Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi TT(R) 2.0q dsg (Farväl) | << 1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53, 54 >> 5 besök senaste veckan (356224 totalt) |
Ja...det går visst att lära gamla hundar att köra.. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Lite småsaker.....
...äntligen pinnbultar...har sagt till mig själv att det skulle på ända sen bilen köptes men bättre sent än aldrig. Gör det lite lättare vid hjulbyte. Nya spacers. Dom ser lite galna ut med sina 45mm men sanningen är att dom bara flyttar ut hjulen 25mm mot tidigare. Först svarvade jag ju ner fälgarna till ET45 för att dom skulle passa en Audi A3. Sen breddades fälgarna 1,5 tum inåt vilket med 20mm spacer i princip blev ET 45 igen. Sen fick bilen sträcka lite på sig när det blev barmark för att se (höra) om den lilla Apple Racing-dämparen skulle klara ljudnivån. Har inte mätt något men blev förvånad hur mycket ljud den tog bort. OBS monteringen är inte riktigt klar estetisk, det ska snyggas till lite också (om jag orkar). Det kan klara sig men eventuellt kan det behövas en liten pyttedämpare också. Har en sån här liggande om så blir fallet...en liten Simons på 2,5kg med måtten 125 x 245 som säkert går trycka in någonstans. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Eller titanplåt ..... Har just kollat på ett dragracingbygge med mycket titanplåt :-)
Den dämparen ger ju utrymme för en diffusor. Något att labba med? kunde byggas i divinycell och plastas till. _________________ Per Jameson Audi TTRS "Martini" Alfa Romeo 1300 GTjunior-69 Alfa Romeo Giulia Spider-64 Fiat "Gran Turismo" 126p Fiat 600D 1960 BMW E81 130i-(snart R) |
||
Det satt en Milltek till en TTRS som Stertman Motorsport hade moddat dit riktigt snyggt men nu är det vikt som gäller. Vet inte om Appples är lättare än Simons. Det var Håkan som rekommenderade så han får väl en örfil om det inte blir bra. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
En liten bild på avgassystemet som är under utveckling. Vi får se om denna klarar 95dB eller om vi behöver dämpa lite till.
Vevhusventilationen ska vara sluten enligt reglementet, så det är också fixat. Sen har en gammal favorit letats fram ur gömmorna. En rattstång moddad med en steering quickener. Ska testa en gammal idé som jag har. Nu bromsar jag med en spak som sitter till höger om ratten och det funkar bra...men om jag skulle kunna bromsa genom att trycka hela ratten framåt så behöver jag aldrig släppa ratten och det borde ju gå snabbare. Jag har plockat bort låsningen för rattjusteringen och planen är att montera en axel under och en axel ovanför rattstången med kullagring. Således låses upp- och ner-rörelsen samtidigt som rörelsen framåt och bakåt blir lätt. Sen är det bara att fästa staget från bromspedalen med en uniball till rattstången...lätt som en plätt. Just det.....en ny front e på ingång också. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Helt rätt...knappast det bästa med trepunktsbälte...speciellt inte för mig som inte har så mycket mag- och ryggmuskler kvar. Om jag börjar bromsa så slutar jag inte förrän bilen står helt still...inte så optimalt i slutet på Mantorp-rakan _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Vevhusventilationen består efter mycket huvudbry, testande och utveckling av lite blandade delar och fungerar som den ska till skillnad mot original. Först är det en "blocking plate" från Forge Motorsport. Den är en del av en sats med grejer men jag använde bara den. Nästa steg var att borra upp plattan och göra en anslutning för 25mm slang. En oljeavskiljare behövs och valet blev en Mann-Hummel ProVent 200 som både går att köra öppen och sluten. Platsen för den blev där kolfiltret för tankventilationen sitter så det fick jag göra mig av med. Ett litet fäste behövs. Sen behövs en oljeretur i tråget. Till slut är det bara att koppla ihop allt och vips har du en VAG 2.0 som inte drar någon olja alls _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Jag köpte min av Mattias på Stertman Motorsport men jag vet inte om han har dom längre. Annars blir det nog Huzells i Karlstad. Jag köper mina ersättningsfilter där men jag tror inte dom säljer till privatpersoner. Har du firma så ska det inte vara några problem. Jag ska i och för sig beställa ett par extra ersättningsfilter så jag har på lager och jag skulle kunna beställa en åt dig. PM:a mig om du är intresserad. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Ajdå...kommer inte ihåg...1500-2000:- kanske. Jag kan kolla exakt på måndag, om du vill. _________________ Mikael Petterson Audi R8 GT RWD |
||
Våra race- och banåkarbilar Audi TT(R) 2.0q dsg (Farväl) | << 1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53, 54 >> 5 besök senaste veckan (356224 totalt) |