Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Europa S1 1968 - Tjolöholm Classic | << 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 >> 84 besök senaste veckan (46461 totalt) |
wiregas .. kolla tydligt så ser du wire höljer o gaspedalen me wiren.
Därimot 2 bromscyllar o hydralisk koppling Föresten så fick ja just redan på att frambromsarna är från Triumph GT6, större som passar rakt av på europor (står dessutom i banmanualen för TwinCam modellen) Gammal bild från Kinnekulle 2005, låna den från www.modsport.just.nu Tror det är modsport B eller A om ja inte tänker helt fel, enda gatregade modsporten på bilen (16) Resten va mer eller mindre rena race byggen medans lotusen tuffade runt på gatan mellan tävlingarna _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
£442 *14*1.175 (VAT) blir 7270 SEK. Gaz blir nästan halva priset... Spoiler skulle jag gärna ha fram, banks gör en snygg med kylkanaler till bromsarna. Den kallas "race spoiler" Sen håller jag på med en luftkanal genom framhuven, se bilderna i min bil-tråd, första sidan. Den tror jag räcker en bra bit för att minska lyftet. Bak är det downforce utan vinge, så det kommer jag nog låta vara ett tag. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||
Skulle ja bli mer intresserad av andra saker till Europan så flyger ja över o hämtar allt, ska leta upp headlight covers som ska finnas i en affär nånstans i london nu under januari.
Såg bra ut, borde bli ett jävla lyft, funderat lite på en egen front spoiler, får la se hur mycket jag hinner me o leka me i garaget. Skulle vilja ha en som leder luften till sidorna o lite uppåt riktat för att trycka ner allt, mja den släpper inte ut så mycket luft ur huven faktiskt, har åkt me Europan utan att ta fast huven ibland i runt 80-90 km/h den lyfter max en cm, rätt mycket luft trycks väll igenom ramen o kommer ut vid motorn. Men de e fan ingen dum ide, sätt kylaren precis framför utsläppet så kommer den gå lagom varmt;) Hittade aluminium kylare för några tusenlappar + fläkt i usa, såg riktigt lovande ut Sitter ju fortfarande den där stora tunga kylaren me helgjuten alufläkt eller va fan dom har hittat på _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Här är en variant av frontspoiler som jag tycker är ganska snygg, dessutom så har bilen fått luftutsläpp ur den främre huven.
Jag är liksom DJ inne på att ta upp kanaler genom fronthuven, men jag kommer nog göra en annan variant än den "ferrari Dino" varianten som är på fotot, jag gör nog nåt liknande den huven som banks säljer. Vet någon vad backspeglarna på bilden heter ? Vill ha sånna. _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||
oh den där spoilern ser riktigt bra ut !
dags o lusläsa banks sida;) Hm, cargasm .. kan kolla tror det är såna som sitter på S1an made in Germany om ja inte såg fel heller _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
http://www.talbotco.com/vitaloni_pic _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Idag :
Spacklat o börjat slipa på insidan av vänsterdörren (blev inte så snyggt att lacka den råa ytan) Tagit bort klädseln på hjulhuset o upptäckt hur dumt skiten är gjuten Förstärkningar + spackel + mycket slipning imorrn Hittade dessutom lite tider på bilen Kinnekulle - 1.08 _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Dagens däck tillåter bättre tider än så. Även med en ovan förare. 1:a tävlingen med Marcosen körde jag som bäst 1.05 XX Det med mindre pulver än vad du har samt tyngre bil. tider neråt 1.02? kanske är ett riktmärke. om du sätter på gt6 bromsar kan du köra med Greenstuff bromsar köp i så fall deras som passar till AC Cobra så (behöver moddas lite) du får då dubbelt så tjocka pads. MVH Johan _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
GT6ans bromsar sitter redan på med andra belägg
1.02 Låter inte så himla dumt Letar runt efter bra sulor bara, sitter 20/53-13 bak nu, och det närmaste jag hittar är 205/60-13 (048R) _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Har 185 /60 13 048r Soft På Marcosen. Är inte helt övertygad om att det går fortare med 205:r pga större rullmotstånd. Dessutom är bilen lättkörd med 185. Säger till tydligt och snällt när däcken börjar släppa. Hur det är på en Europa som är en ännu lättare bil vet jag inte. Kanske 205 bak 185 fram? MVH Johan _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
om man mnodifierar höjden på bilen med hjälp av vinkelslip är det oftast så att man kortar fjädern, fjädrar är ju närmast att se som förbrukningsmaterial, så m,an har ju inte gjort några ingrepp i själva bilen, och ett byte till nya orginalfjädrar återställer det till ursprunget, så inte behöver den skrotas för att man kortat fjädrarna. |
||||
Tror inte det blir så många modifieringar tills jag kört bilen, den ska tydligen kunna ligga på 1.02 o ännu snabbare med nya sulor (tider på kinnekulle)
och tydligen att dom flesta Europorna gick med höga nosar Måste få iordning inredningen först Idag : Slipat dörren, plastat om golvet Ska låta de härda o slipa golvet imorrn _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Den ska tydligen ha ett jävla bett, får se när våren närmar sig så ja kan känna på han Den ska tydligen inte spinna med 205or ialla fall, utan bita sig fast o riva lådan istället om den pressas för mycket _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Liten syn hur det ser ut i skiten Ska ner o slipa o lacka idag så efter att ha suttit på volvo hela dagen o jobbar lite .. _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Rickard, backspeglarna på din bild heter Sebring. En klassiker som satt på många sportbilar under 60- och 70-talet.
Backspegeln som Andreas länkade till är en annan klassiker som heter Californian. Jag har sådana på min Lotus och jag köpte dem faktiskt från Dalhems /Rikard _________________ Rikard Lundberg |
||||
Tack för infon Rikard, jo jag har sett att du har den modellen Andreas länkade till, dom sitter även på Tullis grymt fina europa, men jag gillar "sebring" modellen bättre, du har inte nån aning om vart man hittar dessa ??? _________________ Rickard Fritz, Ferrari 308 QV GTS, Porsche GT4 omdöme får man av erfarenhet, erfarenhet får man av dåligt omdöme... |
||||
Mjo blir nog inget mer nytt än däck på den här Europan, letar efter en till nu (S2) Farsan är envis nog att inget ska ändras på S1an så de blir till o skaffa en egen (delar S1an med farsan) Men ut på banorna ska den garanterat ! Hm sitter helt "vanliga" Spax / koni dämpare på denna, ok den ska tydligen ha ett rejält bett o inte vilja släppa i kurvorna Har några program på datorn som ja kan försöka skicka om du vill, fick dom av min lärare på skolan om hur man räknar ut fjädrar o lite annat ! _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Hej igen,
jo angående backspeglarna så vet jag inte om någon säljer dem i Sverige, men jag hittade dem här: http://parts.banks-europa.co.uk/orde och här: http://www.rdent.com/pages/mirror.ht Ps. Jag glömde att kommentera din bil Andreas. Väldigt ball och rejsig Ds. /Rikard _________________ Rikard Lundberg |
||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Europa S1 1968 - Tjolöholm Classic | << 1, 2, 3, ... 9, 10, 11 >> 84 besök senaste veckan (46461 totalt) |