsson ville påpeka/fördömma i sitt inlägg...


Jo, jag vet. Jag har också en 318is..

_________________
Håkan Persson
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454


Trådstartare
igår försvan den tunga takluckan och det fina svarta innertaket


fjädringen fram blir såhär..



Coilover ombyggnadssats, från millway
Racingfjädrar 64mm innerdiameter (2,5") 120N/mm från millway
Topplager fram E30 (för coilover) ställbar camber och caster från millway
gula koni sport som går att justera utifrån från Stötdämparexperten

och nej den blir inte lika låg som på bilderna

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Tjena eriksson360.

Skar du ut innertaket, eller är det helt?
Isof är jag intresserad av det...


Lycka till!

_________________
Håkan Persson
Citera
Zetterberg
Sandviken
Här sen Feb 2006
Inlägg: 140



old blue oval skrev:
Tjena eriksson360.

Skar du ut innertaket, eller är det helt?
Isof är jag intresserad av det...


Lycka till!


Jag va där när innertaket åkte ut, det är inte mycket att ha, de är en sak som är säker.. Men de måste vara svårt att få ut de helt också, med tanke på hur det sitter vid rutor osv..

kör hårt eriksson!

_________________
Peter Zetterberg. Sandviken.
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Synd..

_________________
Håkan Persson
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454


Trådstartare
old blue oval skrev:
Tjena eriksson360.

Skar du ut innertaket, eller är det helt?
Isof är jag intresserad av det...


Lycka till!



tuvär så är det inget att ha men har massa andra inrednings saker om du behöver
till super priser

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454


Trådstartare
idag har jag svarvat bussningar till bärarmarna i alu.
gjorde hålet i centrum.. kanske skulle jag ha gjort det åt sida men vad blir det för skillnad om jag gör så?
lika m3an altså?

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Du får lite mer eller lite mindre caster i framvagen beroende på vilket håll du monterar bussningen.
Med hålen utåt sidorna så får du lite mer caster.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454


Trådstartare
hej hopp

det går framåt thumbs up

men det blir ju lite dyrt
här är en liten lista

FJÄDRING::::...

[x]Coilover ombyggnadssats fram 1,795:-
[x]Racingfjäder 64mm innerdiameter (2,5") 1,300:-
[x]Topplager fram E30 (för coilover) 1,995:-
[x]bärarmar 1850:-
[x]fjäderben 51mm 700:-
[x]bärarmsbussningar 0:-
[ ]Stötdämparlager bak 995:-
[ ]Racingfjäder 58mm bak 550:-
[ ]Monteringssats för racing fjäder bak 995:-
[ ]E30 krängningshämmar kit 5000:-
[ ]4 st koni sport med justerbar dämpkraft 5236:-
dämparn kanske blir nå andra....





har målat hjulhusen röda.
och bärarmar gula

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Krängarna ska nog gå att hitta för 3500:-
Dämparna ska inte kosta mycket över 4000:-
Bara lite tips till en bättre budget.

och blir det inte gula koni så har ju "Hartge" här på forumet nya bilstein till salu. thumbs up

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454


Trådstartare
Samuel Lindkvist skrev:
Krängarna ska nog gå att hitta för 3500:-
Dämparna ska inte kosta mycket över 4000:-
Bara lite tips till en bättre budget.


tack
skicka gärna länk eller nått om du vet

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454


Trådstartare
som det ser ut nu så blir det bilstein dämpare.

så snart är framvagnen klar funderar på att byta styrväxel också men vet inte till vilken



_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454


Trådstartare
funderar på hur jag ska göra med diffen...

köpte en nyrenoverad 4.27 diff i sommras men den diffar inte mycket alls

så hur krångligt är det att spänna den?

kan man sätta dubbla lammeler eller ska jag lägga dit en smal bricka?

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687



eriksson360 skrev:
funderar på hur jag ska göra med diffen...

köpte en nyrenoverad 4.27 diff i sommras men den diffar inte mycket alls

så hur krångligt är det att spänna den?

kan man sätta dubbla lammeler eller ska jag lägga dit en smal bricka?
är den bromsad då?? vet folk som köpt o sen var det ingen "diffad" klump..kul projekt förresten

_________________
Pierre Rosenholtz

bmw 530D Touring -10
Citera
eriksson360
Stockholm
Här sen Jan 2006
Inlägg: 454


Trådstartare
hartge skrev:
eriksson360 skrev:
funderar på hur jag ska göra med diffen...

köpte en nyrenoverad 4.27 diff i sommras men den diffar inte mycket alls

så hur krångligt är det att spänna den?

kan man sätta dubbla lammeler eller ska jag lägga dit en smal bricka?
är den bromsad då?? vet folk som köpt o sen var det ingen "diffad" klump..kul projekt förresten


yes så fel blev det inte

_________________
e r i k e r i k s s o n
Citera
Pillevinken
Helsingborg
Här sen Feb 2007
Inlägg: 16



Härligt garage du fått till. Du hade inte tänkt att köra över curbsen med den markfrigången va?

_________________
Glenn Jönsson aka Pillevinken

My way or the highway? I take both sideways
Citera
ByWard
Karlstad
Här sen Jan 2004
Inlägg: 265



bärarmar från mekonomen kostar knappt en tusenlapp styck

_________________
MVH/Johannes Ward

Bus: -95 Mitsu EVO III -såld
Hundtaxi -00 E46 318 Touring
Citera
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687



men varför byta bärarmar????

_________________
Pierre Rosenholtz

bmw 530D Touring -10
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 357 banbil, driftbil
<<   1, 2, 3, ... 21, 22, 23   >>
6 besök senaste veckan (92838 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande