Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf 82 | << 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (12487 totalt) |
Vad är gjort med huven? omvänt veck verkar de som såg rättså fränt ut, blir lite varm lufts utsläpp i bakkant på huven! Skulle jag behöva, blir rätt varmt där under när turbon sitter och flåsar Ni själva som svetsat om eller? och hur går de med projektet, blire klart till sommaren? _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
Sciroccons huv har omvänt veck.
Fälgen ser ut som en Integral A2...troligtvis 15x6,5 et ? _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Hej!
Jo, fälgarna är ett par integral och är brorsans vinterfälgar till clion om jag inte minns fel ett par 14".. men jag kan ha fel. Vi har ingen styrsnäcka mnterad så huruvida det tar emot eller inte kan jag inte riktigt säkert svara på. Men jag tror inte det ska göra det. Den går fri från skärmen (vi har kapat bort det mesta av inbockningen) och det ser ut att gå fritt från allt annat också. Min förra vinterbil, en golf 1:a då alltså, var helt slut i fjädringen och ungefär så här låg, och på den tog det inte emot. Huven är gjord på garagegolvet av oss och än så länge i plåt. Vi hade lite överflöd av huvar, så vi kombinerade två. Den i bakgrunden är också lite modifierad. Färgen är hugger-orange. Finns på Camaro tex Ang. få bilen färdig till sommaren, så har allt annat tagit upp vår tid hittills. Min 205:a 16v konvertering tex. Men nu är det väl dags att börja lägga både tid och pengar på goffen så den blir färdig nån gång Tanken är att den ska kunna köras i sommar, och det ser inte ut som någon omöjlighet iaf. ps. Vi har valt att retuschera en del av bilderna, då vi är så sega med projektet och vill inte avslöja moddarna inann de är färdiga. Men om ni studerar bilderna lite noggrant, så kommer ni kanske märka vad annat som pillats på också.. _________________ Joel Nilson nu:CBR 900 RR då: Alfa 166 3.0, Fiat Coupé 20vt, Pug 205 1.9 gti, Pug 205 gti mi16, VW golf 1 gl, Alfa 164 3.0, Pug 205 1.9 gti, VW Golf 1 gl |
||
nog är det 15 tum allt och league integral a2 stämmer bra, köpte dem till clion med nån vag baktanke om att de nog skulle sitta fint på golfen så småningom
185/55-15 vinterdäck kan mäta et't när det är dags att byta till sommar däck köpte dessa för en bunt år sen på alvens i småland, de kanske vet? _________________ John Nilson |
||
effter förfrågan så lägger jag upp ett par bilder på en liten modd vi gjort
kom fram till att den går att bedömma som rejsig tankar man bak så stör man ju inte den som byterhögerbakdäck i depån _________________ John Nilson |
||
Ahh. Tack för bilderna! Får nog ta å bygga om min också så man slipper se det fula tanklocket jag har. Vad är det för lock som du har satt dit bakom regplåten?
Det gamla hålet... svetsade du bara dit en plåt å spacklade över eller? _________________ Marcus Lindström |
||
Varsågod
Tanklocket är från en suzuki gsxr årsmodell äldre. Vi tog ca en dm av tanken runt tanklocket , så att man får en bra början på röret och slipper strul med inpassning. Där det gamla tanklocket satt tog vi och satte en plåt, ja. Det var lite knepigt att få till böjningen av plåten (det behövdes "en del" spackel för att dölja lappningen..) Sen passade vi på att ta bort de veck, bubblor, extraplåtar och bockningar som finns i hjulhuset och bagagerummets "innervägg" för tankröret Detta för att bli av med rostfällor och få lite cleanare look i bagaget _________________ Joel Nilson nu:CBR 900 RR då: Alfa 166 3.0, Fiat Coupé 20vt, Pug 205 1.9 gti, Pug 205 gti mi16, VW golf 1 gl, Alfa 164 3.0, Pug 205 1.9 gti, VW Golf 1 gl |
||
oj har inte sett att det blev följdfåga på denna .
Jo, vi tog bort en del av baljan och drog tankröret där. Anledningen att vi inte tog bort hela baljan? Vi ville ha en vettig plats för batteri, lite verktyg och nödreserv på burk(bara i yttersta nödfall) Vad händer annars? Min bror försäkrar att bromsslangar, stötdämpare, fjädrar är beställt , bussningar troligen på g, packningar till snurran innhandlat, tätning till lådan? brygga och fjäderbensstag ska byggas, men jag är åtminstonde rätt klar på hur. Sen så har även en del inrednings jobb utförts , men de är föga rejsmässiga så de kan vänta till om nån frågar. Vi hoppas dock att de ska förgylla de sköna turer på landets småvägar som vi hoppas kunna genomföra mot slutet av sommarn. _________________ John Nilson |
||
Har tyvärr inte hänt så mycket denna sommar heller.
Fick lite strul med stötdämparna vi beställde från england Ngn som vet till vad en sån här passar? inte ens ett mcpehrson ben! bussningar kom dock snabbt och rätt och till ett vettigt pris, så det tackar vi dalhems för i övrigt så har vi passat in ett par gti stolar från en 3a i den, målat invändigt och börjat få nån slags stil på snurran, bytt packbox på lådan är också gjort _________________ John Nilson |
||
Fjädern ser då inte helt rätt ut iaf! Men benet skulle kunna passa baktill med rätt fjäder och topplagring. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Lillen, jag tror att det blir nog lite SUV varning på golfen då,
dessutom är bussningen lite udda med metalhylsan som är dubbla bredden mot bussningen och sticker ut hela den biten åt ena sidan till baken finns ett annat ben, men det ser klenare ut än de gamla orginalgrejorna, dit hör också en fjäder (elva varv hög? tio mm grov)som dock känns lite väl lång och dessutom verkar väl mjuk. Men nu har de lovat oss att de ska få fram rätt grejor(dessa felaktiga fick vi i början av sommaren, verkar ta lite tid det här) samt att de antagligen inte vill ha tillbaks dessa, så det ska nog lösa sig. _________________ John Nilson |
||
Hej , Den dämparen ser ut som de bakre till BMW e28. (5-serien 82-88)
Grymt bygge! Mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||
Tackar Crister!
nu till lite lite glädje mail! " Good news!!!! G-max are sending me two front units as they are happy all the rest of the kit is correct. I will send these out asap. As for the incorrect ones you can keep these????? They fit an audi 80 I beleive so they may be saleable." " Shocks leaving today should be with you early next week." så snart kan den vara på hjul! ngn. som behöver audi dämpare till vettigt pris? _________________ John Nilson |
||
Dämparna kom igår '
ser ngt bättre ut än de gamla i övrigt har lite fönster monterats audi bromsar innhandlats bromspedalen justerats för mk2 bromscylinder/servo vinkelslip som ny meditationsform? fler bussningar har också dykt upp(krängningshämmarbussningar) vet inte vad som vi ville visa med denna bilden men det var tydligen viktigt nog att peka på ny motorfästesbussning monterades i det icke ännu iordninggjorda fästet pga att det tydligen finns fästen med olika innerdiameter? diffade 1 mm mellan dem så den första var lite tungpressad känns bara så bra med nylackade prylar! _________________ John Nilson |
||
Vi har nu fått dit hjulupphängningen och instrumentbrädan samt rivit skjulet som allt stod i.
Bakvagnen med sina fina grafitpolyuretanbussningar Trevligt med rena och fina saker. Inte dumt med nya skruvar och muttrar heller.. Skönt med prothanes röda bussningar som lyser upp mot allt det mörka och svarta Motorsimulering Blev den verkligen sänkt får väl se när simulering blir till verklighet.. Just nu står inte engelsmän högt i kurs. _________________ John Nilson |
||
Kanske lite OT
Jag har en golf gls -83 som jag små pillar på... Den har just nu orginal bromsar, men jag har fått tag på skivor och ok från en gti (83a) Passar det bolt on eller måste återvända till skroten efter något mer? Vill ha möjligheten att bromsa senare.... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
Har haft lite ont om tid med "golfandet" ett tag.
men nu när min lokal börjar bli användbar så känns det som om jag snart kan rulla igång igen liten bild på mina nya portar och en ngt opålitlig fransos(därav att den fick agera premiärräv). _________________ John Nilson |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf 82 | << 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (12487 totalt) |