Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 325 Coupé -92
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8494 totalt)
Jani
Eskilstuna
Här sen Sep 2004
Inlägg: 227



okej då förstår jag trodde du inte bytt spindlarna.

Ett tips till soppa lukten är att kolla slangarna vid soppa filtret och även bak vid soppa pumpen.

_________________
Jani Tauriainen
Bmwsc#476
Bmw 330 M e36:a
Citera
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 312


Trådstartare
>Jani:

okey tack, vart sitter soppa filtret på d här maskinerna har inte kollat så noga än..??

_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
Jani
Eskilstuna
Här sen Sep 2004
Inlägg: 227



Soppa filtret sitter under bilen vid växellådan ovanför oljetråget på förar sidan

_________________
Jani Tauriainen
Bmwsc#476
Bmw 330 M e36:a
Citera
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 312


Trådstartare
tack så mkt, ska leta om ja hittar det så ja kan hitta och laga läckan..

_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 312


Trådstartare
Jahapp, bilen luktade som sagt bensin och jag "tror" jag kom på varför

Jag började med att lokalisera mitt soppafilter, nepp det ser tort ut tycker jag och slangen verkar hel, hmm konstigt..
Då ber polaren mig att starta motorn och lukten tilltar i arom fort som satan tycker vi. Först förstår vi inte riktigt varför ända tills min polare skriker att jag har en fet fontän ur mitt soppafilter och visst var det de, "inte konstigt att det luktar"

Så det skall bytas så fort jag är klar med nedanstående......

Först så var jag och hämtade mina nya däck, aha ett nytt steg i evolutionen thumbs up


Sedan så började ja att montera ner diffen, det gick väll inte så enkelt kanske, specielt inte när man inte har rätt verktyg, fort som satan iväg till bildelar nacka innan stängning och handla torx hylsor.
orginal diffen (skön bild va):



Sedan hem igen och börja lossa på ena drivaxeln, hmm det här gick ju lätt, precis som om någon gjort det här förut?
Över till andra sidan.. ja här har d garanterat inte gjort det på ett tag, satan i gatan vad det satt!
Fick ge upp för denna kvällen med en lossad drivaxel..

Kom fram under denna kvällen att avgaset ser lite rostigt ut, eller?


Så det blev till att jaga begagnat.

Hittade ett redan dagen efter, ett Supersprint beggat. Sticker iväg och hämtar det och lite annat smått å gått. Även en "ny" rostfri fråntplåt införskaffades.

Det är bara ytrost på detta, ny bild kommer snart när det är "upputsat"

Sist men inte minst så hittade jag denna coola detalj som ja ska ha i bilen

Bmw orginal släckare!



Men nu har det hänt lite iaf, orginal avgassystemet är nerkapat och orginaldiffen är utbytt mot den nya bromsade.
Så nu ska det bara till med lite nya bultar sen ska drivaxlarna i och kardanen på. Sen ska nya systemet på efter en tillfräshning.

Borde komma en liten uppdatering till helgen på diffen och avgaset och då ska förhoppningsvis soppafiltret vara bytt också.
Sen är det kränga däck och en hjulinställning kvar som sagt. Sen kan ja äntligen köra på "riktigt"

over and out

_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054



Har det hänt nåt kul på sistone? Väntat länge på en uppdatering...
Håller på med 325 själv...

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 312


Trådstartare
oj oj oj, hehe joo det har hänt en del men projektet har tagit en vändning från "lätt bil" till "tung bil", sportstolarna åkte ur och en m3 inredning in..
sen så va ja precis och hämtade min bakvagn från blästring, håller på å renovera den mm.. har faktiskt glömt bort å uppdatera här på rejsa

får nog ta å göra en fet uppdatering snart..

Ps: om det är något du undrar över "markus97" så är det bara dra iväg ett pm så ska ja svara så fort ja kan.

_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 1054



Väntar med spänning! Men det låter som du jobbar åt "fel" håll med inredningen...

_________________
Markus Johansson
BMW M3E46 ESS
BMW 2002
BMW 325 Touring -89
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E36 325 Coupé -92
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8494 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande