Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 -95
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
3 besök senaste veckan (52147 totalt)
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
För mig har Toyo R888 fungerat bra. Slitage och pris/prestanda helt OK, antagligen inte riktigt lika snabba som michelin cup fast det beror nog rätt mycket på mig själv också

Däcken verkar behöva rätt bra med camber och jag har för mig att jag gärna landar på varmt 2.1bar nånstans fram, 2.2 bak typ. Detta är på 17", vet inte hur 18" ev skiljer sig.

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Staffan Bergholm skrev:
Har du någon bild på bilen med streamer?


Ska fan pallra mig ut och fota bilen lite ikväll, fast du vet såna här snabba dekaltrimmade bilar är ju svårt att få att fastna på bild

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Utlovad bild till Staffan (tog bara typ 3 veckor)



ja jag vet, färgen ser för taskig ut och bilen är skitig som en gruvarbetare men i alla fall.

Gick igenom besiktningen ua, lite chockad, trodde de skulle gnälla på streamern eller brölande techartsystem eller vadsomhelst men ingenting

Bytte till r-däcken igår kväll, vid en provtur, låt oss säga över 100km/h självklart på avlyst väg så får jag vibrationer i ett hyggligt brett spektrum, det blir bättre om jag gasar rejält mer men skönt landsvägstempo kring 130km/h är riktigt hoppigt. Hade inte detta alls på gatdäcken => det måste vara r-däcken. Framdäcken är nyss pålagda och ratten känns helt lugn. Bakdäcken är iofs körda nåt eller ett par banmöten men gott om mönster kvar (för att vara rdäck dårå).

Vad kan man göra? In till däckare och balansera om?

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Pelle E
Lund
Här sen Sep 2006
Inlägg: 196



Hej Anders,

Härligt bild!

Trevlig streamer du har Anders! Var har du fixat den? Går den att få i andra färger?
Typ vit med svart text?

Mvh

Pelle

_________________
Per Engvall

PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Streamers i massor av färger går att hitta på www.dekaltrim.nu

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Köpte dekalen på dekaltrim.nu, tog monteringshjälp eftersom jag är tragiskt dålig på finlir

Nån som har några ideer om vibrationerna? Kanske lika bäst att åka in till däcksgubbe så kan man iaf enkelt kolla balansen på bakhjulen.

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Mattias Österberg
Saltsjö-Boo
Här sen Maj 2004
Inlägg: 234



Förmodligen har du plockat med dig en stor gummibit från banan som satt sig någon stans på däcket. Ganska vanligt på r-däck.
Gå igenom slitbanan och kolla om du hittar mycket skräp.

_________________
Mattias Österberg

Porsche 993 C2 -94
Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad]
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Ska kolla igenom däcken igen men såg inga gummibitar (inte ens små), inga ojämnheter i slitbanan eller samlingar av kletat gummi som skulle störa. Hm. Fälgarna är "hyggligt" rena och vikterna såg ut att sitta ok.

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Balanserade om hjulen idag och vibrationerna är helt borta! :-D


_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Inte mycket hänt sedan sist, men han har fyllt 19 000 mil i dagarna, det firas med en bild!



Alldeles för många gatmil sista två åren, hoppas att det blir lite banåka senare i år

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Börjar dra sig mot vår, blev inte många banmil förra året tyvärr men hoppas på bättring i år. I vilket fall, tänkte testa Motuls olja den här säsongen:



Har varit på Porsche och hämtat filter och packningar. Nu ska jag bara hitta tid att göra själva jobbet...


(och i en perfekt framtid kanske även hinna montera short-shift. Och lufta bromsarna. Och lufta kopplingen. Och tvätta bilen)

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Efter "lite" spill på golvet (igen) och svärande över att Hulken hade dragit oljefiltren (igen) så är bilen tillbaks på däcken. Upplever att motorn fuktar i princip ingenting med nya oljan så det känns positivt. Har bytt bromsskivor bak men missade Mantorp pga flunsan, illa.

Nu väntar nya gatdäck, tror att R888:orna räcker åtminstone ett par möten till


_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Håkansta
Åre
Här sen Maj 2005
Inlägg: 342



Kul att den är igång! Jag hämtar min på lördag för vårmönstring!

_________________
Andreas Håkansta
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Jag har beslutsångest.

Inser att jag inte hinner eller har möjlighet pga familj och jobb att använda bilen som jag vill och den är byggd för. Bara ta den till jobbet ibland är i och för sig mysigt, kul, uppiggande men inte riktigt vad jag avsåg med bilen.

Sitter och vänder på alternativen varav ett är att sälja bilen (!!!!!!). T om min gamle vapendragare Patrik insåg sin egen situation och puttrar (hihi) nu runt i en 996 4S. Är det en sån man ska ha så barn och fru vill och vågar åka med? Eller ska jag påbörja något sorts 993 trimprojekt? Extremt rådvill. Ställa av bilen ett tag och fundera? Påbörja den sedan ett tag planerade småtrimning av motor, byte koppling, riva ut AC (eller renovera), eller vad??

Mental stöttning, tips och bra ideer mottages tacksamt (förutom "bytes mot motorbåt" eller liknande)

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Pelle E
Lund
Här sen Sep 2006
Inlägg: 196



Vad nu? Trött på 993an Anders? Du har väl iofs nästan givit svaret ovan i tråden.

http://www.blocket.se/stockholm/Porsche_911___993_Carrera_31687096.htm . . . .

/Pelle

_________________
Per Engvall

PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387


Trådstartare
Pelle E skrev:
Vad nu? Trött på 993an Anders?

http://www.blocket.se/stockholm/Porsche_911___993_Carrera_31687096.htm . . . .

/Pelle


Inte trött men jag har insett vad jag hinner och inte hinner här i livet. Har ju byggt en bil som är underbar för kurviga vägar, bana, slalom, men jag får inte plats med familjen. Och så har jag inte tid för att använda den som jag vill.

Det här med att sälja är ungefär hur ångestladdat som helst, so be gentle please :-)

Letar lite försiktigt efter en nyare 911 som är mer bruksig, jag funderar t om på en Tiptronic (sug på den!). Nåja, vi börjar med att hitta en ny husse till den här

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 993 -95
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
3 besök senaste veckan (52147 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande