Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo brera 3.6 Q4 2008 - ohelig allians
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (11589 totalt)
radde

Här sen Maj 2010
Inlägg: 20


Trådstartare
Petter U skrev:
Har du några erfarenheter att dela med dig av nu när du haft den ett tag? Hunnit med några banträffar?


Jorå, jag har avverkat ca 2-300mil förra året. Klar skillnad mot standard brera. Drogs med diverse småfel som har allteftersom blivit åtgärdade. (Köpte ju bilen osedd)
Dessvärre blev det ett baksteg när vi skulle mappa om den. Det visade sig att den fick felmeddelande på bägge oljetemp och tryck givare. Bägge. Ar ur funktion och det gick inte att mappa om vvt för den öppnar inte fullt ut. Vi avbröt då ommapp och ställde ner vvt-tider ngt (för att slippa få random missfire-kod)
För att byta tempgivare måste motorn ur (tro det eller ej) och det är där jag är just nu. Precis bytt bägge och är på väg att plocka ihop allt igen. Sen blir det mappförsök igen.
Förhoppningsvis blir det bättre och man får svart på vitt vad bilen har för prestanda.

_________________
Roman Chvedov
Citera
Martin.N
Malmö
Här sen Aug 2012
Inlägg: 27



Såg annonsen på blocket och undrar vad som hände?
Verkligen trist!

_________________
Martin Nihlén
Citera
radde

Här sen Maj 2010
Inlägg: 20


Trådstartare
Martin.N skrev:
Såg annonsen på blocket och undrar vad som hände?
Verkligen trist!


Den började brinna när jag skulle tanka den på cirkle k i knivsta. Hann i sista sekund från pumpen. Troligtvis startade branden i vänsta framlyktan enl utredning

_________________
Roman Chvedov
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Ooouch! Synd, spännade med korsihopplockupplägget, en hel del kunskap att samla ihop med vad som funkar med vad thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
radde

Här sen Maj 2010
Inlägg: 20


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Ooouch! Synd, spännade med korsihopplockupplägget, en hel del kunskap att samla ihop med vad som funkar med vad thumbs up


Ja, det var trist. Hade tappat gnistan efter det där och velat sälja av allt. Det har varit en uppförsbacke hela projektet.
Nu har jag dock köpt en 159a sedan. Samma som brera fast ngt längre i plattan. Får se hur avancerat det blir den här gången...
Att man lär sig aldrig att ge upp...

_________________
Roman Chvedov
Citera
radde

Här sen Maj 2010
Inlägg: 20


Trådstartare
radde skrev:
Magnus Thomé skrev:
Ooouch! Synd, spännade med korsihopplockupplägget, en hel del kunskap att samla ihop med vad som funkar med vad thumbs up


Ja, det var trist. Hade tappat gnistan efter det där och velat sälja av allt. Det har varit en uppförsbacke hela projektet.
Nu har jag dock köpt en 159a sedan. Samma som brera fast ngt längre i plattan. Får se hur avancerat det blir den här gången...
Att man lär sig aldrig att ge upp...


Har lite svårt att släppa det här. Har skaffat 159an med 3.2an så länge för att köra lite träffar med. Flyttat över de flesta delar från breran. Motor skall lämnas in för kontroll så vi börjar där.

_________________
Roman Chvedov
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo brera 3.6 Q4 2008 - ohelig allians
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (11589 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande