Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325IM -1990 SÅLD | << 1, 2 7857 besök totalt |
M535 är oxå trevliga de.... Var lite inne på dem ett tag men jag är E30 skadad så det blev ingen "e28!!??" denna gången heller _________________ Pär Moberg |
||||
Jo det är sant absolut mer bus i en e30 ,men jag kan tänka mig att en 535 går bra då det börjar bli lite högre farter och vridet kommer till sin rätt.... Är riktigt sugen på att riva ner motorn och se vad som gått snett, synd bara at bilen står 7mil härifrån.... _________________ Pär Moberg |
||||
|
||||
Ser ut som att det skulle passa fint med en M50-motor i dendär. Jag tillhör nog den lilla skalan som av någon anledning inte längre tycker om M20 lika mycket som M50/M52...
Hoppas allt löser sig till det bättre i alla fall! _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Nu är ny motor inhandlad:
Det blev en -87 m20b25 med trimkam, extraktorgrenrör och större spridare.. Nu återstår bara det roliga att byta den oxå... Någon som vet om det skiljer något på -87 och -90 års motor??? _________________ Pär Moberg |
||||
Är motorn / motronicboxen mappad efter förändringarna i motorn !? Annars kan den tom med leverera sämre än en orginalmotor...! Jag kan verkligen rekomendera JWR i Stockholm annars... _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Frågan är ifall jag kan använda original el/slangar och så men med den nya motorn med insug och så.... Tycker inte det verkar vara likadant på elsidan om jag ser rätt....
En riktig konfiguration skulle nog behövas med nya grejer _________________ Pär Moberg |
||||
Tjena den bilen är köpt i malmö va? va också lite sugen på den till min kusin hehe e ju snygg hadde jag vatt dig hadde jag bara bytat insuget för det är bara där det skiljer. Lycka till mycket pigg och trevlig bil
_________________ Jimmy Friberg bmw 320is-89 bmw 318 touring-96 bmw 325 cab-93(sommaren) bmw 325 m50 kompressor (TURBO)-88 bmw 325 TURBO -89 |
||||
ok så om jag sätter dit insuget ifrån den rasade motorn på den "nya" motorn så borde det vara samma menar du... Kanske får göra det, vad är det som skiljer på Insuget??? Mvh Pär _________________ Pär Moberg |
||||
Nu lever den igen efter en hel massa timmar i garaget/carporten efter byte av motor...
Gick över förväntan för att vara första gången jag byter motor, inte så mycket som krånglade men det var ett helsike tycker jag att få i pjäsen i rätt position med alla accesoarer monterade på motorn.... Nu går den som sagt men avgas är ej monterat än så det dånar en hel del, apropå det så vad tror ni om att ha den motorn med extraktor och trimkam tillsammans med original sugrörs avgassystem??? Blir det som en flaskhals eller vad tror ni??? Mvh Pär _________________ Pär Moberg |
||||
original systemet stryper en del, när jag bytte till Simons så märkte jag en liten skillnad, skillnaden märktes mer när man topp fart testade bilen! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
Ja det borde ju strypa då man har "lite trim" i maskinen kan man tycka... Har du trimmad m20b25 oxå eller åker du original med annat sportsystem??? Mvh Pär _________________ Pär Moberg |
||||
och så höll växellådan i 2km!!!!
2:an låste sig och gick ej att få ur så efter damsugning av blocket, autopower, rejsa så hitades till slut en ny låda som byttes i fredags kväll/natt usch inte roligt och då drog man på sig en brakförkylning efter att ha legat på carportens isakalla betonggolv fram till efter midnatt..... men så är det med bilar har de bestämt sig för att jäklas så har de.... Då när allt var klart så slirade startmotorn vilket innebar att den hade kommit fel på nåpgon sätt så det var bara att börja riva i skiten igen... men efter många om och men så rullar den för egen maskin (söndag) och oj vad nöjd man är när den väl går, och som den går!!!! men oj vilken skillnad på utväxling i låda och bakaxel om jag jämför med min gamla 318is.. denna varvar 2200 i 100 och 3000 i 120, is:en som såklart är klenare varvade rejält mycket mer... så det gäller att kugga ner för att det ska hända något.... _________________ Pär Moberg |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 325IM -1990 SÅLD | << 1, 2 7857 besök totalt |