Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 332ti -98 - Team Tiger Rallycross | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (35574 totalt) |
Karossen är från -98 så Kroken körde två år med den och vi har kört fyra år nu. Den håller nog många år till men vi har börjat titta på att bygga nytt på en E46:a. Här finns det lite film med bla isracing. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Var det Ross-kolvar från deras färdiga sortiment, eller var det egna mått? Blir/blev det Ross efter reparationen också? Hur står sig Ross-kolvarna viktmässigt mot tex JE? Mycket imponerande tävlingsbil! _________________ William Ekström |
||||
Det var måttbeställda kolvar, Det blev Ross även efter haveriet men med nedflyttade kolvringar samt lite annat kompförhållande. Vet faktiskt inte hur dom står sig viktmässigt, vi tog dock färdig lättade samt viktjusterade från fabrik. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Så här kan det se ut om man möter en konkurent med för långa hjulbultar
Han blev inte glad när jag frågade om jag fick ta plåtbiten ur hans sönderskurna däck efter han hade brytit med punktering Något krokiga ramsnokar. Urkapning och tillpassning av nya ramändar. Nu blev det genast rakare Det är ju så jobbigt att lasta in vikter med den höga tröskeln så vi tänkte på ergonomin och sänkte den lite _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Nix Vi brukar lämna plåtbyten till vintergenomgången, under säsongen är det en massa glasfiber, slägga och portopower som gäller. Även om det kan se lite mörkt ut när man summerar skadorna så tycker jag det gärna kan vara lite plåtkontakt på banan. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Kanske lite bromsbänksporr skulle sitta fint
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
||||
Visst har väl du kört med en helt orange BMW och sexa i strängnäs flera år nu. Missade förra sommaren men har tittat ett par år i rad innan. Rallycross är helballt. Gillar föv strängnäsbanan om man ska kolla på. Man ser hela banan och den verkar riktigt underhållande att köra
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
Det där var från bromsningen våren 2004. Då gav den 438hk, sedan dess har vi bytt kolvar samt skall montera katalysator.
Jonas: Ja den brukar vara orange och det blir den nu till sommarn också, vi missade också Strängnäs i sommras. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Är det Bengt som gör motorn nu, eller bara toppen/topparna? Tyckte han surra nå uti det iaf!
Vill då lova att bilen låter vackert :woot: _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
Vi sätter ihop motorn själva men det är Bengt som har hand om översynen av toppen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
ok, på så sätt. Nog ska ni väl köra på isen i denna säsong? Några backtävlingar ti sommarn kanske? _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||||
En uppdatering efter kvällens mekarsväng.
Här hänger tvätten... eeh jag menar framvagnen på tork. ordning och reda och en nymålad bakaxel. När vi skulle plocka ihop motorn förra veckan upptäckte vi att vevaxeln var sprucken > Så då var det bara att leta ännu djupare i den redan tomma plånboken . Med viss tur fanns det visst kvar nog så det räckte till en splitterny vevaxel iallfall. Sen blir man ju lagom nöjd när man ser den dåliga paketeringen, lagren och axeln kom i samma kartong. Såklart har ju någon i leveranskedjan ställt kartongen på högkant så axeln har mosat dom flesta lagrena. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
||||
Slå lagrena i skallen på den ni köpt den av är han som har ansvaret Fraktbolaget lär man inte få något av då dom bara hävdar att det inte är riktigt förpackat. En sådan tunggrej bör ju skickas på en liten pall fast surrad.
Jobbigt när sådant händer _________________ Jan Ekehage |
||||
Det värsta är att den är fabrikspackad hos BMW med en liten kartongavskiljare mellan axel och veven, man är ju optimistisk om man tror att kartongbiten skall hålla 25kg vev på plats. Sedan var veven bara invirad i lite tunnt papper så det var ju inte heller så bra.
Edit: mellan axel och veven skall vara mellan lagren och veven _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
> |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 332ti -98 - Team Tiger Rallycross | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (35574 totalt) |