Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 GT3 R - Då är man tillbaka i Porsche träsket.
<<   1, 2
13195 besök totalt
Borlängeracing
Borlänge
Här sen Jan 2005
Inlägg: 152



Hej Hasse!

Stort grattis till nya bilen☺. Den passar dig som handsken. Nu får nog Peter något att bita i med "wyrfeln ". Hade gött så hörs vi.

Mvh / L-Å







Anderlunds skrev:
Supramannen skrev:
Yes en R ja

Super bra bil

Paddel
ABS
4 liters maskin

Ja lite snällare service schema på en R mot en Rsr


Tack för info.
Hör av mig angående service nu 26,5 tim. men först ska jag plocka ner bilen under vintern det har körts en heldel i blött väglag. återkommer.

En gammal man som jag frågade aldrig hur man gör för att lägga in backen, lite skämmigt, efter någon timma hittade jag backen. lite knepigt bara...

_________________
Lars-Åke Östlin
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
Borlängeracing skrev:
Hej Hasse!

Stort grattis till nya bilen☺. Den passar dig som handsken. Nu får nog Peter något att bita i med "wyrfeln ". Hade gött så hörs vi.

Mvh / L-Å

Tack LÅ.. lever fortfarande med att du vann över mig på Le Mans...men det är bara att gilla läget







Anderlunds skrev:
Supramannen skrev:
Yes en R ja

Super bra bil

Paddel
ABS
4 liters maskin

Ja lite snällare service schema på en R mot en Rsr


Tack för info.
Hör av mig angående service nu 26,5 tim. men först ska jag plocka ner bilen under vintern det har körts en heldel i blött väglag. återkommer.

En gammal man som jag frågade aldrig hur man gör för att lägga in backen, lite skämmigt, efter någon timma hittade jag backen. lite knepigt bara...

_________________
Hans Lundström
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kollade lite snabbt i mina R papper..

Den är liknade specad service mässingt som RSR..

After every race weekend(sprint)

 Check compression and pressure loss of each cylinder
 Clean and replace air filter
 Check brake balance setting
 Clean brake balance system
 Change brake fluid
 Check clutch wear
 Check wheel bearing play
 Check air-jacks for leakage and seated correctly
 Check seat and safety harness
 Check fire extinguisher
 Check flywheel and pulley side rotary shaft seals for leakage

After 3 - 4 race weekends (sprint)

 Rebuild brake calipers
 Replace fuel pumps and filter
 Overhaul dampers
 Check driveshaft CV joints


After 30 hours running time


 Engine rebuild
 Gearbox rebuild

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Allt behöver ju man inte göra när man kör på hobby nivå men dom kräver sitt underhåll dessa monster

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Har du inga bilder innefrån och från motorrummet även i fram vore kul

Roligt att se lite

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
Supramannen skrev:
Allt behöver ju man inte göra när man kör på hobby nivå men dom kräver sitt underhåll dessa monster


Hej Rickard
Det bästa för mig är att det inte är en avlagd fabriksbil. Det hade varit för kostsamt att driva.
Bilen byggdes av Rinaldi-Porsche i Tyskland för VLN serien, enligt info som jag fått så är det en tidig bil med GT3 R kittet som levererades av Porsche, kittet kostade över 45K EUR, enligt uppgift. det kan du Rickard kanske verifiera. Tror att Porsche byggde ett fåtal bilar, men många team byggde egna bilar.
Utgångs Chassiet Cup S. alltså samma som GT3 R. Motorn däremot är på 3,8 l med bearbetade toppar med 41/35 ventiler, Avgassytem RSR (som inte sitter på), Vxl låda Holinger Paddelshift. rapp. Men enligt vad jag har hört så var detta ett vanligt koncept för VLN. senare Time Attack vinnare i Pro klassen under några år.


_________________
Hans Lundström
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Hej

Den info ja har om bilen är att det va en helt vanlig 997 cup från 07 som det ser ut eller så kanske det är en -10 då är den bred från början och har 3,8 liters motorn på 450 hk

Sen monterades ett eftermarknads R kit på från Rinaldi har set bilder på derras sida i samband med när ja byggde min. Om det va en 07 kan ha varit en supercup bil den har gula ok som super cup bilarna hadde

Paddel kitet va ett shifttec om mina uppgifter stämmer, finns endel bilder på Damon Facebook

Hur det gick i timeattack serien vet jag inte såg bara lite bilder från körningar då den kördes

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
vetgirig
MÄRSTA
Här sen Jun 2016
Inlägg: 20



Anderlunds skrev:
Hej. Efter många år med Porsche så tröttnade jag på dessa bilar. Men av en händelse bytte jag in en Porsche igen , som jag inte vet vad jag ska göra med, sälja eller göra något roligt med, bifogar en lånad bild på bilen när den var ny 2010.
nu 6 år senare. så står den i mitt garage, ska en bil som denna vara helt slät utan dekaler och foliering?
MVH
DPHANS


Man förstår ju att detta är en bil med stort B.

Fråga är generell och inte riktad till dig, Hans.

Varför har någon satt dit en RSR-dekal på bilen då det inte är en RSR?

Kanske Rickard vet varför man gör så? -antar att det inte är för att dekaltrimma den eller?, är det för att man använder nåt kit som kan kallas RSR och på så vis förvilla?

Hans, det ska bli trevligt att få se bilder inifrån denna. Var sitter timräknaren t.ex?, finns det vanlig hastighetsmätare som har inbyggd trippmätare?





_________________
Alex Eriksson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



vetgirig skrev:
Anderlunds skrev:
Hej. Efter många år med Porsche så tröttnade jag på dessa bilar. Men av en händelse bytte jag in en Porsche igen , som jag inte vet vad jag ska göra med, sälja eller göra något roligt med, bifogar en lånad bild på bilen när den var ny 2010.
nu 6 år senare. så står den i mitt garage, ska en bil som denna vara helt slät utan dekaler och foliering?
MVH
DPHANS


Man förstår ju att detta är en bil med stort B.

Fråga är generell och inte riktad till dig, Hans.

Varför har någon satt dit en RSR-dekal på bilen då det inte är en RSR?

Kanske Rickard vet varför man gör så? -antar att det inte är för att dekaltrimma den eller?, är det för att man använder nåt kit som kan kallas RSR och på så vis förvilla?

Hans, det ska bli trevligt att få se bilder inifrån denna. Var sitter timräknaren t.ex?, finns det vanlig hastighetsmätare som har inbyggd trippmätare?






Hej

Nej det är för att trådskaparen tagit en felaktig bild. Bilen på bilden är en äkta RSR så den har rätt dekal

Inte bilen i frågan som Anders köpt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
[quote="Supramannen"][quote="vetgirig"]
Anderlunds skrev:
Hej. Efter många år med Porsche så tröttnade jag på dessa bilar. Men av en händelse bytte jag in en Porsche igen , som jag inte vet vad jag ska göra med, sälja eller göra något roligt med, bifogar en lånad bild på bilen när den var ny 2010.
nu 6 år senare. så står den i mitt garage, ska en bil som denna vara helt slät utan dekaler och foliering?
MVH
DPHANS


Man förstår ju att detta är en bil med stort B.

Fråga är generell och inte riktad till dig, Hans.

Varför har någon satt dit en RSR-dekal på bilen då det inte är en RSR?

Kanske Rickard vet varför man gör så? -antar att det inte är för att dekaltrimma den eller?, är det för att man använder nåt kit som kan kallas RSR och på så vis förvilla?

Hans, det ska bli trevligt att få se bilder inifrån denna. Var sitter timräknaren t.ex?, finns det vanlig hastighetsmätare som har inbyggd trippmätare?



Rickard
Jag Är på semester, kommer att ta lite mer foton när jag kommer hem.
Tyvärr finns det ingen timräknare på bilen. men Motecen säger 1670km det är vad karossen gått. VLN kräver distans.
Motorn har 26,5 tim där bla en stor motor service är gjord efter 15 tim enligt logg, vad det innebär vet jag ej.
Vxl 4 tim. av Parker racing . har bla en kpl drevsats som extra. Sellholm fixar lådan om det behövs
Nu har den bilen tagits om hand av ett riktigt proffs team Team. Parker Racing i England.
Det finns givetvis en loggbok .kanske bättre än en timräknare. men den kanske finns i Motecen?
Hoppas att min grabb har lyckats att avfoliera bilen när jag kommer hem. den blir helvit med bibehållen GT3 R dekal bak. Enligt FIA 025.
Har kontaktat Micaele Rinaldi angående historiken från VLN tiden som jag saknar. De kan vara roligt att veta,
MVH
DPHANS
Bifogar en bild som kanske piggar upp på morgonen. Dessa tjejer medföljde inte med bilen...

_________________
Hans Lundström
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5609



Anderlunds skrev:
Tyvärr finns det ingen timräknare på bilen. men Motecen säger 1670km det är vad karossen gått. VLN kräver distans.

Vad sitter det för Motec?, är det en M800 så finns det timräknare i den

//Nisse

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Tim räknare finns i data boxen som är en Bosch Box. Man läser ur det med Modas programmet

Låter fint att den är väl servad. Skönt att börja med saker i bra skick.

Sellholms är inte rätt firma för lådan Mtech är mer rätt och det finns andra alternativ om det behövs

Ja roligt med historik. Ja gissar -07 cup från supercupen då det stämmer med inredning,bromsar, motorlucka osv. Sen har Rinaldi byggt den med ett eftermarknads R kit.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Anderlunds skrev:



Bifogar en bild som kanske piggar upp på morgonen. Dessa tjejer medföljde inte med bilen...


Högerstyrd?! Det borde väl vara väldigt ovanligt, eller?

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 897



Vilken otrolig tur att dessa damer inte ingick i köpet. Om bilen är high-maintenance, så är det en spottloska i Österdalälven jämfört med sådana damer...

_________________
Magnus Falk
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Grymt Hasse, nu hoppas jag verkligen att jag lyckas lura med dig till Gotland i vår. Finns många där som skulle uppskatta om du kom med speciellt med den här bilen

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4332



Läcker bil thumbs up
Vad tror vi en sån här bil gör för tider på svenska banor?

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19589



GustafB skrev:
Läcker bil thumbs up
Vad tror vi en sån här bil gör för tider på svenska banor?
Under minuten, på alla banor?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



GustafB skrev:
Läcker bil thumbs up
Vad tror vi en sån här bil gör för tider på svenska banor?


Mitt i mellan vad en 991 cup och en cup 2010 gör ca. Med proffs bakom ratten.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Anderlunds
Sverige
Här sen Jan 2006
Inlägg: 191


Trådstartare
Dignell skrev:
Grymt Hasse, nu hoppas jag verkligen att jag lyckas lura med dig till Gotland i vår. Finns många där som skulle uppskatta om du kom med speciellt med den här bilen


Tack Mårten..och ett stort grattis..vi hörs till jul..

_________________
Hans Lundström
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 GT3 R - Då är man tillbaka i Porsche träsket.
<<   1, 2
13195 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande