Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 323i E21 -83 | << 1, 2 2 besök senaste veckan (7151 totalt) |
Mappat ikväll, säger bara
Laddar 0,8 och hjulspinn på 3an. En liten film! http://media.savarturbo.se/nicke/nicke_e21tic_holmsund_docklands_20050823.mov MVH // Nicke |
||
Det finns lite om installationen jag gjorde här:
http://msnordic.mine.nu/forum/phpBB2 Skön sång ur sexan. _________________ Mattias Sandgren BMW 325iX -89, 320 -89, 3.0 -77 Sävar TURBO Site -> http://savarTURBO.se/ |
||
om ni undrar varför jag aldrig skriver så är de för att de har inte hänt nåt! Boxen är på service då den slutade ta emot triggersignalen! Men de är snart åtgärdat! För övrigt så är chassit verkligen trevligt på den! Beställde moccaratt idag så den kommer till veckan, känns kul!
Adios! |
||
Boxen tillbaka! Inget fel på den, en ruggit kass jordpunkt satte stopp för de hela, tyvärr! Men nu är de åtgärdat, så bilen går igen!
Adios! |
||
|
||
Den körning som varit har resulterat i bakvagnshaveri! En drivknut är kass så nya drivaxlar ska på i vinter! Alla bussningar i fram och bakvagn skall bytas!
Sen blir de att åka nästa sommar på lite bankörningar! Adios! |
||
Tack! Letar efter en mindre turbo nu! Vill väl få ner vridet lägre i registret. Så vi får se vad de kan hittas på! Bakvagnen håller inte för några galna effekter och sen vill jag även ha karaktär för att åka bana oxå! Dvs ingen ketchupeffekt på toppen, är lite så nu! Har väl 0,8bars ladd vid 4000rpm nu, Börjar bygga vid 3500rpm ungefär. Sen drar de iväg hårt upp till 6500rpm där varvstoppen är satt nu. Ska väl varva 6800rpm. Får jag tag i en turbo som klarar av 450hk och som har fin respons och kanske börjar bygga ladd vid 2500rpm på min motor så blir jag kalasnöjd! Tanken är väl att ladda 1,2-1,4bar. Håller inte grejjerna för de, då bygger jag en arg sugmotor med VEMS som motorstyrning ändå! Adios! |
||
Lägger in lite bilder på saker som bilen ska få i vinter!
Först en bild på hallgivaren som ska förse trigger till VEMS för kamsync! Har en lika dan på vevaxeln nu för att trigga VEMS för bränsle och waste fire! och här är tändspolen, en av 6st som ska förse varje cyl med gnista! Detta är väl sakerna som bilen skall få i vinter! Ev byte till en mindre turbo oxå! :roll: Adios! 8) |
||
Ha, ni som trodde man stannat av helt hade fel! Dock så går allt lite långsammare denna vinter, inte lika stora operationer men kommer väl ha fullt upp att komma ut i april/maj iaf! :roll:
Aja, har iaf nu bytt turbo, bytt till lillebror till HX40 nämligen HX35. Inlopp: 54mm Utlopp: 60mm Här kommer lite bilder! Jämförelse HX40 mot HX35 avgasfläns Lite gnussning på kompressorhuset bara! Avgassidan, surt med inbyggd WG men ordnar på samma vis som HX40in. Inloppet.. På golvet då.. Detta skall väl ge motorn en annan karaktär. Bättre för bana! Förhoppningsvis! Tidigare laddtryck för min snälla motor! Skall snart börja modda grenröret för denna turbo! Hej så länge! 8) |
||
Hej
Du skriver att du kör med svarvade originalkolvar och kompsänkt topp Vad hade du för kolvar från början? Flattoppskolvar eller? Hur mycket har du svarvat av dem? Vad kör du med för topplock. hur mycket har du tagit ur. Hur mycket ladd kör du med? Anledningen till att jag frågar är att jag håller på att bygga ihop en turbomotor till min 02a, Har tänkt att köra med osvarvade flattoppskolvar och 1,8i topp vilket ger 8,01:1 i kompförhållande. Funderar på om jag ligger för högt. Jag har tänkt att ladda ca 1bar. För mer info kolla in på min tråd! Mvh //Niclas _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Hejsan!
Mina kolvar va HELT plana från början! 80mm borr. Svarvade ner dom 2mm i en diameter på 60mm. DVS att de är en kant kvar på 10mm runt om på kolven! Toppen är förbränningsrummen gjorda hemisfäriska. Har inga bilder på detta tyvärr! Jag laddade 0,8 bar i år o de funkade kalas tills jag brände processorn i boxen! Men den ska bytas och sen ny elhärva byggas! Siktar väl på att ladda 1,2-1,4 bar sommaren 2006. Sen får vi väl se om de håller! MVH |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 323i E21 -83 | << 1, 2 2 besök senaste veckan (7151 totalt) |