Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GTR E36 | << 1, 2, 3, ... 33, 34, 35 >> 13 besök senaste veckan (376175 totalt) |
Motor och vxl-låda blir inte motorsport-delar utan från M5 std.... resten såsom hjulupphängning osv är riktiga grejjer. Som jag förstått det. |
||||
Kapade ur buren i helgen och det var lika bra. Blev lite förvånad när jag hade kapat lös dörrsträvorna från huvudbågen och skulle bryta lite för att få ur framdelen från bilen. Två av strävorna lossnade utan större ansträngning från svetsarna och vid närmare besiktning när buren stod utanför bilen så var sidan mot plåten på alla förbindelserna inte/dåligt svetsad.
Svetsen på dörrsträvorna Den så kallade svetsen vid toyotastag/dörrsträva mot främrebågen. Nu håller jag på att skissa på den nya buren samt diverse förstärkningar av karossen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Det kan den bara inte vara om den är det så hade jag nog letat reda på vem som utfärdade den vagnboken _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Detta var alltså den gula coupe Johan D hade som jag och Wille INTE bistod med bursvetsningen i... Bara ifall ngn blandade ihopa alla Johans gula bilar. Johan är även han helt oskylldig. Bilen ska väl ha gått "rakt fram" nga gånger som jag minns det. |
||||
|
||||
Det stämmer att det är den fd reptil bilen, tror/hoppas dock att den aldrig har haft vagnbok.
Jag får be om ursäkt Andreas om någon fick för sig att det här var Johans "riktiga" cupbil, har väl inte varit så tydlig på den punkten Enligt uppgift ska den ha gått lite på strippen tidigare, vet dock inte vilken kapacitet den hade då men hade den potens för burtider så vetetusan hur den klarade besiktningen Dömde väl egentligen ut buren när jag fick bilderna av Johan. Och vid en närmare titt så gick ju huvudbågen ca 1dm från B-stolparna samt 1,5dm från taket och dom synliga svetsarna var ju inga höjdare direkt. Om det var samma person som svetsade buren som har gjort stolsinfästningarna så var ju bara det en orsak att kasta buren, vid en lättare smäll hade båda stolarna släppt från golvet Nu kommer ingen svets från buren att återanvändas utan jag kommer bara att plocka rören till extra förstärkningar _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Absolut ingen fara Niklas, tänkte bara vara "ute i tid" om nu ngn funderade i de banorna. Bättre förekomma än förekommas. Blir så lätt rykten osv annars. Det finns faktiskt enklare saker att göra än att hålla reda på alla gula bilar Johan envisas med att samla på... Lycka till med bygget. |
||||
Nu börjar det bli ganska mycket "bling" på bilen En stor burk under huven, instrumentpanelen och sedan tillkommer dörrsidorna
Tar det lite lugnt med byggandet annars, har kapat upp för att kunna förstärka bakvagnsinfästningarna. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Kör på helt orange. Det är drygt med olika färger när man måste byta skärmar efter vart race _________________ Daniel Steiner |
||||
Beror ju på vart man lämnar det. _________________ Daniel Steiner |
||||
Japp, en riktigt burbyggare är ju givetvis de bästa. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Har inte blivit mycket gjort på bilen, men idag fick jag lite tid över efter en massa plastgjutning.
Tog loss vindrutan, började kapa upp rör till förstärkning av bakvagnen. Dessvärre var gasen i svetsen slut så jag fick inte brännt fast något. Sedan har det kommit ett par fina bakre stötdämparlagringar. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
En uppdatering innan jag åker och plastar.
Var och borrade två stycken S50 block till 87mm igår. Innan borrningen hann jag kapa ur reservhjulsbaljan samt svetsa fast några rörbitar. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GTR E36 | << 1, 2, 3, ... 33, 34, 35 >> 13 besök senaste veckan (376175 totalt) |