Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
5 besök senaste veckan (82410 totalt)
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



Kollar man filmen ser det ut att vara ca 1:17 -1:18 hålet i räcket strax innan färdig broms före tröser.
Det är en hygglig tid.

_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
1.14.8 visade laptimern

_________________
Peter Larsen
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652



Peter Larsen skrev:
1.14.8 visade laptimern


men herregud peter dags att börja gasa jag åkte 1.14.2 på gelleråsen med 968:an.
brorsan tyckte det va rätt bra drag i din bil efter provturen på falkenberg
racedesign i köping bygger fina avgasystem. thumbs up

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
jonaslarsson skrev:
Peter Larsen skrev:
1.14.8 visade laptimern


men herregud peter dags att börja gasa jag åkte 1.14.2 på gelleråsen med 968:an.
brorsan tyckte det va rätt bra drag i din bil efter provturen på falkenberg
racedesign i köping bygger fina avgasystem. thumbs up


Hehe.... ...Jonas, brorsan berättade om din bil du bygger thumbs up , med den blir du nog snabbast i............Halland . Får väl slänga ut passagerare och annan ballast nästa gång jag är på Gelleråsen
Faktum är att jag kört fortare på Falkenberg med den vita 968:an än jag gjorde härom dagen på Falkenberg . Det är då man blir varse om vad vikt har för betydelse .

_________________
Peter Larsen
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Nä, nu orkar jag inte mer...

...nu väcktes ju Cayman-suget igen.

Kul att grejjerna funkar!

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326



Peter Larsen skrev:
1.14.8 visade laptimern


Det är en bra tid.
Har du en logg?

_________________
Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
dole skrev:
Peter Larsen skrev:
1.14.8 visade laptimern


Det är en bra tid.
Har du en logg?


Jajamän, jag loggar allt....när jag åker till jobbet, går på dass, gökar osv

_________________
Peter Larsen
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19556



Peter Larsen skrev:
Jajamän, jag loggar allt....när jag åker till jobbet, går på dass, gökar osv
Ibland är 1.14.8 bra ibland inte

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
PoA
Alingsås
Här sen Jul 2003
Inlägg: 96



Min "bror" cyklar fortare http://www.youtube.com/watch?v=LWjHqJC0StI

javascript:emoticon('')

_________________
Peter Arkblad
Citera
Chris Ter

Här sen Jul 2004
Inlägg: 291

Namndispens
Namndispens

PoA skrev:
Min "bror" cyklar fortare http://www.youtube.com/watch?v=LWjHqJC0StI

javascript:emoticon('')


R O L I G A S T E klippet i år thumbs up

_________________
Chris Ter
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
PoA skrev:
Min "bror" cyklar fortare http://www.youtube.com/watch?v=LWjHqJC0StI

javascript:emoticon('')


Garanterad EPO-dopad. Eller så är han lika "överladdad" som du o jag, Peter

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Nya sulor o hjulinställning!!!! Men var i he-te är alla trackdays med open pitlane?

_________________
Peter Larsen
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Hur funkar den i chassiet/aerot med så pass mycket högre effekt?

Börjar den kräva riktig vinge t.ex.?

Tycker den ser riktigt bra ut nu för övrigt! Stor ha-begär!

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
krämbulle skrev:
Hur funkar den i chassiet/aerot med så pass mycket högre effekt?

Börjar den kräva riktig vinge t.ex.?

Tycker den ser riktigt bra ut nu för övrigt! Stor ha-begär!

//Johan



Det sitter ett skräddarbyggd H&R race dämpar kit som är elakt hårt i kombo med ställbara RS krängare för att fånga upp den höga vikten. Jämfört med en GT3RS är dessa coilovers mycket hårdare. Att köra på gata är en pina. Enda gången jag kan känna att en vinge bak kunnat hjälpa till är vi högfartsinbromsningar, då den nog hade blivit något stabilare. Annars har nog en stor vinge marginell inverkan på en såpass tung bil på semislicks. Den är ju endast till för trackdays, där upplevelsen är det primära famför varvtiden. Hade jag jagat varvtider, hade bilen vägt betydligt mindre . På måndag åker jag till England och hämtar en Ginetta G50 GT4, med den skall jag jaga varvtider i Swedish GT och utomlands tillsammans med min kollega Johan Rose'n .
På trackdays hamnar man ju ofta ihop med GT3 RS'ar och inte sällan ägs bilarna av något försiktiga chaufförer som inte vågar åka nära gränser då de är rädda om sina fina bilar , och då är Caymanen som roligast

_________________
Peter Larsen
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



På min Gt2a som nog vägde ett par hundra KG mer än dennan nätta fina cayman gav vinge och läpp otroligt mycket, och det på en R däcks bil... så vill du att det ska börja gå fort bör du titta på det....

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Supramannen skrev:
På min Gt2a som nog vägde ett par hundra KG mer än dennan nätta fina cayman gav vinge och läpp otroligt mycket, och det på en R däcks bil... så vill du att det ska börja gå fort bör du titta på det....




_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
Swedish GT i Gbg nästa lördag med Ginettan, sen direkt på färjan till Kiel på kvällen för transport till Ringen o Scuderian som börjar på måndagen. Någon i tråden som skall dit?

_________________
Peter Larsen
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Peter Larsen skrev:

Den är ju endast till för trackdays, där upplevelsen är det primära famför varvtiden. Hade jag jagat varvtider, hade bilen vägt betydligt mindre

Det där låter ju som när jägare säger att de tycker om jakt för att det är så trevligt att komma ut i naturen inte för känslan av att nedlägga ett villebråd. Då kan man ju gå ut skogen utan bössa.

Om du vill ha en upplevelse ta en vanlig bakhjulsdriven bil köp skitdäck och pumpa i en 4 bar i bakhjulen då kan du ha hur kul som helst utan att lägga ner en massa pengar

Vad tror du att du kör BTG?

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
7,30 med 370 HK förra året. Nästa vecka åker jag med ca 450 HK, men tyvärr blir det omöjligt att mäta BTG p g a att vi åker F1 banan också. Dock kan man göra en uppskattning.....
Du förstår, detta är bara en bekväm trackdaybil, som skall frakta mig på motorvägar till banorna. På bana kör jag vanligtvis riktig racerbil, å det är ju något helt annat, ej att jämföras med gatregistrerad bil på samma vecka... .
En del snubbar på rejsa, har uppfattningen att det inte skiljer så mycket längre på semislicks o slicks. Troligen köper de väl använda slicks, för i min värld är det lika stor skillnad mellan vanliga gatdäck o R-däck, som det är mellan R-däck o slicks. Men då jämför jag naturligtvis nya däck. Att tro att en stor vinge ändrar en trackdaybils kurvhastighetl radikalt, är att ha övertro på r-däck. Däremot är en stor vinge på en gatregistrerad trackdaybil ett ständigt problem med polis och besiktning. besiktningen är dock ett litet problem i förhållande

_________________
Peter Larsen
Citera
Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007
Inlägg: 392


Trådstartare
LUX skrev:
Peter Larsen skrev:

Den är ju endast till för trackdays, där upplevelsen är det primära famför varvtiden. Hade jag jagat varvtider, hade bilen vägt betydligt mindre

Det där låter ju som när jägare säger att de tycker om jakt för att det är så trevligt att komma ut i naturen inte för känslan av att nedlägga ett villebråd. Då kan man ju gå ut skogen utan bössa.

Om du vill ha en upplevelse ta en vanlig bakhjulsdriven bil köp skitdäck och pumpa i en 4 bar i bakhjulen då kan du ha hur kul som helst utan att lägga ner en massa pengar

Vad tror du att du kör BTG?


Om du tror att jag åker utan bössa, dyk upp på Ringen, så tar vi o känner lite på varann........

_________________
Peter Larsen
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Peter Larsen skrev:
7,30 med 370 HK förra året. Nästa vecka åker jag med ca 450 HK,


7:30 med 370hk är sjukt imponerande. Med 450 hk måste det ju gå ännu fortare thumbs up
Det är ju 10-15 sek snabbare än Gudmunsson, Patrik o Gaute som har lagt sina tider i "The ring charts" med ungefär samma effekt på bilarna.
Tror inte att jag vet någon som kör så fort som du så det skulle vara superkul om man kunde få hänga på några varv på måndagen för jag har som mål att komma under just 7:30.
Du kanske är där redan på söndag?

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
5 besök senaste veckan (82410 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande