Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-10-03 Sturup Raceway
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (6610 totalt)
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



sweanders skrev:
Dan Hovang skrev:
sweanders skrev:
Jag var och kikade och klockade några 54½ varv på dig Dan (om jag nu minns rätt)..


Är du säker på att det var mej du klockade? Jag hade räknat med att kanske nå som snabbast 57-nått .. BMWn har trött originalchassie, smala gatdäck och trött chaufför så 54½ låter väl snabbt.


Hmm.. Körde du den röda tvådörrars E30:n med bur och avvikande färg på huven?


Jo det stämmer bra det. Har du trimmat ditt stoppur?
Citera
johan sekéus
Limhamn
Här sen Aug 2004
Inlägg: 308



Hm "roliga" namn på bilmärkena.....tja vi har ju ett par klassiker.

Ford "Familjen olssons Rullande Dass" "Fodrar oförutsedda Reparationer Dagligen"

BMW "Bajs Mellan Wäxlarna" (ja jag vet att växlar är felstavat, men det hörs ju inte på talet)

SAAB "Sälj Aset Annars Byt"

Opel "olof Palmes Egen Låda"

Det var dom som mina vänner kunde hosta upp, ngn annan som har fler??

Mvh.

_________________
Ascona_A
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10245



Dan Hovang skrev:
sweanders skrev:
Dan Hovang skrev:
sweanders skrev:
Jag var och kikade och klockade några 54½ varv på dig Dan (om jag nu minns rätt)..


Är du säker på att det var mej du klockade? Jag hade räknat med att kanske nå som snabbast 57-nått .. BMWn har trött originalchassie, smala gatdäck och trött chaufför så 54½ låter väl snabbt.


Hmm.. Körde du den röda tvådörrars E30:n med bur och avvikande färg på huven?


Jo det stämmer bra det. Har du trimmat ditt stoppur?


Hehe.. Jag får väl ta och klocka dig igen nästa gång för att verifiera.. om nu inte tiden stämmer så är det minnet som spökar - det var högst oseriös tidtagning.

_________________
Anders Hansson
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5113


Trådstartare
Fredrik olsson skrev:

Fyhr, fin tröja med Rejsa logga och allt. Jag tyckte att jag kände igen dig, körde du Subaru på någon av KAK's körningar förra året?

Fredrik


Fredrik var det ja

Jo det gjorde jag... på en av de där du snurrade det var nog första gången på bana för mig då...

porschedriver, det var precis vad maz och den samlade alfa-expertisen trodde också, ska undersökas inom kort, jag är lite mindre orolig nu

å krille, minska storleken på bilden i din signatur för fn! >

_________________
Pontus Fyhr
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



jag vill se bilder

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Fyhr skrev:
Fredrik olsson skrev:

Fyhr, fin tröja med Rejsa logga och allt. Jag tyckte att jag kände igen dig, körde du Subaru på någon av KAK's körningar förra året?

Fredrik


Fredrik var det ja

Jo det gjorde jag... på en av de där du snurrade det var nog första gången på bana för mig då...


Det snurrades en hel del för mig de första gångerna med KAK på Sturup. Någon förare i en Honda t.o.m. klagade till KAK's personal och menade på att "-han i den svarte Fieron e ju helt livsfarlig.." vilket ledde till att jag fick svartflagg och tillsägelse
Det fungerar lite bättre nu med något mer körerfarenhet och r-däck. Avon ZZ1 däcken ligger i säkert förvar i garaget (äckligt hala däck som nästan är outslitliga, troligen tillverkade i plast i stället för gummi).

Fredrik
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5113


Trådstartare
Fredrik olsson skrev:
Fyhr skrev:
Fredrik olsson skrev:

Fyhr, fin tröja med Rejsa logga och allt. Jag tyckte att jag kände igen dig, körde du Subaru på någon av KAK's körningar förra året?

Fredrik


Fredrik var det ja

Jo det gjorde jag... på en av de där du snurrade det var nog första gången på bana för mig då...


Det snurrades en hel del för mig de första gångerna med KAK på Sturup. Någon förare i en Honda t.o.m. klagade till KAK's personal och menade på att "-han i den svarte Fieron e ju helt livsfarlig.." vilket ledde till att jag fick svartflagg och tillsägelse
Det fungerar lite bättre nu med något mer körerfarenhet och r-däck. Avon ZZ1 däcken ligger i säkert förvar i garaget (äckligt hala däck som nästan är outslitliga, troligen tillverkade i plast i stället för gummi).



Fredrik


Hehe, du har ju lärt dig kvickt i alla fall, attan vad det går undan! thumbs up thumbs up

Mina däck (Agi ecoline tro?) blev lite lätt halkiga också, oskar klagade på att han fick ont i huvudet av att ligga bakom mig... har inte kört så mycket utan ABS på bana innan och känslan i mina bromsar är inte optimal... ehh undanflykter men jag lär mig väl med tiden

Ingen har kommenterat hur jag körde, var det så illa?! Jag menar att det skulle gå var väl ganska givet men annars då? Får jag inte veta vad jag ska bättra så blir det ju svårare att lära sig Så säg nu något konstruktivt, som att jag i alla fall inte kvaddade någon annan bil, inte körde av eller nåt (inte satsade tillräckligt hårt?)

_________________
Pontus Fyhr
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



jag tyckte de gick fort för dig, framför allt ur kurvorna.
men jag tyckte du bromsade på dig lite (okej dina bromsar va väl inte bäst) men det rök en del varje gång du bromsade, luktade enormt

mer kunde jag inte se, hade fullt upp

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Fyhr skrev:

Hehe, du har ju lärt dig kvickt i alla fall, attan vad det går undan! thumbs up thumbs up

Mina däck (Agi ecoline tro?) blev lite lätt halkiga också, oskar klagade på att han fick ont i huvudet av att ligga bakom mig... har inte kört så mycket utan ABS på bana innan och känslan i mina bromsar är inte optimal... ehh undanflykter men jag lär mig väl med tiden

Ingen har kommenterat hur jag körde, var det så illa?! Jag menar att det skulle gå var väl ganska givet men annars då? Får jag inte veta vad jag ska bättra så blir det ju svårare att lära sig Så säg nu något konstruktivt, som att jag i alla fall inte kvaddade någon annan bil, inte körde av eller nåt (inte satsade tillräckligt hårt?)


Tack! Det börjar fungera ganska bra nu trots överviktig bil och förare.

Det lilla jag såg av din körning såg väl städat och balanserat ut.
Det är ju typ ganska omöjligt att ge sig ut på banan med en "ny" bil för första gången och köra 100% perfekt.
Du kunde ju förståss tagit med en gasmask till oskar så att han slapp få huvudvärk.

Fredrik
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2628



Någon som vet om det blir någon mer körning på Sturup i år. Skulle behöva testa lite framvagnsmods...

_________________
Rikard Ahlin
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Rikard Ahlin skrev:
Någon som vet om det blir någon mer körning på Sturup i år. Skulle behöva testa lite framvagnsmods...


Jag funderar på om man ska försöka dra ihop ett gäng igen till sturup. Senast jag pratade med dem så var det ju fullt möjligt att hyra banan privat. Det kostar ju närmare 8000:- att hyra för 4-5 timmar, men det kan ju gå om man är 20 pers eller så? Blir ju ganska mycket körning då. Svårt att få det att fungera med vädret bara

Jag tyckte att Fredrik körde fin fint, och frågan är om det kan gå snabbare med standard däck

JAg har ju laggt upp bilder, varför går inte oskar och spanar på dem? eller duger de inte?


http://www.rivig.net/photogallery/listpics.asp?dir=Car+Related%5CSturup+oktober[/url]

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5113


Trådstartare
En enda där man kan se min bil precis på väg ut ur bild

Vilket påhopp! >

Nää men jag hade ju hoppats på nån actionbild att ha i signaturen i alla fall ta nästa gång snälla

_________________
Pontus Fyhr
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



grymt! missade länken som du har postat?

tom avåkningen va med


va trots allt andra gången jag körde på sturup så


edit: okej o använda några?

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



oskar skrev:
grymt! missade länken som du har postat?

tom avåkningen va med


va trots allt andra gången jag körde på sturup så


edit: okej o använda några?


Det är fritt fram att använda så många du vill Glad att du gillade dem

och det är inget att skämmas för, jag snurrade senast och det var också min andra gång. Imponerad av dina varvtider thumbs up

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Fyhr skrev:
En enda där man kan se min bil precis på väg ut ur bild

Vilket påhopp! >

Nää men jag hade ju hoppats på nån actionbild att ha i signaturen i alla fall ta nästa gång snälla


Jag ska vidarebefodra det till min fotograf. Han är ny på det här samt att tjejen hade fyllt kameran kvällen innan med festbilder

Lovar att nästa gång så blir det lite mera bilder...

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
Plexan
Malmö
Här sen Okt 2004
Inlägg: 40



Fyhr skrev:
En enda där man kan se min bil precis på väg ut ur bild

Vilket påhopp! >

Nää men jag hade ju hoppats på nån actionbild att ha i signaturen i alla fall ta nästa gång snälla


Det var en miss.. Det var jag som fotade så jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Nästa gång får du göra något spektakulärt så hamlar du säkert på några bilder..

Bra kört förresten. Jag klockade dig och bader några gånger och kan säga att dina varvtider är extremt jämna..

_________________
Chris Ranehov
Citera
Eftersnack
2004-10-03 Sturup Raceway
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (6610 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande