Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige 2006
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
1 besök senaste veckan (56694 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8312



Hur går den? Rör den sig fint på banan? Lätt i rumpan på väg ut och trög i nosen på väg in, eller fjäderlätt balanserat till 100% neutralitet?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13189

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
BTG skrev:
Hur går den? Rör den sig fint på banan? Lätt i rumpan på väg ut och trög i nosen på väg in, eller fjäderlätt balanserat till 100% neutralitet?

Jotack nog är den är kul att köra alltid. Har faktiskt redan hunnit rasta den några gånger på bana i år. Senast på Knutan hade jag medvetet satt dämpare/krängare lite mjukt för att få bilen uppträda lite snällt, det fungerade bra där, den kändes riktigt välbalanserad. På Sviestad (där jag hittar runt betydligt bättre än på Knutan och antagligen laddar lite hårdare) dagen efter kändes det som om det absoluta sidogreppet var lite lägre än vad jag förväntat mig och att lite hårdare chassi kunde vara bra. Men balansen kändes bra på Sviestad också. Ska testa att vrida åt dämpningen lite till nästa tillfälle. På sikt blir det antagligen lite hårdare fjädrar och lite mer neg camber fram.
Dessa intryck är baserade på min 80%-iga gubbkörning. Om man tar i mer kanske man får andra intryck.

Här är några varv från Knutan då jag smyger bakom olle odsells Elise:
http://www.youtube.com/watch?v=uIkdKKWYjM8

För oss som vuxit klart mentalt och tycker att underhållande körning är prio ett på banträffarna är Elise/Exige/Speedster ett fantastiskt bra val. thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Lars Falk skrev:

För oss som vuxit klart mentalt och tycker att underhållande körning är prio ett på banträffarna är Elise/Exige/Speedster ett fantastiskt bra val. thumbs up


thumbs up

Har svårt att tänka mig att det finns något roligare körmässigt på rätt sida miljonen!

Kan dock eventuellt finnas mer praktiska bilar!

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Lars Falk skrev:
För oss som vuxit klart mentalt och tycker att underhållande körning är prio ett på banträffarna är Elise/Exige/Speedster ett fantastiskt bra val. thumbs up


Passar den inte för oss andra eller vad menar du?

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8312



Trevlig rapport!

Lars Falk skrev:
Dessa intryck är baserade på min 80%-iga gubbkörning. Om man tar i mer kanske man får andra intryck.

Ödmjukheten vet inga gränser...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13189

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
krämbulle skrev:
Har svårt att tänka mig att det finns något roligare körmässigt på rätt sida miljonen!

Skulle väl vara en KZ2-kart i så fall...



Marcus J arlson skrev:
Passar den inte för oss andra eller vad menar du?



Iofs, blir man nå'nsin mentalt statisk...? Hoppas inte...

Menar väl ungefär att när/om man vuxit ifrån behovet av att flasha sina 500 imponatorbakhjulshästar inför timattack-mobben så är bilen helrätt...




BTG skrev:
...Ödmjukheten vet inga gränser...

*Host*.....

_________________

Rice and shine
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Vi var och tittade på Challenge igår. Jag passade på att ta tre vändor.
Den är riktigt rolig att köra! Är man van vid en 130-hästars BMW så tycker man det skjuter på som f*n...
Jag trodde att det skulle kännas konstigare att växla med fel hand, men det gick bra. thumbs up
Man kan också konstatera att det är skillnad på bil och bil. Jag körde försiktigare än vad jag brukar i BMW'n, men jag upplevde att jag låg närmare gränsen.

Jag bjuder på en film:
http://www.youtube.com/watch?v=6fMMIa6nmjU

_________________
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



vem är snabbare, sonen eller fadern? de finns ju imga ursäkter givet identiska materialet.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13189

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Westfield skrev:
vem är snabbare, sonen eller fadern? de finns ju imga ursäkter givet identiska materialet.


Vi får kolla nå'n gång... Skulle nog tro att den yngre generationen är lite vassare i reaktionerna. Alla tusentals timmar i undermotoriserade kartar som barn borde ge Junior lite fördelar när det gäller att ta vara på materialet


_________________

Rice and shine
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige 2006
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
1 besök senaste veckan (56694 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande