Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi TT -00 framhjulsdriven förhoppningsvis gatgodkänd räser | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 3 besök senaste veckan (55005 totalt) |
Tack för tispen!
Har inte hunnit testa ännu. 6 dagar kvar till första bankörningen. Ny update: Äntligen är staget till turbon färdig. Nu behöver den inte längre bekymra som tyngdkraften och förhoppningsvis skall turbon nu sitta still så att packningen mellan grenrör och turbo inte skjuts iväg. Eftersom det är bråttom som fan till årets första körning så blir det "race-finish" på grejerna. Möda med lättnadshål görs först senare. Nu vet jag ju att det passar. För att hålla koll på oljetemp och tryck installeras sensorer vid oljefiltret. Här har delarna precis kommit från laserskärning hos LALMEK i Skärstad. 3 mm rostfritt. Efter "viss övertalan" med slipmaskin passar alla delar. Här bara provmonterad för att märka upp inför svets. Bild under ifrån. Svetsat och färdigmonterat. Det är tur man har garagekompisar som kan hantera TIG! Jag har fimpat vatten/oljekylet som brukar ställa till problem med läckage. För att veta att mitt oljekyl räcker så installerar jag tempmätare och även tryckmätare. Adapter för sensorer på bild. Den tjocka sensorn är till tryck och den lilla för tempen. Nu fattas bara oljefilter och lite kablar. Färdigt! _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||
starkt jobbat johan.
tror fortfarnade att det hade varit fint om det kunnat röra sig lite. men du lär ju märka om hållar plåten spricker. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
Nästa gång köper jag en turbo med rostfritt avgashus och svetsar ihop skiten! Tial har ju sånt till garret. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||
75% är redan monterat. 25% fortfarande hos lackeraren _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||
Ja jag vet. Jag är värdelös på uppdateringar.
Bilen går riktigt bra men det strular lite med laddtrycksregleringen. Ilband, oftast på 3:an så överladdar den något vilket resulterar i att knacksensorerna tjurar till och backar tändningen. Jag bytte då till en ny magnetventil (den heter F på slutet istället för c) och det blev bättre men det händå ändå ibland. Provtryckning visade att även nya magnetventilen läckte. Jag hade panik för jag ville köra på Emmaboda Superstage och satte i en Turbosmart pysventil som jag hade liggandes. Blev väldigt digitalt men det höll att köra med. Har även gjort några stapplande försäk att mäta 402 m med g-tech mätare på vanlig landsväg. Tiderna blir inte så bra, strax över 13s, för det är ett helsike att få till bra start men slutfarten blir strax över 200km/h vilket talar om rätt bra med hästar och troligtvis en 12:a om man får till starten. När jag reklamerade nya magnetventilen så visade det sig att det kommit ytterligare en ny version. Den är nu monterad men ännu ej provkörd. Vid acceleration till vändingen på Emmaboda så klonkade till som bara den under bilen. Jag körde försiktigt tillbaka och det första jag såg var att avgsystemet hängde snettt där bak. 2 fästen var av. Motorn skakade också ordentligt på tomgång. Väl hemma i gareget visade sig att mitt fina förstärkta undre motorfästa hade gått av! Helt otroligt vilka krafter det blir! Just nu håller alldeles för snäla garagekompisen och hans far på att tillverka nytt med betydligt stummare plastbussning och stabilare konstruktion. Körning på Knutstorp i helgen med audiclubsport.se - BLIR DEN KLAR I TID?! :/ Jag tycker mina nya fälgar är rätt snygga "in action". Ny karosskittet känns också modernare. Blev inga bra tider tack vare regn. Det var docvk jävligt roligt. Tror bästa tid var ynka 1:41 någonting med R-däck. Hade nog gått fortare med gat däck denna dag. Regn regn och mera regn. Här har det precis klonkat till. Notera avgassystemet. När motorn ruskade till så drog den loss infästningarna till ljuddämparen. Lite tidigare på dagen hoppade en insugsslang. kan vara så att motorfästet redan här hade börjat ge sig så att motorn rörde sig för mycket och slangen/röret hoppade av. Så här såg det ut när kröp under bilen. Inte mycket att spara på. Avgasupphängningen hade gett upp helt _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||
Hann inte ens fråga kompisen Manuel om han kunde tillverka ett nytt motorfäste innan det redan låg i fräsen! Det är polare det!
2 dagars träff på Knutan börjar imorgon! Blir den klar? :/ _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||
Våra race- och banåkarbilar Audi TT -00 framhjulsdriven förhoppningsvis gatgodkänd räser | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 3 besök senaste veckan (55005 totalt) |