|
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 999
19 Apr 2012 21:39
a.johnsson skrev: | Tusan vad tråkigt, men skönt du slapp personskador.
Deppa ihop och kom igen! Håller tummarna! |
Håller med... tråkigt Johan...
hoppas du får ihop det igen och får åka lite...
_________________ Fredrik Larsson
M3-88 Z3M Coupe-99
|
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687
19 Apr 2012 22:41
+1 på den, lider såklart med dig. Det enda positiva jag ser i det hela är att du nu på heltid kan fokusera på logistiken gällande ordern från Demon tweeks.
Som någon sa, deppa ihop och kom igen Rius!
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00
|
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448
20 Apr 2012 11:30
_________________
|
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046
20 Apr 2012 11:36
Tur i oturen,, hoppas du får ihop allt
_________________ Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
|
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187
20 Apr 2012 12:24
Tråkigt.
Hade du tagit bort stötfångarbalken efter smällen eller kör du utan?
_________________ / Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41698
Forumägare
20 Apr 2012 12:26
_________________ Magnus Thomé
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212
Trådstartare
21 Apr 2012 09:32
Tack för uppmuntran.
Deppar inte, bilen är snart på banan igen.
Mantorp hade jag inte tänk delta på men Kinnekulle vill jag inte missa!
Mvh,
_________________ Johan Rius
Tonykart Racer DD2
|
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1943
22 Maj 2012 11:03
Johan Rius skrev: |
Efter detta och lite pill med soppan så hittade 182hk@5700rpm och 285Nm@5000rpm ner på rullarna innan dagen var slut.
Snart dags för andra ronden, slänger i nya stift och hoppas på att motorn svarar bra på justering av tändpunkter.
Lärdomen är att man måste skaffa sig ett diagnosverktyg så man får koll på att inga felkoder spökar och "stjäl" effekt.
Återkommer med slutresultatet senare i veckan. |
Hallå Johan!
Lite nyfiken - vad blev slutresultatet?
//M
_________________ ///Martin Gistell
Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
|
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212
Trådstartare
22 Maj 2012 14:08
Martin G skrev: | Johan Rius skrev: |
Efter detta och lite pill med soppan så hittade 182hk@5700rpm och 285Nm@5000rpm ner på rullarna innan dagen var slut.
Snart dags för andra ronden, slänger i nya stift och hoppas på att motorn svarar bra på justering av tändpunkter.
Lärdomen är att man måste skaffa sig ett diagnosverktyg så man får koll på att inga felkoder spökar och "stjäl" effekt.
Återkommer med slutresultatet senare i veckan. |
Hallå Johan!
Lite nyfiken - vad blev slutresultatet?
//M |
Det blev 208hk på bakhjulen med blankslitna R-däck och 6-växlad låda.
_________________ Johan Rius
Tonykart Racer DD2
|
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687
22 Maj 2012 14:10
Johan Rius skrev: | Martin G skrev: | Johan Rius skrev: |
Efter detta och lite pill med soppan så hittade 182hk@5700rpm och 285Nm@5000rpm ner på rullarna innan dagen var slut.
Snart dags för andra ronden, slänger i nya stift och hoppas på att motorn svarar bra på justering av tändpunkter.
Lärdomen är att man måste skaffa sig ett diagnosverktyg så man får koll på att inga felkoder spökar och "stjäl" effekt.
Återkommer med slutresultatet senare i veckan. |
Hallå Johan!
Lite nyfiken - vad blev slutresultatet?
//M |
Det blev 208hk på bakhjulen med 2 ursäkter. |
Vill du speca repceptet johan, låter onekligen bra, nästan 40 pållar mer än då vi bänkade hos TS och nu har du dessutom tappat lite vikt!
_________________
NS 349/7.51.80/9.07.00
|
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2245
22 Maj 2012 14:56
Då har vi exakt lika mycket effekt! Jag fick också 208 hk/295Nm på hjulen (r-däck) på Civincos rullar.
Patrik Skoog har ju kört sin 330ti på båda rullarna (TS och Civinco) och det skilde mindre än 1hk dem mellan.
_________________ Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance
NS: 38 varv
|
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046
22 Maj 2012 15:33
Då borde vi onekligen ha samma effekt i svarten alltså
_________________ Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577
22 Maj 2012 17:27
Jag fick ut.
200hk /282Nm på naven i masens dynapack.
Orginal förutom
M50 insug
M3 grenrör
Ingen kylfläkt
större remhjul
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212
Trådstartare
22 Maj 2012 18:46
Portad topp och Grupp N kammar.
Med runt 100kg övervikt gick det jämnt med Lundvall på rakan.
_________________ Johan Rius
Tonykart Racer DD2
|
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672
22 Maj 2012 19:49
Mycket intressant! Jag skulle vilja påstå att det visar att många rullar visar rätt så jämt faktiskt... Det brukar ju vara diskussioner om glädjebänkar osv. Det jag har märkt när jag bromsat på olika bänkar är framförallt att sålänge man pratar hjulhästar så skiljer det inte mycket, men när motorhästarna skall räknas ut med drivlineförluster så kan det skilja en del.....
Kan bli bra fajter om bilarna kommer ner från diverse pallbockar och riktbänkar.....
_________________ Martin Skoog
BMW E36 Touring, BMW Cup
|
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2245
_________________ Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance
NS: 38 varv
|
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019
22 Maj 2012 23:05
Johan Rius skrev: | Portad topp och Grupp N kammar.
Med runt 100kg övervikt gick det jämnt med Lundvall på rakan. |
Nu blir jag förrvirrad??? När Bosse hämtade sina prylar hos Köhler fick han höra att det var ngn superduper re-grind han monterat i din topp? Portningen var väl rätt modest å andra sidan... Du får berätta över en lunchpizza framöver.
_________________ Mattias Habenicht
HMS
|
trulsson_88
Trelleborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 74
23 Maj 2012 20:23
portad topp o andra kammar är ju tilllåtet i standard.så värre kan du väl rius
_________________ Andreas Trulsson
(Allt över 1000kg är tungt)
|
Patrik Skoog
Här sen Apr 2005
Inlägg: 5682
_________________ Patrik Skoog
|
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1212
Trådstartare
23 Maj 2012 21:50
Givetvis är motorn orörd, jag har faktiskt läst reglementet.
Enda sanna i inlägget var att den gick jämnt med Lundvall's rakt fram med 100kg övervikt och 4.10-utväxling.
En annan sanning är att jag inte kommer loss till Kullen heller.
Vi får se när bilen kommer ur garaget igen, just nu tar jobbet all energi.
_________________ Johan Rius
Tonykart Racer DD2
|
|