|
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 407
22 Feb 2011 15:22
Jag har pratat med Barth och hans hade inte 3 punkt. Men det var på den tiden det gick att muta besiktningen Nä men har pratat med K3, var de som lyckades godkänna den och de hade sina tricks då.
Vill heller inte borra i buren om det blir ett köp men vill kolla att det går att få till en montering på alternativt ställe.
om du kan få fram bilder vore jag oerhört tacksam!
Fästpunkterna i golvet är det väl inga problem med, de borde ju finnas?..
Det ända undantagen från 3punktsbälte jag fick fram från bilprovningen var om man hade tävlingslicens då behöver man tydligen inte detta i bilen, men säljs bilen ligger kravet på nästa ägare, licens eller 3punkt.
jonas
_________________ jonas Blom
|
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403
22 Feb 2011 15:56
jonblo skrev: | Det ända undantagen från 3punktsbälte jag fick fram från bilprovningen var om man hade tävlingslicens då behöver man tydligen inte detta i bilen, men säljs bilen ligger kravet på nästa ägare, licens eller 3punkt.
|
Mycket märkligt krav! (Kan köpa att man med licens, möjligtvis, har bättre kunskap om hur man hanterar ett 'racebälte') men inte sjutton sitter man still bättre i stolen för att man har en plastlapp i fickan!
//Johan
_________________ Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare
22 Feb 2011 19:32
Skickar med några bilder på min Cup, när jag köpte Cupen satt bältesrulle på en metallplatta som var fäst i bursträvan , inte vidare snyggt så jag gjorde om det helt, vid montage av bältesrullen på passagerarsiden krävs att oljetanken plockas bort för att komma åt och bulta fast rullen, bältet löper sen över bursträvan till stolen, funkar perfekt och ingen borrrning i buren eller annan knasig.
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 407
22 Feb 2011 20:43
STORT TACK för bilderna.
/jonas
_________________ jonas Blom
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare
04 Apr 2011 19:52
Jepp, så här blev den , nydekalad med Tag Heuer sponsordekaler lika som Mika Hakkinen's 964 Cup från 1993 då han vann Supercupen i Monaco och Ungern, inge vidare bilder från mobilen dock
Vinterns jobb :
- byte alla oljor och bromsvätska
- byte bromsok fram till original ( svarta )
- Tag Heuer dekaler
- ventiljustering
- nya Pagidbelägg ( blå ) runt om
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
tobhn
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 189
04 Apr 2011 20:43
964 Carerra Cup skrev: | Jepp, så här blev den , nydekalad med Tag Heuer sponsordekaler lika som Mika Hakkinen's 964 Cup från 1993 då han vann Supercupen i Monaco och Ungern, inge vidare bilder från mobilen dock
|
Häftigt med tidstypiska dekaler, orginal CUP fälgarna passar verkligen bra på bilen.
När är det dags för banpremiär?
_________________
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare
04 Apr 2011 20:51
Tänkte 30/4 på Mantorp med PCSR, kommer du också dit Tobias ?
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
tobhn
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 189
04 Apr 2011 20:57
964 Carerra Cup skrev: | Tänkte 30/4 på Mantorp med PCSR, kommer du också dit Tobias ? |
Tänkte det, skall agera support till två frontmotorbilar. Hoppas mer på moraliskt än fysiskt stöd så jag tar med 964an och hoppas att jag hinner köra på lördagen.
Skall vara intruktör på Söndagen så då blir det inte lika mycket köra.
_________________
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388
20 Jun 2011 08:25
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare
20 Jun 2011 13:10
Gryma bilder Fredrik , rätt najs känsla att köra ett varv ensam på banan
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare
14 Aug 2011 12:15
Jaha, då blev Cupen dekallös och polerad, känner knapp igen den tycker den blev " clean " och jädra cool, men ett par 18 tum BBS/alu i silver skulle sitta fint , får bli ett framtida projekt.
Är det någon som har BBS 18 tum till salu ?
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4506
_________________ Jens Lanvin
|
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449
14 Aug 2011 17:42
Jag gillade stripningen bättre. Nu ser den ut som vilken 964 som helst.
_________________ Pehr Johnsson
Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
|
Pelle E
Lund
Här sen Sep 2006
Inlägg: 196
14 Aug 2011 20:21
Pehr Johnsson skrev: | Jag gillade stripningen bättre. Nu ser den ut som vilken 964 som helst. |
Vilken 964a som helst är nog att ta i lite Pehr.........
_________________ Per Engvall
PCS 10506
Porsche 964 C2 -91
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare
15 Aug 2011 06:36
Pelle E skrev: | Pehr Johnsson skrev: | Jag gillade stripningen bättre. Nu ser den ut som vilken 964 som helst. |
Vilken 964a som helst är nog att ta i lite Pehr......... |
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare
15 Aug 2011 07:52
Vet tyvärr inte varför RS-92 fick en egen mittdel kanske för att skilja RS mot en vanlig C2 och samma mittdel sitter på 964 Turbo, och jag håller med att RS mittdelen är snyggare
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare
15 Aug 2011 07:55
964 CarreraCup skrev: | Vet tyvärr inte varför RS-92 fick en egen mittdel kanske för att skilja RS mot en vanlig C2 och samma mittdel sitter på 964 Turbo, och jag håller med att RS mittdelen är snyggare |
Lite mera info, Cup 1990-1991 hade C2 mittdel och Cup 1992 hade RS mittdel då Cup 1992 var byggda på RS-92 karossen.
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731
15 Aug 2011 08:15
964 CarreraCup skrev: | 964 CarreraCup skrev: | Vet tyvärr inte varför RS-92 fick en egen mittdel kanske för att skilja RS mot en vanlig C2 och samma mittdel sitter på 964 Turbo, och jag håller med att RS mittdelen är snyggare |
Lite mera info, Cup 1990-1991 hade C2 mittdel och Cup 1992 hade RS mittdel då Cup 1992 var byggda på RS-92 karossen. |
Tackar!
Så ska man göra det helt "rätt", så kör man kofångare efter årsmodellen.
För att göra kopian så exakt som möjligt.
Så är tanken just nu, men får se den dagen man kan på börja projektet.
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
|
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1379
15 Aug 2011 08:17
Hej
Vill bara säga grattis till en fantastisk bil
Dock undrar jag varför du tagit bort dekalerna. När man läser i tråden, så har du lagt ner mycket tid på att hitta alla dekalerna. Har du dubletter?
_________________ Niklas Kjellsson
Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
|
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449
15 Aug 2011 08:17
Man lär sig nytt varje dag!!!
_________________ Pehr Johnsson
Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
|
|