Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Celica GT4-R
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (5869 totalt)
GT4-R
Gävle,Bergen
Här sen Sep 2004
Inlägg: 81


Trådstartare



DP färdig

















Intercooler rör sätts ihop just nu.

_________________
Lexus is200 And GT4-R.ST205

www.GT4-R.com
Håkan Aldemo innehar Racinglicens,Draglicens
Citera
GT4-R
Gävle,Bergen
Här sen Sep 2004
Inlägg: 81


Trådstartare
Har nu kört bilen en liten sväng bara.
Problem 1

Jag har fått fel spridare än då, dessa som sitter i är på ca 750cc Jag hade beställt 1080cc.
Dessa är inte beställda av JRM utan av alutech som delvis har byggt bränsle systemet.Så detta lär redas ut hur detta har gått till.

Spridarna är inte urmont så jag kan inte säga med 100% att det är fel.

Men enligt mapparen så ligger effekten på spridarna kring 750-780cc.Nu kör vi dessa spridare på ca 80%.

Problem 2

Wastgate fjädern är för klen, lär bytas orkar med nu endast 1,5bar med lite trix.

Hur som helst så gick det ej att mappa mer än då pga spridarna.


Nu till det roliga bilen går mycket mjuk och fint hela vägen upp i varv.Tomgången är grymt cool ojämn brutal och ca 12-1300rpm detta pga av respons systemet som går att aktivera.Det går att få en jämn och fin tomgång på men jag vill ju ha det där pang pang grejen.

Den laddar nu 1,5 börjar ladda högt 4200 för sen vid 5000 ha fullt ladd till 7 för att sen ha ca lägre vidare i varv.

Effekt nära 500 just nu.

En till sak som var mycket kul är väghållniingen på bilen är grym och då är den inte ens inställd med vinklar mm.Den kommer bli giftig, se upp Lövan.

Bromsarna kändes också helt ok.

Alla temp har varit bra.som den är nu så kan man bara ligga å pressa

Drivlinan har så hård nu det känns verkligen i hela bilen vid vxl och start.

Tyvärr kommer det inte att hinnas med att byta spridare ta bort racekatten fixa fjäder denna mappning.Detta får ske senare.
Kvar att göra nu är att snygga till det hela med sladdar brytare till launch als mm.

tänk om rätt spridare har varit i.. bara ha varit slitit bort racekatten och mappa vidare..







_________________
Lexus is200 And GT4-R.ST205

www.GT4-R.com
Håkan Aldemo innehar Racinglicens,Draglicens
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Celica GT4-R
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (5869 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande