Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 GT3 R - Då är man tillbaka i Porsche träsket. | << 1, 2 13195 besök totalt |
Hej Hasse!
Stort grattis till nya bilen☺. Den passar dig som handsken. Nu får nog Peter något att bita i med "wyrfeln ". Hade gött så hörs vi. Mvh / L-Å
_________________ Lars-Åke Östlin |
||||||
_________________ Hans Lundström |
||||||
Kollade lite snabbt i mina R papper..
Den är liknade specad service mässingt som RSR.. After every race weekend(sprint) Check compression and pressure loss of each cylinder Clean and replace air filter Check brake balance setting Clean brake balance system Change brake fluid Check clutch wear Check wheel bearing play Check air-jacks for leakage and seated correctly Check seat and safety harness Check fire extinguisher Check flywheel and pulley side rotary shaft seals for leakage After 3 - 4 race weekends (sprint) Rebuild brake calipers Replace fuel pumps and filter Overhaul dampers Check driveshaft CV joints After 30 hours running time Engine rebuild Gearbox rebuild _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Hej Rickard Det bästa för mig är att det inte är en avlagd fabriksbil. Det hade varit för kostsamt att driva. Bilen byggdes av Rinaldi-Porsche i Tyskland för VLN serien, enligt info som jag fått så är det en tidig bil med GT3 R kittet som levererades av Porsche, kittet kostade över 45K EUR, enligt uppgift. det kan du Rickard kanske verifiera. Tror att Porsche byggde ett fåtal bilar, men många team byggde egna bilar. Utgångs Chassiet Cup S. alltså samma som GT3 R. Motorn däremot är på 3,8 l med bearbetade toppar med 41/35 ventiler, Avgassytem RSR (som inte sitter på), Vxl låda Holinger Paddelshift. rapp. Men enligt vad jag har hört så var detta ett vanligt koncept för VLN. senare Time Attack vinnare i Pro klassen under några år. _________________ Hans Lundström |
||||||
Hej
Den info ja har om bilen är att det va en helt vanlig 997 cup från 07 som det ser ut eller så kanske det är en -10 då är den bred från början och har 3,8 liters motorn på 450 hk Sen monterades ett eftermarknads R kit på från Rinaldi har set bilder på derras sida i samband med när ja byggde min. Om det va en 07 kan ha varit en supercup bil den har gula ok som super cup bilarna hadde Paddel kitet va ett shifttec om mina uppgifter stämmer, finns endel bilder på Damon Facebook Hur det gick i timeattack serien vet jag inte såg bara lite bilder från körningar då den kördes _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Man förstår ju att detta är en bil med stort B. Fråga är generell och inte riktad till dig, Hans. Varför har någon satt dit en RSR-dekal på bilen då det inte är en RSR? Kanske Rickard vet varför man gör så? -antar att det inte är för att dekaltrimma den eller?, är det för att man använder nåt kit som kan kallas RSR och på så vis förvilla? Hans, det ska bli trevligt att få se bilder inifrån denna. Var sitter timräknaren t.ex?, finns det vanlig hastighetsmätare som har inbyggd trippmätare? _________________ Alex Eriksson |
||||||
Hej Nej det är för att trådskaparen tagit en felaktig bild. Bilen på bilden är en äkta RSR så den har rätt dekal Inte bilen i frågan som Anders köpt _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
[quote="Supramannen"][quote="vetgirig"]
Man förstår ju att detta är en bil med stort B. Fråga är generell och inte riktad till dig, Hans. Varför har någon satt dit en RSR-dekal på bilen då det inte är en RSR? Kanske Rickard vet varför man gör så? -antar att det inte är för att dekaltrimma den eller?, är det för att man använder nåt kit som kan kallas RSR och på så vis förvilla? Hans, det ska bli trevligt att få se bilder inifrån denna. Var sitter timräknaren t.ex?, finns det vanlig hastighetsmätare som har inbyggd trippmätare? Rickard Jag Är på semester, kommer att ta lite mer foton när jag kommer hem. Tyvärr finns det ingen timräknare på bilen. men Motecen säger 1670km det är vad karossen gått. VLN kräver distans. Motorn har 26,5 tim där bla en stor motor service är gjord efter 15 tim enligt logg, vad det innebär vet jag ej. Vxl 4 tim. av Parker racing . har bla en kpl drevsats som extra. Sellholm fixar lådan om det behövs Nu har den bilen tagits om hand av ett riktigt proffs team Team. Parker Racing i England. Det finns givetvis en loggbok .kanske bättre än en timräknare. men den kanske finns i Motecen? Hoppas att min grabb har lyckats att avfoliera bilen när jag kommer hem. den blir helvit med bibehållen GT3 R dekal bak. Enligt FIA 025. Har kontaktat Micaele Rinaldi angående historiken från VLN tiden som jag saknar. De kan vara roligt att veta, MVH DPHANS Bifogar en bild som kanske piggar upp på morgonen. Dessa tjejer medföljde inte med bilen... _________________ Hans Lundström |
||||||
Vad sitter det för Motec?, är det en M800 så finns det timräknare i den //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Tim räknare finns i data boxen som är en Bosch Box. Man läser ur det med Modas programmet
Låter fint att den är väl servad. Skönt att börja med saker i bra skick. Sellholms är inte rätt firma för lådan Mtech är mer rätt och det finns andra alternativ om det behövs Ja roligt med historik. Ja gissar -07 cup från supercupen då det stämmer med inredning,bromsar, motorlucka osv. Sen har Rinaldi byggt den med ett eftermarknads R kit. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Högerstyrd?! Det borde väl vara väldigt ovanligt, eller? |
||||||
Grymt Hasse, nu hoppas jag verkligen att jag lyckas lura med dig till Gotland i vår. Finns många där som skulle uppskatta om du kom med speciellt med den här bilen
|
||||||
|
||||||
Tack Mårten..och ett stort grattis..vi hörs till jul.. _________________ Hans Lundström |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 GT3 R - Då är man tillbaka i Porsche träsket. | << 1, 2 13195 besök totalt |