Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318ti -97 --Team Underdog--Knutan CHECK och nu då?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
61068 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
För att optimera slipstreameffekten när vi ligger bakom turistbussarna på ringen och pressar lade jag 20 minuter idag på att måla tröskellådorna med en extra snabb färg. Mattsvart är ju en räserfärg eller hur?

Imorrn blir det att påbörja packning, kanske tvätta av bilen lite och försöka få ner tanken till halv för att se om vårt problem är kvar eller är löst.

Bilen och 2xJohan är nu JÄVLIGT taggade på ringeresan!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Det blev en dag med ett antal mil bakom ratten i Compacten, allt i jakten på brister men framförallt för att se om vårt problem med tjyvstoppen är borta. Det hanns även med en tvagning av underdogen och hade det inte varit för all rost och alla bucklor hade den varit riktigt läcker, snygg färg med viss glans på sina ställen. Jag kollade även över alla vätskor såsom olja, kylvatten och bromsvätska. All systems clear!!

Dagen har iallfall bjudit på härlig körning i skånsk sensommar av hög kvalitet. Mot eftermiddagen började tanken både närma sig och passera halv tank utan antydan till tjuvstopp. Jag ropar definitivt inte hej än men det kunde varit sämre läge.

Det finns en viss obalans i framvagnen vilket jag tror härrör till våra gatdäck som inte är balanserade, efter att jag för säkerhets skull har kontrollerat lufttrycket kommer jag att se om jag kan hitta någon som kan balansera framhjulen till oss på en söndag, jag har en del ställen där det finns folk som jobbar typ alltid.

För övrigt blir det en damsugning och putsning av rutor samt packning på allvar imorrn och framåt kvällningen ställer vi nosen mot Sydligare breddgrader!



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Då var det dags, dagen man längtat efter länge är äntligen här! Idag lättar vi ankare med vårt bojsänke och seglar söderut till Eifelbergen. Min snedseglare till vän Johan S och vår följebåt med Kapten Blixt lämnar Svea Rike vid 19 tiden ikväll.

Bilen verkar funka som den skall även med lite soppa i tanken, givetvis är det ingen vetenskaplig undersökning som gjort men det verkar lovande iallafall.

Bilen är nu packad och klar, jag har bra vibbar på resan även om det är lite smådrygt så vet man att belöningen kommer när man väl kör av dom stora vägarna och kombinationen snirklande vägar och stora Bitburgerskyltar på husen säger att vi snart är framme.

Ett stort lass flyktingar från sverige är redan på plats och galet nog har vännen Gabriel slagit till med en mästerlig tid i stort sett direkt därnere, det är förjävligt att dessa små valpar sätter en på plats innan man ens hunnit komma dit. Skämt åsido ett stort grattis Gabbe!

Själv siktar vi på att få dit grisen på bakluckan och ta oss hem, lyckas vi med det ja då är det fanimej succé! Sen hade det ju inte gjort ont att komma under tio minuter med underdogen!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Flash_malmö
Malmö
Här sen Feb 2010
Inlägg: 203



Kapten Blixt är redo att kasta loss!
En gris på luckan och under 10min låter som ett mål jag kan skriva under på, plus en hel bil.

_________________


Porsche 964
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3214



Ska ni panta flaskor för att finansiera resan?

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ja vad gör man inte för att få ihop budgeten :-)


Mer omfattande rapport kommer med tiden

Resan ner gick bra och vi har numera en gris på bakluckan.

Bilen levererar precis som hemma


det finns vettiga loggar och videos

#E36 #nordschleife #petrolhead



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Utlovad video kommer här, betänk att det är en 10.000 kronors bil med 140 hästar innan ni sågar oss, vid detta tillfälle är det jag som kör och en annan rejsaian som är medåkare.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Jäklar vad det går!

Vilken dag det ser ut att ha varit också. Sval fin luft och en endaste swift på banan(?!)! Efter det där är förare och co-driver värda en och annan Bitburger. thumbs up

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
RolleW
Staffanstorp
Här sen Maj 2007
Inlägg: 157



Så jävla ball thumbs up thumbs up

_________________
Roland Wihlborg
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



Nu får du satsa på sub9 Johan thumbs up !
Bra jobbat i 318

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1130



Ser riktigt pigg ut thumbs up
och roligt verkar ni ha också, man kanske skulle sälja 335an, köpa en 318 och bosätta sig vid ringen

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 418



Katten vad roligt det ser ut, wohooo!!

_________________
Mattias Nordenström
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2072



Härligt! thumbs up
När man ser hur lyckat det här projektet blivit undrar man ju nästan varför man inte behöll bilen och gjorde det här själv!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Frikkin'Awesome
Ni kör ju på en öde ban ju fast det kunde jag också haft om jag hade skött mig . Hade varit kul att se loggen från körningen för att se hur mycket man själv fegar

Diggar skarpt kajsa-varg konceptet thumbs up ett föredömme helt enkelt !

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
FreddanO
08
Här sen Feb 2015
Inlägg: 100



Tycker det är SJUKT bra jobbat att köra på en låg 9a med förutsättningarna som fanns.
Dock verkar ni ju haft ganska lugnt med folk.

Stora tummen upp!

_________________
Fredrik Olsson
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Bra jubbat! thumbs up

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Tack för alla glada tillrop. Igår blev det endast 2 varv vardera på grund av arbete så öppnades banan sent och sedan var det arbete med räcken i flugplatz. Rent teoretiskt blev det låt säga ett 9.05 varv men nu funkar det ju inte så. 9.18 med vägarbetet sa loggen. Bilen fortsätter leverera utan att gnälla. Farterna i svängiga partier är inte SÅ långt efter andra men så fort det är rakor eller det går uppför så ser man hur mycket det skiljer. Liiite bättre bromsar och nya 215 breda däck på en lite bredare fälg hade smakat mumma. Dom nya däcken vi har nu är sedan 2009 tror jag, dom där bak var några år äldre..

Film från igår kommer med tiden...

bifogar en bild från kvällsaktiviteten! En del kända nunor för oss Petrolheads i skåne iallafall!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Här kommer ett andra varv med vår underdog. För övrigt hade vi en regning onsdag och utöver 15 minuter på GP slingan så stog bilen stilla i går. Vi hoppas på bra väder ikväll så vi får några fina varv.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



Ser ut att bli ok i eftermiddag thumbs up .

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Man kan lika gärna fråga kaffesumpen som att kolla väderleksrapporten, vädret är mycket lynnigt nu. Alltså mer än vanligt.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1896



Johan Sjöström skrev:
Man kan lika gärna fråga kaffesumpen som att kolla väderleksrapporten, vädret är mycket lynnigt nu. Alltså mer än vanligt.


Å fy fasen, då är det lynnigt !

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318ti -97 --Team Underdog--Knutan CHECK och nu då?
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
61068 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande