Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 -90
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
45234 besök totalt
toob74
Halmstad
Här sen Dec 2012
Inlägg: 748



jonthi skrev:
Nya hjul. Och ojsan vad svart ser elakt ut jämfört med silver


Cup 1 skodda med ett set visserligen rätt så gamla, men i princip okörda Falken RT-215, får se på slalom imorgon om det finns fäste kvar i gummit... Förhoppningsvis är det åtminstone lika fram och bak!
Passade även på att ställa bakre krängaren i hårda läget i syfte att avhjälpa understyrningen.

En kort provkörning hann jag med i kväll, kändes redan inne i kvarteret att hjulen är klart lättare än 18-tummarna. Lättare styrning dessutom så överlag ett positivt första intryck.

Dessutom är en ny ratt på väg...

Tänkte spara på originalratten, lånade ut bilen på senaste banmötet och fick en liten repa från en ring på den. Och när jag precis efter råkade hitta en Momo Martiniratt på Blocket var det ju bara att slå till
Nästa steg blir väl att stripa hela bilen

MVH Jonas
(får bara upp en blank sida när jag försöker ladda bilder via Rejsa, därför bild via Photobucket.)


Där är den ju med svarta Cup-1.
Riktigt snyggt.

_________________
Tobias Bengtsson
Porsche 964 Carrera 2 - 1993
Porsche 964 Carrera RSR (Replika) - 1990
Porsche 964 Carrera 4 - 1990. (Såld)
Citera
jonthi
Luleå
Här sen Nov 2008
Inlägg: 229


Trådstartare
Hej hopp,

Länge sedan det blev någon uppdatering här, husbygge tog mer tid än jag räknade med. Så vi får köra en kort och koncis sammanfattning av 2013:

1. Byggde klart (nåja, inflyttningsbart) huset
2. Skaffade en omgång RUF 18" i syfte att ha som gatdäck
3. Sålde nämnda omgång hjul i utbyte mot ett set BBS E88
4. Efter lite meck för att få på dem på bilen så blev det Mittsverigebanan med PCS i juli
5. Fick en knäpp, lånade upp nya huset till nocken och köpte min absoluta drömbil sedan många år, en 964 turbo
6. För att slippa hamna i Lyxfällan så småningom såldes C2:an

Därmed kan vi parkera den här tråden för evigt och hoppas att nye ägaren får lika kul med bilen som jag haft under 5 års tid. Även om jag är lätt 964-skadad så måste jag ändå säga att detta är den bästa Porsche jag någonsin ägt (8 st nu!) och det var med saknad jag vinkade farväl till den i lördags.

Å andra sidan blir det ju en bra anledning till att få starta en ny tråd om Storebror

MVH Jonas

_________________
Jonas Thiger
Porsche 997 GT3 -08
Porsche 964 turbo -91 SÅLD!
Porsche 964 C2 -90 SÅLD!
PCS 4205
Citera
jonthi
Luleå
Här sen Nov 2008
Inlägg: 229


Trådstartare
En sista bild kan ju vara värd att lägga in:

_________________
Jonas Thiger
Porsche 997 GT3 -08
Porsche 964 turbo -91 SÅLD!
Porsche 964 C2 -90 SÅLD!
PCS 4205
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 C2 -90
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
45234 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande