Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242 -75 (drift)
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (15368 totalt)
Simon Hahlin
Umeå
Här sen Mar 2003
Inlägg: 120



körbarheten är jädrigt bra tycker jag drar bra från ca 3000rpm till 7000 och de är ingen jätte turbo lagg heller trots att han har en turbo på 58mm inlopp. Vet inte effect men han har bottnat spridarna o dom flödar 465cc typ 300hk men med större spridare är nog 400 hk inte allt för orimligt.

För 300 hk i din en turbo med ca 50mm inlopp K-kam lite portning (vet av en kille som gör de till förmånligt pris) förgasare eller eftermarknads sprut

_________________
Super Se7en "HAHLIN7"
9.48@243kmh 402m
510hk 608nm på bakhjulen
Åmsele Superstage 1.22.16

WWW.HAHLIN7.SE
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Det är la på tiden att man uppdaterar vad som har hänt. Har dock inga bilder, kommer i veckan.
Bygget stannade upp förra året helt, körde 2 tävlingar med en org 740 istället. Sen köpte jag å min familj
hus i höstas så de tog tid ett tag. Men tills nu har motor å lådan hoppat i, dock är inte el å bränsle klart.
Har slipat lite på karossen å tagit ur asfalts mattor från kupen. Detta är inte klart men har fixat med detta medans man väntar på delar. Till er som hoppades på orange färg å drag kommer tyvärr bli besvikna, draget är redan borta å färgen blir förmodligen grön.

mvh Tobias

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Här kommer bilder på de lilla som har hänt.
Rost finns, fattar inte varför jag inte rev ner allt ihop från början å gjorde de riktigt på en gång
Jaja, får la laga de som är och ta en hel renovering senare eller med nästa bil.






Så här ser motorn ut för tillfället. Väntar på en olje slang till turbon, sen ska bränslet dras fram och lite el ska dras om m.m.



Har börjat ta bort mattor ur "kontoret".



Bonus bild på mitt däcklager som jag har i källarn. Fast jag har ändå inga bra fram däck.



Planen är att den ska vara hyffsat klar i april. Vill gärna ta premiär turen till elmia. Så jag får nog ligga i lite.

mvh Tobias

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Jag HATAR 242...men jag ÄLSKAR folk som går mot strömmen.
Drifting med en 242a...varför inte

Kör hårt, det där kommer säkert bli skitbra!

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Du har ju mer däck än mig

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Skip skrev:
Jag HATAR 242...men jag ÄLSKAR folk som går mot strömmen.
Drifting med en 242a...varför inte

Kör hårt, det där kommer säkert bli skitbra!


Jag älskar väl inte 240 heller men de funkar, hade jag börjat från scratch idag är de inte säkert att de blivit volvo. Sladda med 240 har väl folk gjort sen dom va nya så att jag skulle gå mot strömmen vet jag kanske inte.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
KristianAE86 skrev:
Du har ju mer däck än mig


Bra å ha. Bara 2 fram däck som fattas annars ska jag nog klara denna säsong va de gäller både fälgar å däck.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Fått bort asfalt mattorna nu, ska bara göra rent oxå. Någon som har tips på hur man får bort mattan i taket? Nån papp liknande matta.




_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



TGR skrev:
Skip skrev:
Jag HATAR 242...men jag ÄLSKAR folk som går mot strömmen.
Drifting med en 242a...varför inte

Kör hårt, det där kommer säkert bli skitbra!


Jag älskar väl inte 240 heller men de funkar, hade jag börjat från scratch idag är de inte säkert att de blivit volvo. Sladda med 240 har väl folk gjort sen dom va nya så att jag skulle gå mot strömmen vet jag kanske inte.


Det har de kanske, men att bygga racebil av den gubbigaste av gubb-bilar är att gå mot strömmen, oavsett hur många som gjort det innan

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Hedlund
Torsby
Här sen Mar 2007
Inlägg: 148



Härligt bygge, ser fram emot slutresultatet. Och jag hoppas det blir lite sleeperlook över den?

_________________
Jimmy Hedlund
Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm
Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Skip: Nu är jag med på hur du menar, bättre sent än aldrig. Får hoppas du blir nöjd med resultaten sen då.

Hedlund: Sleeper å sleeper, den kommer ju inte sticka ut jätte mycke men lite kanske. En tävlings bil ska ju igentligen synas, fast iår blir den nog diskret.

Lite bilder på dagens jobb. Tagit bort allt klister från taket å hatthyllan bak.




_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Har inte uppdaterat på ett tag å de kommer nog dröja ett tag till tyvärr. Har konstanterat att den inte blir klar iår heller. Vet inte ens säkert om det blir nåt nästa år heller. Ska dock svetsa klart å lägga på underredsmassa. Sen blir de att spackla, slippa och lacka. När detta är gjort kommer jag ställa den åt sidan å börja spara pengar så jag kan fortsätta senare.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Här är lite före å efter bilder på svetsandet. Dock är de första gången jag svetsar så dom är väl inte de snyggaste direkt.

Vänster sida.







Höger sida.









Detta är högersidan. Hade ingen före bild tyvärr.



Har köpt ny plåt till baken men istället för att sätt den på org platsen så har jag sänkt den 10 cm ungefär. Tror de kommer se bättre ut då nedre kanten ligger mer i linje med linjen framför hjulet. Tycker att de ser lite platt ut bak om man bara lägger en plan plåt istället för baljan. Får se hur de ser ut när den kommit ner på baken så man kan se de mer i sin helhet.



Sen har jag städat och dragit om lite el. Elen är inte klar men jag ska inte göra mer förens buren sitter i.







Ble lite över när man rensat lite.



De va de hela för denna gång.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5331



Du skulle ha kapat bort baljorna bak, som GTn har. klar cleanare och mindre jobb

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003
Inlägg: 476



robber skrev:
Du skulle ha kapat bort baljorna bak, som GTn har. klar cleanare och mindre jobb

men som sagt, det blir platt och fult.. tror det blir bättre på det här viset.. ska göra nått liknande själv sen, fast lite annorlunda..

vad är det för skum liten fjäder runt stötdämparen?

_________________
//Johan Karlsson
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Jag drog bort mina baljor längs med plåtskarven och lade bara i en plan plåt, kan hända att det ser lite roligt ut, men jag tyckte övergången mot kofångaren blev bra.....

....vi får se hur det ser ut sen när den står på egna hjul igen, just nu står den på pallbockar.

TGR:
Så här långt ser det bra ut, det är bara till att fortsätta och inte ge upp....

Mvh
Mikael

_________________
Mikael Persson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
robber: Jo de hade jag tänkt från början men tyckte inte linjerna stämde riktigt om man jämför linjen framför bakhjulet. Vi får la se hur de ser ut när den är på marken.

MeTaNOLiC: Jag hoppas de blir bättre iallafall, en liten chansning. Ang dämparn har jag ingen aning. Den satt där när jag köpte den.

PDE: Smaken är som baken Fast jag kan hålla med om att kofångaren hamnar bättre. Fast samtidigt finns de ju kant nedanför kofångaren på andra bilar. Jaja vi får se. Tycker din 242 ser riktigt bra ut. Skulle ju gjort så från början men jag skulle "bara" byta motor å sen busa och byta resten allt eftersom. Gett upp har jag inte gjort på långa vägar, de kommer bara ta längre tid än jag hoppats å de kan va lite frustrerande.

mvh Tobias

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Blev sugen på å testa med kofångaren på. Här är bilderna, får vi se vad ni tycker.




_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Här kommer lite bilder:
Höger sidan klar.


Bilen fick känna lite på solen en snabbis.





Sen har jag köpt andra bakljus å börjat montera. Endast provmonterade än.





Va tycker ni om bakljusen? Tyckte själv att d såg skumt ut i början men gillar de mer ju mer jag kollar på dom. Ha de gött så länge allihopa.

mvh Tobias

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
bear
Kärna (GBG)
Här sen Nov 2003
Inlägg: 54



Ser bra ut! gillar drft dekalen!!! eltejp eller?

_________________
Björn Svensson - GBG
200sx S13 -92 - http://200sx.kicks-ass.net/bear
Citera
TGR
Kinna
Här sen Jul 2005
Inlägg: 203


Trådstartare
Bear: Har faktiskt varit så "seriös" att jag klippte ur ett papper å spraya. Ville bara se om de skulle vara värt å fixa äkta dekaler men de lutar väl åt att jag sätter lite reklam där istället. Hur går de med egna bilen då? börjar den bli färdig? Gillade stuket på den.

_________________
Tobias Gunnarsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242 -75 (drift)
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (15368 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande