Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 CSL -03 | << 1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62 >> 6 besök senaste veckan (300146 totalt) |
_________________ Magnus Thomé |
||||
Kul att höra dina reflektioner.. Hur har det funkat med däckstryck? Har du kört med samma som cup-däcken? Blir nog kumho nästa gång, även om jag får köra med 2cup och 2kumho till att börja med... _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
Känns inte som jag kan göra en vettig bedömning faktiskt, jag har bara kört nyasfalterade Kullen med Kumhosarna (och slalom på Lunda) så det finns liksom inga referenser i känsla. Skulle jag ge mig på en mycket mycket svag gissning så känns Kumhosarna faktiskt snabbare för min del so far. Men det är en väldigt väldigt svag gissning. Ska bli skitkul o köra Mantorp den 18'e. Hoppas det blir bra väder _________________ Magnus Thomé |
||||
Igår hade SLC, Drivers Club och STAC körning på Mantorp, perfekt läge att hänga och snacka skit med alla SLC-kompisar, Drivers Club och STACare Och köra förstås. Efter att jag testat Kumhosarna på Kinnekulle utan att ta tid eller loggning så såg jag fram emot att logga på Mantorp. Däcken var mycket trevliga på Kullen, kändes snabba, men känsla och fart är inte alltid samma sak. Vilket jag fick svart på vitt igår Jag trivdes som attan med bilen och körde jättefort... men klockan höll inte med Jag har en äldre logg med bilen på 1.29.02 men igår gick det som bäst 1.30.08. Men det kändes fort . Jag ser fram emot att jämföra de två loggarna, jag är supernyfiken på var diffen finns, men jag har inte fått ut den nya loggen från Racechrono till Circuit Tools än. Videon här ovan är från några aningen ännu långsammare varv, det var kul att testa Racechronos inbyggda videoinspelning och lägga upp men jag filmade bara ett kortare tag under dan. Vet att jag under dagen trailbrakeade mer än vanligt men då slarvade med apex. Som sagt, vill kika närmare på loggarna Jag hade tänkt hänga i depån en del under dagen och inte köra så jättemycket. Men det blev 20 banmil Gick åt en del på däcken, ska mäta exakt hur mycket. Mycket intressanta stommar, man kör aldrig över på skuldran ner på däckssidan Profilen är en ren vinkelhake En annan grej på både Kullen och Mantorp var att tryckökningen var massiv, startade på 2,2 kalla. Tog ur 5 hekto ner från 2,7. Körde vidare. Tog ner 4 hekto till för att hamna på 2,3. Tog sen ut ett hekto till för att testa med 2,2 varmt. Då började jag plocka lite lite grus iaf i depån Aldrig minsta överhettningskänsla, bara bra grepp och konsekvent beteende. Men när bilen stått i depån ett tag så fick jag vara försiktig när jag for ut igen eftersom trycket sjunkit ner tillbaka så långt. Nästa gång ska jag kanske testa lite högre tryck o se hur det går. Riktigt riktigt trevlig dag. Kul att se Cammo, Gustaf, Erik och många många fler som jag normalt missar att träffa _________________ Magnus Thomé |
||||
Den låter gött mycket insugsljud
Men varför i helafridensnamn står det en funktionär vid bankanten innan Mjölby? Har han ingen självbevarelse drift. Just där har en gt2:a åkt på tvären i 200km/h det skulle göra ont. Då var det iof blött då, men det går att låsa upp bak om man överhettar fram. Jag utgår ifrån att alla inte har abs. Glad midsommar Vh/D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||
Oj, en laserpicka. Ja då är man ju odödlig
Stod du på vågen eller bredvid när du tog bilden? _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
|
||||
Lite tråkigt att jag missade körningen. Hade jobb att fixa så jag kunde inte ta mig iväg.
Kan tänkas att banan inte var helt optimal såhär efter Gatebil också vad gäller varvtiderna. Laserpicka eller ej. Där hade jag aldrig ställt mig när det är full fart på banan. Inte ens för att ta en bra bild _________________ Martin Öberg |
||||
Som min... Utan baksäte, inredning i skuffen, ingen passagerarstol och skalstol på försrplatsen.... Fan vill också ha csl |
||||
Fin film, härligt ljud och underhållande körning Magnus!
Letande lite på nätet och hittade lite info om vikter. En csl har sparat 100 kg mot en standard M3, vilket är massivt mycket. När jag har tagit bort standardstolarna och ersatt med Recaro PP och satt in bur så skiljer det 99kg mellan våra bilar. Dvs min bil borde vara ytterligare 70kg tyngre standard. Alla som haft en passagerare på 100 pannor vet vad det innebär på banan i alla moment. Med dessutom lite mer effekt ur motorn inser man vilken best csl'n är, grattis Magnus och glad Midsommar! Nu skall jag tillbringa det närmsta året med att banta mig själv... _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Exakt. Jag får erkänna att jag inte hört det begreppet innan Fredrik berättade _________________ Magnus Thomé |
||||
Det som är intressant är att CSL'en har en helt annan skärpa än en vanlig M3. Förvånansvärd stor skillnad i upplevelse tycker väl de flesta. Men tömmer man ur en vanlig M3, lättar vad som går och byter till ett riktigt bra eftermarknadschassi plus sittastillstolar så krymper skillnaden enormt! Går ju att bygga nåt som även klår CSL'en om man vill. Men det är inte illa pinkat att BMW fick till CSL'en med full inredning osv. Jo, liiite bullrigare än en vanlig är den ju på motorvägen , men inte i närheten av fullrensadinredningsbullrig ÖHT! Men den kunde gärna magiskt ha förlorat 200 kg till IMHO _________________ Magnus Thomé |
||||
Jo jag vet ju hur det där funkar även om det är i motorn där bakträsket jag har mina erfarenheter.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 CSL -03 | << 1, 2, 3 ... 59, 60, 61, 62 >> 6 besök senaste veckan (300146 totalt) |