Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 Clubsport -97, 13 år tillsammans!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
2 besök senaste veckan (69295 totalt)
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag hade min estorilblåa M3 - 96 i nära tio år också. Jag tycker M3 E46 är lite nervigare i beteende vilket både är ett minus och ett plus. E90 alldeles för mycket optimerad för min smak för att gå mer rakt fram och snabba sweepers, mer för Ringen än svenska knixigare banor. M2 är fantastiskt mitt i prick för mig förutom åtgången av däck Tittar man på tvåsitsiga bilar, ja då finns det mycket kul frå andra bilmärken thumbs up

Hur går dina tankar kring alternativ?


M3 E46 är nästan samma lika som det jag har så den går bort.
M3 E9x är kul, låter bra. Tanken har varit att byta till en sådan men nu tycker jag de börjar kännas gamla så de går bort.
M2, finns ju några i bekantskapskretsen som lovordar dessa bilar så det är inte alls omöjligt att jag går den vägen.
Andra bilmärken, nja är nog för mycket BMW nörd för att vilja prova något annat

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41656

Forumägare
Forumägare

Eftersom jag valt en-bilsvägen så passar M2an mig verkligen mitt i prick. Men hade jag kört två-bilsvägen så hade en Cayman eller Alpine absolut varit heta kandidater För lite mindre budget den senaste Miatan eller BRZ/GT86.

Men jag misstänker att det finns entusiastisk bearbetning från gemensamma bekanta för M2

_________________
Magnus Thomé
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593


Trådstartare
Det märkliga året 2020 gjorde tyvärr att det inte blev möjligt med någon Ringenresa. Hoppas på en resa till hösten 2021.

Fick nöja mig med några bankörningar i närområdet samt några väldigt trevliga "kul-turer" i Roslagen.





Tankarna på ny leksak har fortgått, dock har det inte resulterat i något konkret ännu!
Behålla och utveckla vidare eller sälja och köpa M3 E92 alt M2

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3654



Nej inte sälja! Inte först jag har råd och köpa den!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1513

Namndispens
Namndispens

Jag hade en e36 m3 i mer än 20 år och bytte till en m2. Men jag hade båda bilarna parallellt under ca ett år innan jag sålde m3:an. Det jag saknade när jag satte mig i m3:an och körde, var framför allt vridmomentet och kraften som m2:an har. Annars tycker jag egentligen att e36 m3 kommunicerar bättre och är roligare att köra på bana, samt mer riktningsstabil i höga motorvägshastigheter (200+). En kompressor på m3 e36 är nog en bra vidareutveckling.

_________________
Johan B
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 Clubsport -97, 13 år tillsammans!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
2 besök senaste veckan (69295 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande