Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda Prelude 2.2 VTI -97
<<   1, 2
6946 besök totalt
fjompas
Gällivare
Här sen Maj 2005
Inlägg: 92



det är bara att Maila dem så får man svar det har jag gjort om det är något man varit osäker på.. kundtjanst@bilprovningen.se det tog bara nån dag innan jag fick svar.

_________________
Johannes Reinfors
_______________________________________

Sharan. 1.8 T-98 för familjebruk.
Pappabus/glidarn S40 2.0T.-01
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
fjompas skrev:
det är bara att Maila dem så får man svar det har jag gjort om det är något man varit osäker på.. kundtjanst@bilprovningen.se det tog bara nån dag innan jag fick svar.


Va bra! Ska testa det!

Skruvade bort tackluckan ikväll, den vägde en hel del! Skulle tippa på mellan 8-12 kg.... Det väger den inte i 3 mm aluplåt!

Tänkte ta bort dragkroken i morgon! Den känns lite overkill


Ska bli kul att väga den när jag är klar... Innan jag ställde in den i garaget vägde den 1470 kg med mig i (95 pannor) och 3/4 tank.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Då var draget borta thumbs up det vägde bly!




_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



krilleg skrev:

Skruvade bort tackluckan ikväll, den vägde en hel del! Skulle tippa på mellan 8-12 kg.... Det väger den inte i 3 mm aluplåt!


Va inte igår man såg denna bilen live!! kul att den hamnat hos någon som tar hand om den!!


takluckan på min crx vägde lite drygt 13kg...
kör med 1mm plåt laminerad med 10mm divinycell.. fjäderlätt!

angående besiktning så har jag besiktigat 2 gånger nu med ingenlagd.. första gången vad det bara med 15mm divinycell tejpad fast med biltema vävtejp..
då skrattade dom lite åt den bara..
de har inte klagat någon gång.

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Lite uppdatering...

Bilen är nu upp-pallad för en tid framöver...



Huven och fronten är nu bortmonterad så jag kan lämna dom för plastning. Någon som vet var i Linköpingstrakten man kan göra detta till en vättig penning?


Sen till lite underligare problem....Som P.P. här på forumet uppmärksammade så sitter inte mitt högra framhjul där det ska det sitter 2,5 cm längre bak än på vänster sida. Har tittat och mätt lite här och där men har ännu inte hittat någon vättig förklaring. Någon som har någon idé?


Vänster sida, observera sprickorna i skivan...


Höger sida.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



skulle övre trianellänken va krokig så borde inte hjulets placering vara så fel, utan mer castervinkeln.

har inte tittat på jättenoga på hur undre länkarmen ser ut på just ludren..
men har sett ett par hondor, som kört ner i ordentliga hålor, och då har subframen fått sig en turn..

är undre länkarmen delad? en bit som går rakt in så att säga och en del som pekar framåt eller bakåt så det bildar sig ett A ??

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Ursnygg bil!

om man ska skaffa sig en sådan, vad ska man se upp med?
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



Kan inte komma på något speciellt som bör se upp med, i alla fall inte med h22 motorn (2.2 VTi alltså)

sköts servicearna så borde du kunna köra hur länga som helst utan att något större inträffar.

Preluden är ju inte den mest lämpade bilen att göra till banräser av hondas modellprogram, men helt klart en väldigt underhållande bil att köra!!

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Tror att jag vet vad felet är, undre länkarmsbussningen är troligtvis helt kaputt... men jag tycker det är lite mycket bara för att den ska vara trasig. Ska blocka isär det så får vi se.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
CeDEe
Uppsala
Här sen Aug 2004
Inlägg: 88



Heijel skrev:


Preluden är ju inte den mest lämpade bilen att göra till banräser av hondas modellprogram, men helt klart en väldigt underhållande bil att köra!!


Varför inte? Farsgubben min har en -93:a 2,3 och även fast den är helt original och har sunkiga däck så har den grym väghållning.

_________________
MVH

Christopher Djuric
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda Prelude 2.2 VTI -97
<<   1, 2
6946 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande