Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 F87 LCI 2018 *Clubsport*
<<   1, 2, 3, 4   >>
33 besök senaste veckan (16423 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Nu har ju bilen original "oändligt" med grepp fram så där behöver man inte mer om man inte fixat mer grepp bak. Men, nyfiken på vad frontsplittern ger i greppväg, det brukar ju finnas en hel del att hämta med en rätt gjord splitter.

_________________
Magnus Thomé
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1257



Sitter det inte skapligt potenta bromsar på dessa redan? (Med andra belägg)

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Nu har ju bilen original "oändligt" med grepp fram så där behöver man inte mer om man inte fixat mer grepp bak. Men, nyfiken på vad frontsplittern ger i greppväg, det brukar ju finnas en hel del att hämta med en rätt gjord splitter.


Frontsplittern jag har gör nog inga underverk med greppet utan mer design, Laptimes i kolfiber ser ju ut som GT4 till E92 så den ger säkert mer!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
N Wiberg skrev:
Sitter det inte skapligt potenta bromsar på dessa redan? (Med andra belägg)


AP är ju dööfränt
På ringen funkar original kanon ihop med bromskylning, här hemma har jag hört av flera att skivorna går varma och slår sig så då är nog ett rejält kit bra

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1257



Peo.K skrev:
N Wiberg skrev:
Sitter det inte skapligt potenta bromsar på dessa redan? (Med andra belägg)


AP är ju dööfränt
På ringen funkar original kanon ihop med bromskylning, här hemma har jag hört av flera att skivorna går varma och slår sig så då är nog ett rejält kit bra


Lär ju definitivt inte bli sämre iaf!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Den är riktigt fet! vingen sitter sjukt bra

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
henrikm skrev:
Den är riktigt fet! vingen sitter sjukt bra


Japp den gör gott för stuket tycker jag

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

N Wiberg skrev:
Sitter det inte skapligt potenta bromsar på dessa redan? (Med andra belägg)


Man skulle kunna tro det på specen men utan kylning blir det lite väl varmt för tex gula pagider. Det funkar på håret liksom om man tar i ordentligt en lite längre stund. Jämfört med CSLen så är det högre toppfart och 100kg till.

_________________
Magnus Thomé
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2099



Grattis till en mycket fin bil!

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2099



Magnus Thomé skrev:
N Wiberg skrev:
Sitter det inte skapligt potenta bromsar på dessa redan? (Med andra belägg)


Man skulle kunna tro det på specen men utan kylning blir det lite väl varmt för tex gula pagider. Det funkar på håret liksom om man tar i ordentligt en lite längre stund. Jämfört med CSLen så är det högre toppfart och 100kg till.

Jag kör Endless endurance-belägg på M4an och de beläggen är grymma. Det är som att få en helt ny uppsättning bromsar. Nackdelen är priset, men efter två trackdays och 40 varv på ringen ser jag knappt något slitage alls.

Bästa belägg jag någonsin kört med, det känns som de klarar vad som helst.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
dvorak skrev:
Grattis till en mycket fin bil!


Tackar

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
dvorak skrev:
Magnus Thomé skrev:
N Wiberg skrev:
Sitter det inte skapligt potenta bromsar på dessa redan? (Med andra belägg)


Man skulle kunna tro det på specen men utan kylning blir det lite väl varmt för tex gula pagider. Det funkar på håret liksom om man tar i ordentligt en lite längre stund. Jämfört med CSLen så är det högre toppfart och 100kg till.

Jag kör Endless endurance-belägg på M4an och de beläggen är grymma. Det är som att få en helt ny uppsättning bromsar. Nackdelen är priset, men efter två trackdays och 40 varv på ringen ser jag knappt något slitage alls.

Bästa belägg jag någonsin kört med, det känns som de klarar vad som helst.



Jag har också kört Endless Endurance på E92 och jag upplever det som helt outstanding i både känsla och livslängd!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 834



Peo.K skrev:
Bild på svart rejsig bil


Stenhårt utseende. Like it alot. thumbs up

_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Peo.K skrev:
E.Svensson skrev:
Trevlig bil och extra trevlig extrautrustning!

Nyfiken på vad för modifiering av avgasventilerna du gjort, väntar på att få hem millteksystem till min bil nästa vecka...


Ventilerna är svestade så de alltid är öppna då jag vill ha ljud även i comfortläget!


Får du inte rätt dåligt komp om du svetsat avgasventilerna i öppet läge?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Peo.K skrev:
E.Svensson skrev:
Trevlig bil och extra trevlig extrautrustning!

Nyfiken på vad för modifiering av avgasventilerna du gjort, väntar på att få hem millteksystem till min bil nästa vecka...


Ventilerna är svestade så de alltid är öppna då jag vill ha ljud även i comfortläget!


Får du inte rätt dåligt komp om du svetsat avgasventilerna i öppet läge?


Tjena Nisse, jag har pluggat dem med Mats gamla Lacostetröjor från garaget

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
10x18" ET30 sitter som en smäck!
Riktigt go bil även om den saknar V8.


_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



Grymt fet thumbs up nu vill vi se lite mer detaljerade bilder

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1257



Gjorde sig riktigt bra på dom fälgarna!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Vilka Pagider har du på?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Vilka Pagider har du på?


RSL29, behöver bromskylning då bromspedalen lever ett eget liv..
Ska köra Endless vid nästa byte för och se skillnaden!

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 F87 LCI 2018 *Clubsport*
<<   1, 2, 3, 4   >>
33 besök senaste veckan (16423 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande