Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 9-5 TCR -98
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
2 besök senaste veckan (51725 totalt)
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612



Blir det här ett ren ren banrejser eller är det tänkt att den ska besiktas för vanliga vägar också?

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Jesper Hansén
Sundsvall
Här sen Feb 2005
Inlägg: 22



oscar Rydsjö skrev:
Idag fick bilen färg Tänker dock inte visa bilder på det färdiga resultatet än.


Du är en ond människa.

/Jesper

_________________
Jesper Hansén
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
Tack för posterna


Lillen skrev:
Här rullar det på.
Kul att det tar form.

Måste vara en skön känsla åxå.
Va ju en del som va lite skeptiska i början av tråden.
Kul att du visar dem och med lite nya ideér.

MEN du glömde visa den nya färgen


Det känns otroligt skönt att jag visat att jag har fått ihop det, även om jag inte är i land så har jag ändå fått ihop det. Och det var många som inte trodde det, In your face

Färgen är hemlig!

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
magnus428 skrev:
Blir det här ett ren ren banrejser eller är det tänkt att den ska besiktas för vanliga vägar också?


Det är inte tänkt att bli något speciellt, fört vill jag få ner den från pallbockarna och få det att fungera. Sedan ska den utvecklas till en banbil. Kommer troligtvist inte regga den.

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
Idag var Bilsport och hälsade på i garaget, så håll koll i tidningen framöver


_________________
Oscar Rydsjö
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5113



thumbs up Grattis!

Ser fram emot vidare uppdateringar!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



oscar Rydsjö skrev:
Idag var Bilsport och hälsade på i garaget, så håll koll i tidningen framöver



Coolt bygge!

Landskapet är inte möjligtvis från Hörda/Gässhult?

Blir till att köpa tidningen!

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



dubbelpost

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655



oscar Rydsjö skrev:
Tack för posterna


Lillen skrev:
Här rullar det på.
Kul att det tar form.

Måste vara en skön känsla åxå.
Va ju en del som va lite skeptiska i början av tråden.
Kul att du visar dem och med lite nya ideér.

MEN du glömde visa den nya färgen


Det känns otroligt skönt att jag visat att jag har fått ihop det, även om jag inte är i land så har jag ändå fått ihop det. Och det var många som inte trodde det, In your face

Färgen är hemlig!


Inte för att vara en sån men, om jag vore du skulle jag kört den först och se att den uppför sig någorlunda bra på gatan eller bana innan man ropar hej.

Att "få ihop något" som er ut som att det funkar kan väl vem som helst, det är ju som sagt när du kört med den och ser hur bra den uppför sig som vi får se om du verkligen lyckats med den.

Men det är ju alltid grymt med folk som provar nya saker!

_________________
Oscar Zettervall
Citera
brainded
Gävle
Här sen Jun 2005
Inlägg: 48



Hah, inte en chans att jag hade fått ihop det där. Fungerande eller icke

Keep up the good work! så gör jag det jag är bäst på (hejjar på)

_________________
Anders Wallin
www.jagrullar.se
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
Mats Kinnby skrev:
oscar Rydsjö skrev:
Idag var Bilsport och hälsade på i garaget, så håll koll i tidningen framöver



Coolt bygge!

Landskapet är inte möjligtvis från Hörda/Gässhult?

Blir till att köpa tidningen!



Stämmer bra det, bor i slutet av Hörde mot Gässhulthållet. Coolt att du såg det

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
Citat:
Inte för att vara en sån men, om jag vore du skulle jag kört den först och se att den uppför sig någorlunda bra på gatan eller bana innan man ropar hej.

Att "få ihop något" som er ut som att det funkar kan väl vem som helst, det är ju som sagt när du kört med den och ser hur bra den uppför sig som vi får se om du verkligen lyckats med den.

Men det är ju alltid grymt med folk som provar nya saker!


Kan verkligen vem som helst göra det? om vem som helst kunde göra det skulle det finnas betydligt fler (påbörjade)byggen som detta. När jag startade tråden var det väldigt många som trodde att jag skulle lägga ner efter tre månader.

Jag förväntar mig ingen prestanda av bilen, klommer säkert vara mycket som måste sorteras ut innan det blir fart på grejerna. Att lyckas för mig handlar i detta skede om att bygga och slutföra projektet.

Sedan kan jag berätta en sak, att "få ihop det" är sjukt mycket svårare än du tror!

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
Brainded skrev:
Hah, inte en chans att jag hade fått ihop det där. Fungerande eller icke

Keep up the good work! så gör jag det jag är bäst på (hejjar på)



Tack ni andra för posterna

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655



oscar Rydsjö skrev:
Citat:
Inte för att vara en sån men, om jag vore du skulle jag kört den först och se att den uppför sig någorlunda bra på gatan eller bana innan man ropar hej.

Att "få ihop något" som er ut som att det funkar kan väl vem som helst, det är ju som sagt när du kört med den och ser hur bra den uppför sig som vi får se om du verkligen lyckats med den.

Men det är ju alltid grymt med folk som provar nya saker!


Kan verkligen vem som helst göra det? om vem som helst kunde göra det skulle det finnas betydligt fler (påbörjade)byggen som detta. När jag startade tråden var det väldigt många som trodde att jag skulle lägga ner efter tre månader.

Jag förväntar mig ingen prestanda av bilen, klommer säkert vara mycket som måste sorteras ut innan det blir fart på grejerna. Att lyckas för mig handlar i detta skede om att bygga och slutföra projektet.

Sedan kan jag berätta en sak, att "få ihop det" är sjukt mycket svårare än du tror!


Ja det är svårt att bygga men alla som kan kapa metall och lära sig svetsa kan göra det du gjort, gäller ju bara att lära sig och sen börja.

Men skillnad från människa till människa är ju hur pass bra bilen blir när dom är klara.

Jag älskar SAAB och jag gillar grymma bilar, så det var inte meningen att racka ner på bygget jag bara tyckte det var lite komiskt att du tyckte att du lyckats redan nu, medans jag skulle väntat tills jag iallafall testkört bilen för att se om grundkonstruktionen var lyckad.

Önskar dig all lycka med bygget och ser framemot att se vad den kan utföra på banorna!

_________________
Oscar Zettervall
Citera
Mats Kinnby

Här sen Maj 2004
Inlägg: 568



oscar Rydsjö skrev:
Stämmer bra det, bor i slutet av Hörde mot Gässhulthållet. Coolt att du såg det


Tjena oscar!

Själv håller jag till i Lagan, och min Far bor i Hörda, så man har lätt att känna igen sig därute

Coolt att du vågar bygga ett så radikalt projekt, ska bli riktigt coolt att se resultatet, detta kommer bli riktigt bra! thumbs up thumbs up thumbs up

Masse

_________________
Mats Kinnby
0708319602
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
Ja det är svårt att bygga men alla som kan kapa metall och lära sig svetsa kan göra det du gjort, gäller ju bara att lära sig och sen börja.

Men skillnad från människa till människa är ju hur pass bra bilen blir när dom är klara.

Jag älskar SAAB och jag gillar grymma bilar, så det var inte meningen att racka ner på bygget jag bara tyckte det var lite komiskt att du tyckte att du lyckats redan nu, medans jag skulle väntat tills jag iallafall testkört bilen för att se om grundkonstruktionen var lyckad.

Önskar dig all lycka med bygget och ser framemot att se vad den kan utföra på banorna![/quote]

Schysst


Mats: Jag jobbar i Lagan. Vad heter far din? Förstod inte vad jag hade gett mig in på när jag började, och sedan var det för sent att sluta och ge upp var aldrig något alternativ :P

Idag fick jag paket från Realcar




Flamsäkra Sparco räserdojjor


Sparcovantar


Sparco Clubhjälm


Sparco racingställ


och en praktisk väska att ha alla saker i


PrOSport Shiftlight. Har ingen direkt varvräknare i blickfånget, valde att köra på en större shiftlight istället.

'
Vattentemp

Funderar på om jag ska brodera in mitt namn och förhoppningsvis lite sponsorloggor på overallen så den ser lite roligare ut. Måste säga att jag är väldigt stilig i full racingmundering.


//oscar

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
Idag byggde jag framvagnen. Blev inte så mycket bilder tyvärr..




Jag har under veckan byggt A-armarna så det var bara att pressa i bussningarna i dem. Till detta har jag världens bästa verktyg



I bussningen pressade jag i en metallhylsa så bulten inte ska "äta upp" plasten.



Har inga direkta byggbilder framvagnsbygget, bara efterbilder. Såhär blev det iaf. Var otroligt svårt att få alla vinklar och mått att stämma. Cambern är justerbar mellan 0-7 grader och caster mellan 0-5







Delar färdiga för montage.


over and out!

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4691



ZVR skrev:


Ja det är svårt att bygga men alla som kan kapa metall och lära sig svetsa kan göra det du gjort, gäller ju bara att lära sig och sen börja.

Men skillnad från människa till människa är ju hur pass bra bilen blir när dom är klara.

Jag ...

Önskar dig all lycka med bygget och ser framemot att se vad den kan utföra på banorna!


Jag har slagit ihop ett hyffsat avancerat projekt nyss och hunnit provköra och nu rätta till. Jag vill mena att du har helt fel när du säger att alla kan som kan svetsa/kapa. Det krävs lite kunskaper men frmaför allt MYCKET kreativt tänkande för att få till detta. Att den är lackad och står på hjul är första milstolpen, då har man nått ett delmål.

Delmål är viktiga, en seger om än så liten.

Jag menar inte heller att försöka bråka, tonen här är absolut inte grinig, bara sympatisk och föklarande. Om jag uttrycker mej aggresivt, är det inte meningen, men ta inte hans seger ifrån honom. Själklart ska bilen köras innan man vet vad man har, men detta bygge är inget vem som helst kan slänga ihop. Det är mycket mer än så.

Ska bli kul att se vart det slutar.

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
Nu har jag börjat måtta in framvagnen till pansarvagnen. Konstigt nog så verkar det passa otroligt bra. De övre bärarmarna är förskjutna 70mm bakom de undre för att ge plats åt diagonalstaget som går genom motorutrymmet.



Tanken är att ramen ska bultas fast i buren. Tänker att det kan vara bra att få loss allting om det skulle behövas.


Funderar på vilken styrväxel jag ska använda, någon som har något förslag? Rent spontant så är väl en styrväxel från en gammal Volvo billig och bra..


Måste kapa ur rätt mycket ur orginalbalkarna för att de övre bärarmarna ska få plats.


Klistrade på lite ljuddämpningsmattor på hatthyllan för att minska skramlet.


Här står bilen och gömmer sig i väntan på sommaren..

//oscar

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
riktigadavid
Sthlm
Här sen Apr 2005
Inlägg: 793



Ser bra ut! Bra tempo!

Hade det inte varit bättre att sätta dom där ljuddämpningsmattorna på undersidan. Med värmeskyddande folien ner mot motorn. Nu gör ju inte folien någon nytta och dessutom ljuddämpar det väl bättre ifall skyddet sitter på den sida ljudet kommer ifrån?
Bara lite tankar från mig

Annars bara thumbs up

Vad är det för färg du använder förresten? Riktig billack eller nån billigare variant? Tycker på bilderna att den liknar lite min mekanlack jag har på min bil

_________________
/David Johansson
Citera
Oscar Rydsjö
Halmstad
Här sen Dec 2006
Inlägg: 108


Trådstartare
wipe skrev:
Ser bra ut! Bra tempo!

Hade det inte varit bättre att sätta dom där ljuddämpningsmattorna på undersidan. Med värmeskyddande folien ner mot motorn. Nu gör ju inte folien någon nytta och dessutom ljuddämpar det väl bättre ifall skyddet sitter på den sida ljudet kommer ifrån?
Bara lite tankar från mig

Annars bara thumbs up

Vad är det för färg du använder förresten? Riktig billack eller nån billigare variant? Tycker på bilderna att den liknar lite min mekanlack jag har på min bil


Det sitter på både över och undersidan. Det sitter plattor på undersidan. När jag målade hatthyllan var det trångt med färgsprutan och det blev inte riktigt bra, så då klastrade jag över allt istället

Extriörfärgen är en 2k lack från sikkens och insidan är lackad med enkomponetsfärg som vi har på jobbet. Tänkte det ska vara lätt att bättringsmåla.

Jag var på Gotland förra helgen förresten, kallt som fan var det så det var skönt att få åka tillbaka till Sverige

_________________
Oscar Rydsjö
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 9-5 TCR -98
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
2 besök senaste veckan (51725 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande