Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325IM -1990 SÅLD
<<   1, 2
7857 besök totalt
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Pimplaren skrev:
Snygg bil hurrududu

325im e riktigt snygga..

Mvh oliver


M535 är oxå trevliga de....

Var lite inne på dem ett tag men jag är E30 skadad så det blev ingen "e28!!??" denna gången heller

_________________
Pär Moberg
Citera
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504



Tack

e30s e nog lite busigare då dom e mindre o.s.v.. men e28 funkar mkt bra också!

Mvh oliver

_________________
Mvh Oliver Kraigher Bjuhr

BMW m5 e39 -00
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Pimplaren skrev:
Tack

e30s e nog lite busigare då dom e mindre o.s.v.. men e28 funkar mkt bra också!

Mvh oliver


Jo det är sant absolut mer bus i en e30 ,men jag kan tänka mig att en 535 går bra då det börjar bli lite högre farter och vridet kommer till sin rätt....

Är riktigt sugen på att riva ner motorn och se vad som gått snett, synd bara at bilen står 7mil härifrån....

_________________
Pär Moberg
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
[Kolvsallad var det visst, inte konstigt att förra ägaren tyckte den gick skit innan den la av...




_________________
Pär Moberg
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



han måste varit rätt döv om han kört med det där
fin bil annars

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
jag antar att det bara kom utan förvarning och sedan tog det nog inte många sekunder innan den stannade....

Det var inte så fina cylinderväggar heller direkt!!

_________________
Pär Moberg
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Ser ut som att det skulle passa fint med en M50-motor i dendär. Jag tillhör nog den lilla skalan som av någon anledning inte längre tycker om M20 lika mycket som M50/M52...

Hoppas allt löser sig till det bättre i alla fall!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Nu är ny motor inhandlad:

Det blev en -87 m20b25 med trimkam, extraktorgrenrör och större spridare..

Nu återstår bara det roliga att byta den oxå...

Någon som vet om det skiljer något på -87 och -90 års motor???

_________________
Pär Moberg
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Pär Moberg skrev:
Nu är ny motor inhandlad:

Det blev en -87 m20b25 med trimkam, extraktorgrenrör och större spridare..

Nu återstår bara det roliga att byta den oxå...

Någon som vet om det skiljer något på -87 och -90 års motor???



Är motorn / motronicboxen mappad efter förändringarna i motorn !?

Annars kan den tom med leverera sämre än en orginalmotor...!


Jag kan verkligen rekomendera JWR i Stockholm annars...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Frågan är ifall jag kan använda original el/slangar och så men med den nya motorn med insug och så.... Tycker inte det verkar vara likadant på elsidan om jag ser rätt....

En riktig konfiguration skulle nog behövas med nya grejer

_________________
Pär Moberg
Citera
jimm_y
klippan
Här sen Jan 2005
Inlägg: 62



Tjena den bilen är köpt i malmö va? va också lite sugen på den till min kusin hehe e ju snygg thumbs up hadde jag vatt dig hadde jag bara bytat insuget för det är bara där det skiljer. Lycka till mycket pigg och trevlig bil

_________________
Jimmy Friberg

bmw 320is-89
bmw 318 touring-96
bmw 325 cab-93(sommaren)
bmw 325 m50 kompressor (TURBO)-88
bmw 325 TURBO -89
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
jimm_y skrev:
Tjena den bilen är köpt i malmö va? va också lite sugen på den till min kusin hehe e ju snygg thumbs up hadde jag vatt dig hadde jag bara bytat insuget för det är bara där det skiljer. Lycka till mycket pigg och trevlig bil


ok så om jag sätter dit insuget ifrån den rasade motorn på den "nya" motorn så borde det vara samma menar du...

Kanske får göra det, vad är det som skiljer på Insuget???

Mvh Pär

_________________
Pär Moberg
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Nu lever den igen efter en hel massa timmar i garaget/carporten efter byte av motor...

Gick över förväntan för att vara första gången jag byter motor, inte så mycket som krånglade men det var ett helsike tycker jag att få i pjäsen i rätt position med alla accesoarer monterade på motorn....

Nu går den som sagt men avgas är ej monterat än så det dånar en hel del, apropå det så vad tror ni om att ha den motorn med extraktor och trimkam tillsammans med original sugrörs avgassystem??? Blir det som en flaskhals eller vad tror ni???

Mvh Pär

_________________
Pär Moberg
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3654



Pär Moberg skrev:
Nu lever den igen efter en hel massa timmar i garaget/carporten efter byte av motor...

Gick över förväntan för att vara första gången jag byter motor, inte så mycket som krånglade men det var ett helsike tycker jag att få i pjäsen i rätt position med alla accesoarer monterade på motorn....

Nu går den som sagt men avgas är ej monterat än så det dånar en hel del, apropå det så vad tror ni om att ha den motorn med extraktor och trimkam tillsammans med original sugrörs avgassystem??? Blir det som en flaskhals eller vad tror ni???

Mvh Pär

original systemet stryper en del, när jag bytte till Simons så märkte jag en liten skillnad, skillnaden märktes mer när man topp fart testade bilen!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Abbe_M3 E30 skrev:
Pär Moberg skrev:
Nu lever den igen efter en hel massa timmar i garaget/carporten efter byte av motor...

Gick över förväntan för att vara första gången jag byter motor, inte så mycket som krånglade men det var ett helsike tycker jag att få i pjäsen i rätt position med alla accesoarer monterade på motorn....

Nu går den som sagt men avgas är ej monterat än så det dånar en hel del, apropå det så vad tror ni om att ha den motorn med extraktor och trimkam tillsammans med original sugrörs avgassystem??? Blir det som en flaskhals eller vad tror ni???

Mvh Pär

original systemet stryper en del, när jag bytte till Simons så märkte jag en liten skillnad, skillnaden märktes mer när man topp fart testade bilen!


Ja det borde ju strypa då man har "lite trim" i maskinen kan man tycka...

Har du trimmad m20b25 oxå eller åker du original med annat sportsystem???

Mvh Pär

_________________
Pär Moberg
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3654



Jag åkte trimmade m20b25, det var min 325 cab som jag hade innan M3:an. Jag hade dock ingen extraktor på min bil.

Mvh Abbe

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
och så höll växellådan i 2km!!!!

2:an låste sig och gick ej att få ur så efter damsugning av blocket, autopower, rejsa så hitades till slut en ny låda som byttes i fredags kväll/natt thumbs down usch inte roligt och då drog man på sig en brakförkylning efter att ha legat på carportens isakalla betonggolv fram till efter midnatt..... men så är det med bilar har de bestämt sig för att jäklas så har de....

Då när allt var klart så slirade startmotorn vilket innebar att den hade kommit fel på nåpgon sätt så det var bara att börja riva i skiten igen... men efter många om och men så rullar den för egen maskin (söndag)

och oj vad nöjd man är när den väl går, och som den går!!!!

men oj vilken skillnad på utväxling i låda och bakaxel om jag jämför med min gamla 318is..

denna varvar 2200 i 100 och 3000 i 120, is:en som såklart är klenare varvade rejält mycket mer... så det gäller att kugga ner för att det ska hända något....

_________________
Pär Moberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325IM -1990 SÅLD
<<   1, 2
7857 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande