Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 9-5 TCR -98 | << 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 2 besök senaste veckan (51725 totalt) |
Tack för posterna
Det känns otroligt skönt att jag visat att jag har fått ihop det, även om jag inte är i land så har jag ändå fått ihop det. Och det var många som inte trodde det, In your face Färgen är hemlig! _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Det är inte tänkt att bli något speciellt, fört vill jag få ner den från pallbockarna och få det att fungera. Sedan ska den utvecklas till en banbil. Kommer troligtvist inte regga den. _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Inte för att vara en sån men, om jag vore du skulle jag kört den först och se att den uppför sig någorlunda bra på gatan eller bana innan man ropar hej. Att "få ihop något" som er ut som att det funkar kan väl vem som helst, det är ju som sagt när du kört med den och ser hur bra den uppför sig som vi får se om du verkligen lyckats med den. Men det är ju alltid grymt med folk som provar nya saker! _________________ Oscar Zettervall |
||||
Hah, inte en chans att jag hade fått ihop det där. Fungerande eller icke
Keep up the good work! så gör jag det jag är bäst på (hejjar på) |
||||
Stämmer bra det, bor i slutet av Hörde mot Gässhulthållet. Coolt att du såg det _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Kan verkligen vem som helst göra det? om vem som helst kunde göra det skulle det finnas betydligt fler (påbörjade)byggen som detta. När jag startade tråden var det väldigt många som trodde att jag skulle lägga ner efter tre månader. Jag förväntar mig ingen prestanda av bilen, klommer säkert vara mycket som måste sorteras ut innan det blir fart på grejerna. Att lyckas för mig handlar i detta skede om att bygga och slutföra projektet. Sedan kan jag berätta en sak, att "få ihop det" är sjukt mycket svårare än du tror! _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Ja det är svårt att bygga men alla som kan kapa metall och lära sig svetsa kan göra det du gjort, gäller ju bara att lära sig och sen börja. Men skillnad från människa till människa är ju hur pass bra bilen blir när dom är klara. Jag älskar SAAB och jag gillar grymma bilar, så det var inte meningen att racka ner på bygget jag bara tyckte det var lite komiskt att du tyckte att du lyckats redan nu, medans jag skulle väntat tills jag iallafall testkört bilen för att se om grundkonstruktionen var lyckad. Önskar dig all lycka med bygget och ser framemot att se vad den kan utföra på banorna! _________________ Oscar Zettervall |
||||
Tjena oscar! Själv håller jag till i Lagan, och min Far bor i Hörda, så man har lätt att känna igen sig därute Coolt att du vågar bygga ett så radikalt projekt, ska bli riktigt coolt att se resultatet, detta kommer bli riktigt bra! Masse _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||||
Ja det är svårt att bygga men alla som kan kapa metall och lära sig svetsa kan göra det du gjort, gäller ju bara att lära sig och sen börja.
Men skillnad från människa till människa är ju hur pass bra bilen blir när dom är klara. Jag älskar SAAB och jag gillar grymma bilar, så det var inte meningen att racka ner på bygget jag bara tyckte det var lite komiskt att du tyckte att du lyckats redan nu, medans jag skulle väntat tills jag iallafall testkört bilen för att se om grundkonstruktionen var lyckad. Önskar dig all lycka med bygget och ser framemot att se vad den kan utföra på banorna![/quote] Schysst Mats: Jag jobbar i Lagan. Vad heter far din? Förstod inte vad jag hade gett mig in på när jag började, och sedan var det för sent att sluta och ge upp var aldrig något alternativ :P Idag fick jag paket från Realcar Flamsäkra Sparco räserdojjor Sparcovantar Sparco Clubhjälm Sparco racingställ och en praktisk väska att ha alla saker i PrOSport Shiftlight. Har ingen direkt varvräknare i blickfånget, valde att köra på en större shiftlight istället. ' Vattentemp Funderar på om jag ska brodera in mitt namn och förhoppningsvis lite sponsorloggor på overallen så den ser lite roligare ut. Måste säga att jag är väldigt stilig i full racingmundering. //oscar _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Idag byggde jag framvagnen. Blev inte så mycket bilder tyvärr..
Jag har under veckan byggt A-armarna så det var bara att pressa i bussningarna i dem. Till detta har jag världens bästa verktyg I bussningen pressade jag i en metallhylsa så bulten inte ska "äta upp" plasten. Har inga direkta byggbilder framvagnsbygget, bara efterbilder. Såhär blev det iaf. Var otroligt svårt att få alla vinklar och mått att stämma. Cambern är justerbar mellan 0-7 grader och caster mellan 0-5 Delar färdiga för montage. over and out! _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Jag har slagit ihop ett hyffsat avancerat projekt nyss och hunnit provköra och nu rätta till. Jag vill mena att du har helt fel när du säger att alla kan som kan svetsa/kapa. Det krävs lite kunskaper men frmaför allt MYCKET kreativt tänkande för att få till detta. Att den är lackad och står på hjul är första milstolpen, då har man nått ett delmål. Delmål är viktiga, en seger om än så liten. Jag menar inte heller att försöka bråka, tonen här är absolut inte grinig, bara sympatisk och föklarande. Om jag uttrycker mej aggresivt, är det inte meningen, men ta inte hans seger ifrån honom. Själklart ska bilen köras innan man vet vad man har, men detta bygge är inget vem som helst kan slänga ihop. Det är mycket mer än så. Ska bli kul att se vart det slutar. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Nu har jag börjat måtta in framvagnen till pansarvagnen. Konstigt nog så verkar det passa otroligt bra. De övre bärarmarna är förskjutna 70mm bakom de undre för att ge plats åt diagonalstaget som går genom motorutrymmet.
Tanken är att ramen ska bultas fast i buren. Tänker att det kan vara bra att få loss allting om det skulle behövas. Funderar på vilken styrväxel jag ska använda, någon som har något förslag? Rent spontant så är väl en styrväxel från en gammal Volvo billig och bra.. Måste kapa ur rätt mycket ur orginalbalkarna för att de övre bärarmarna ska få plats. Klistrade på lite ljuddämpningsmattor på hatthyllan för att minska skramlet. Här står bilen och gömmer sig i väntan på sommaren.. //oscar _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Ser bra ut! Bra tempo!
Hade det inte varit bättre att sätta dom där ljuddämpningsmattorna på undersidan. Med värmeskyddande folien ner mot motorn. Nu gör ju inte folien någon nytta och dessutom ljuddämpar det väl bättre ifall skyddet sitter på den sida ljudet kommer ifrån? Bara lite tankar från mig Annars bara Vad är det för färg du använder förresten? Riktig billack eller nån billigare variant? Tycker på bilderna att den liknar lite min mekanlack jag har på min bil _________________ /David Johansson |
||||
Det sitter på både över och undersidan. Det sitter plattor på undersidan. När jag målade hatthyllan var det trångt med färgsprutan och det blev inte riktigt bra, så då klastrade jag över allt istället Extriörfärgen är en 2k lack från sikkens och insidan är lackad med enkomponetsfärg som vi har på jobbet. Tänkte det ska vara lätt att bättringsmåla. Jag var på Gotland förra helgen förresten, kallt som fan var det så det var skönt att få åka tillbaka till Sverige _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Våra race- och banåkarbilar Saab 9-5 TCR -98 | << 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 2 besök senaste veckan (51725 totalt) |