Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO Cup - 1986
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8826 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12888



964c2 skrev:
Ska du vara i min bakspegel så får du nog stå bakom min bil i garaget



Vi kan turas om att ha våra bilar framför varandra, så kan vi sitta i dem och torrgasa hela sommaren och blänga på varandra genom backspegeln!!

Sorry för OTn Fredrik kul och höra att det rör på sig iaf!
Vad är det på dig som ska uppdateras? Bantning?
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:

Vad är det på dig som ska uppdateras? Bantning?


Jag bor ju precis vid en Plastikkirurg, så det där går ju att lösa "mekaniskt".

Nääh, mitt vikt-effekt-förhållande är okej, men jag behöver t.ex åka mer gokart och behöver framför allt
få med mig lite av den precisionen ut på banan också.

Ifjol körde jag ganska illa, om jag ska vara uppriktig. Hyggligt snabb, men inkonsekvent, typ...

Kommer därför också att försöka åka lite annat än Porsche, typ lite Hundkojeracing här hemma och
kanske lite Alfa 75 på Ringen, mycket bantid prioriteras framför allt annat.

_________________
--
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Då klipper vi in detta från Dans tråd till hit, där det borde vara:

Pär Hylander skrev:
FredrikÅ skrev:


Det här med klassning i Roadsport...
om jag teoretiskt skulle vilja vara med och köra lite MGCC med turbo-cupen - hur räknar jag då?

Har hittat alla Excelsnurror som fixar själva matematiken, men vad säger reglerna?

Jag förstår inte riktigt vad som räknas som modifiering?
Hylander m.fl. kanske kan lägga till något klokt.


...
Är det bara programvaran som inte är orginal (dvs inte ens pysventil) så kryssar du i "möjlig att chipstrimma" , turbo samt fyller i din orginaleffekt så får du ut att ekipaget måste väga 1316 kg för att gå in i B om du inte har abs eller vinge. Är däremot motorn ändrat på annat sätt så bara fyller du i rutorna, antagligen innebär det att du hamnar i Roadsport A, dvs bland dom stora grabbarna.


Det här är ju intressant - Klart att inte allt är original i snurran efter 19 år på banorna, men det är ju
inte så himla långt ifrån.

Kan du utveckla vad som menas med "motorn ändrad på annat sätt"?

_________________
--
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



FredrikÅ skrev:

Kan du utveckla vad som menas med "motorn ändrad på annat sätt"?


Typ ordagrannt så....

Ska man hårddra det, allt mellan luftmängsmätare och wastegate. En rimlig tolkning är väl allt som påverkar prestandan på ett eller annat sätt. Tror avgasgrenrör är fritt dock.

_________________
Pär Hylander
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Jaha, nu när min "riktiga" bil står i Stockholm och får lite extra omvårdnad, innan säsongen kör igång
på allvar, har jag fyllt på CV:t med att testa lite framhjulsdrivet på bana:

Här är ett par bilder från gårdagens blandade testdag på Mantorp.

Syftet var att vårt team "Austin Powers" skulle göra en första shakedown, inför tävlingsdebuten
i BMC Motorsport, som blir kommande helg på Kinnekulle.

Ansiktsuttrycket talar väl om att det gick bra..... thumbs up



Ska man klassificera körglädje så kommer en sån här liten rackare högt på min lista!


_________________
--
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10245



Nämen guuuuuuud vilka fina bilder, hade ni hyrt in ett proffs för att ta bilderna?

_________________
Anders Hansson
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Liten uppdatering:

Har nu plockat ner bilen från Stockholm efter lite ompyssling.
Förutom lite småplock med nya bromsskivor, tätande av oljeläckor etc, så har jag dessutom
genomfört en härlig nedgradering!

Min mekaniker tyckte att mina gat-/garagedäck (S02-or) på sextontummarna började
se lite väl olagliga ut, så han monterade en uppsättning mycket tidstypiska Dunlop D40 på bilen i stället...

Dunlop D40 var "högfartsdäcket" som togs fram för Porsche 959, promotades i Turbo Cupen
och även de däck som användes på RUF CTR vid dom berömda varven, tror jag.

Däcken som monterades på min bil var i princip helt i nyskick - men alltså 17-18 år gamla..

På nedvägen från Stockholm stannade jag till på Anderstorp och luftade det numera historiska
ekipaget på banan.... Det var... något halkigt...

Nåja. Nu har jag coola besiktningsdäck för resten av bilens livslängd.
För banåka blir det R-däck i 17" i fortsättningen.

_________________
--
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10245



Nice Fredrik!

Ser fram emot att jämföra varvtider när jag kommer hem!

_________________
Anders Hansson
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1374



Jasså, dagen då den röde ska få lukta på bestens avgaser börjar närma sig

Måste få mig en liten provtur snart tycker jag

Ha det bra!

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
964c2 skrev:
Jasså, dagen då den röde ska få lukta på bestens avgaser börjar närma sig

Måste få mig en liten provtur snart tycker jag



Jag kan skicka en burk med avgasprover redan idag, så kan du träna hela helgen.

_________________
--
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Jaha, då var det dags för en uppdatering:

Efter fyra säsonger i Cupen så är jag nu ganska färdig med den på bana.
Skitfräck gatbil, bra slalombil, kul ban-rekognoseringsobjekt etc etc, men ingen räser längre.

Som en värdig avslutning så drar vi ner till Köln-trakten (såklart Ringen om vädret är ok) nu
på söndag, sen ställer jag bilen till försäljning hos en kille som handlar med en del gamla
race-Porschar där nere.

_________________
--
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8820

Hjälpmoderator

Thats it, det får bli trisslott, Harry Boy, Lotto you name it den här helgen. Jag vill ha kvar den där bilen i landet, och allra helst i mitt garage.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1374



FredrikÅ skrev:
Jaha, då var det dags för en uppdatering:

Efter fyra säsonger i Cupen så är jag nu ganska färdig med den på bana.
Skitfräck gatbil, bra slalombil, kul ban-rekognoseringsobjekt etc etc, men ingen räser längre.

Som en värdig avslutning så drar vi ner till Köln-trakten (såklart Ringen om vädret är ok) nu
på söndag, sen ställer jag bilen till försäljning hos en kille som handlar med en del gamla
race-Porschar där nere.


Vill ha ett telefonsamtal ögonblickligen ang vad du ska köpa ist

Ha det bra!

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Som en värdig avslutning så drar vi ner till Köln-trakten
(såklart Ringen om vädret är ok) nu på söndag, sen ställer jag bilen till försäljning...


Jaha, nu står bilen i Düskland. Får se hur det går med försäljningen där nere.
Här hemma är det ju skitsvårt att sälja en 944 som kostar mer än 70.000:-

Som en tänkbar avslutningsbild, så gör sig i alla fall den här naturbilden ganska bra!
(Många på forumet känner säkert igen tornet i bakgrunden. )


_________________
--
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Nu får jag hitta på en ny avatar, för bilen är såld.

_________________
--
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



FredrikÅ skrev:
Nu får jag hitta på en ny avatar, för bilen är såld.


Grattis eller vad man nu ska säga

Ser fram emot att se vad det blir istället thumbs up

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



FredrikÅ skrev:
Nu får jag hitta på en ny avatar, för bilen är såld.


Är den kvar i Sverige? *hoppas*

_________________
Pär Hylander
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2633


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Är den kvar i Sverige? *hoppas*


Näee, den hamnar nere i Tyskland.

_________________
--
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO Cup - 1986
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8826 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande