Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 "Racing" GT -95 | << 1, 2 9426 besök totalt |
köhler rekomenderar dock att man inte varvar över 8500 med originalveven.
Jag kör med original fjädrar, dock är ventiltryckarna bytta mot lättare utan shims och allt rörligt är viktat och balanserat (vev, stakar, kolvar, vibrationsdämpare, svänghjul, tryckplatta) och jag har nöjt mig med 8500. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
Det finns lite lättare stålvevar som klarar över 9000rpm men då kostar dom ca 40000:-
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
Kan man kanske inte modifiera original veven, tillexempel, göra KNIVAR och lätta den, sen balansera och härda igen.
Då blir den lättare och "som ny" och då ska den kanske klara 9000, vad tror du? _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
Fick slipat in kolvringsspelet på de nya kolvringarna i veckan.
Monterat nya ramlager, vevstakslager. Nya packboxar på framsidan/baksidan. Honat blocket... Justerat ventilerna med 0.2mm ca på alla då toppen fick nya styrningar och frästa säten...50kr/st per shims--> jävla bmw Efter 1 veckas hårt arbete fick motorn flyga tillbaka in i bilen. Körde in ringarna och nya vevlager, ramlager igår kväll. Motorn går tyst och finare än någonsin... Fick även monterat en mom champion ratt, med M-pedaler med fotstöd. bifogar bilder på nästa post.. _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
Min vev är lättad med kniveggar och balanserad men Khöler rekomenderade ändå inte att jag skulle varva mycket mer än 8500rpm.
Jag har en låda med shims som har blivit över från tre toppar som är ombyggda till större tryckare. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 "Racing" GT -95 | << 1, 2 9426 besök totalt |