Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -85B - för Ringen och Roadsport
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
15 besök senaste veckan (51993 totalt)
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
j.stigson skrev:
Skrapa allt på en gång


Jo, racern i mig säger att man bör göra det. Men jag vill varken ha jobbet eller ljudnivån som kommer med det. Viktbesparingen är dessutom för liten.
Det enda jag vill ha är ett vitt underrede att titta på när man meckar...that's it!

_________________
Fredrik Moberg
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6079



med en roterande stålborste så går det fort...

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Ja, det lutar nog åt det. Jag får väl leva med allt oljud som kommer med ett snyggt underrede

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Jaha, då var det dags för ett ryck igen. Igår lastade jag in växellådan och lite andra prylar i skuffen på kombin och
körde iväg till närmsta automattvätt med högtrycksspruta. På med avfettning och bort med allt det kladdiga.

Väl hemma igen fick jag målat en del av prylarna med hammarlack. Jag fick även gjort i ordning det andra bakre
hjulhuset så det är lika fint som det första som jag skrapade och målade i vintras.





_________________
Fredrik Moberg
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Tråkigt att bilen är särplockad men oj vad fint det kommer bli när det är ihop igen thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Japp, och framför allt kommer det bli lite roligare att mecka nästa gång man behöver krypa under den

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Ja, inga stordåd, men nån timme i garaget blev det ikväll.
En massa delar målade (inte lackade, penselmålade) och så fick växellådan lite fräsch olja.







_________________
Fredrik Moberg
Citera
Rikard Niva
Luleå
Här sen Apr 2006
Inlägg: 734



Gillar färgen, snyggt blir det thumbs up

_________________
Rikard Niva
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Tack! Det kommer helt klart ta emot mindre att krypa under bilen när det blir nödvändigt


Ganska trevlig vy när man kliver ut från huset och garagedörren står öppen, målet undgår ingen va?


En bakvagn redo för montering

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Sådär ja! Nu börjar det ju snart bli bil av den där gamla karossen som tar upp all plats i mitt garage. Efter lite bök och krök ( )
sitter nu växellådan på plats igen. Att få dit den gick faktiskt riktigt smidigt med spännband och domkraft. När det var färdigt
var det ju lika bra att fira delmålet med en kall

Nästa steg blir att få dit bakvagnen som jag skruvade ihop igår.

Som grädde på moset fick jag även ett mail som berättade att mina stålspunna bromsslangar skickades från USA nu, så de bör anlända inom 2-3 veckor. Sweeeeeet!



En saftis blev det minsann också...spolarvätskan drack jag däremot inte



_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Bara för att det är lite tyst i tråden so betyder det inte att det inte händer något med bilen. Meckningen har fortsatt och under
de senaste veckorna har bakvagnen hittat på plats med ny stummare montering, nya Apex-stålspunna bromsslangar har
monterats och just nu håller jag på att montera bromsarna bak så jag kan rulla ut bilen ur garaget om jag skulle vilja.



_________________
Fredrik Moberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Trevligt! Då kan du ju haka på ner till grisen 30/8 och visa lite spårval!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Ja, det kan jag säga låter mer än lite lockande, men tyvärr måste först saldot på ringen-kontot fyllas på rejält. Så någon resa dit blir det inte förrän nästa år.
(F.ö. tror jag du har ganska ok koll på spårvalet på ringen, right? )

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Skip skrev:
Ja, det kan jag säga låter mer än lite lockande, men tyvärr måste först saldot på ringen-kontot fyllas på rejält. Så någon resa dit blir det inte förrän nästa år.
(F.ö. tror jag du har ganska ok koll på spårvalet på ringen, right? )


vem tusan har pengar på ringen kontot? Som vanligt gäller det att ge o ta.
Visst har jag lite koll på spårvalet just där men jag VET att du kan ge mig inputs som jag uppskattar,
vill du åka med som beifahrer har jag en polare som utgår från mina trakter och har plats i bilen.

Med andra ord NO EXCUSES

du har rätt bil, kan styra som en gud så what are you waiting for?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Oj vilken tur att jag jobbar då. Man var ju såååå nära att falla för grupptrycket ...

Nåväl, härligt att se att det går framåt Fredrik thumbs up . Men jag tycker det är lite dött i din andra tråd

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Haha, det tog mig ett tag att komma på vilken tråd du syftade på Men i helgen som kommer så kör vi på kullen, så i nästa vecka kommer det en racerapport.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
En liten miniuppdatering sähär efter kvällens meckande då. Bilen står nu på egna hjul igen och bromsarna fungerar. Det som
återstår innan man kan ta en liten testrunda är att montera drivaxlarna, som rengjorts och fått nytt fett, samt att bygga ett nytt
avgassystem. Efter det är ju listan iofs fortfarande lång på saker som ska göras, men då är bilen i alla fall körbar och den är bra
mycket trevligare att vara under nu när det är lite rent och snyggt.




_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Utöver att ha monterat drivaxlarna så har jag nu i dagarna lyckats svetsa ihopa ett nytt avgassystem (med hjälp från min bästis, Magnus). Ikväll blir det förhoppningsvis monterat och färdigt och sen återstår bara att provköra bilen och testa så allt funkar.

Dessutom var jag och hämtade lite r-däck som ska på också.


_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Igår blev det provkörning av bilen, och förutom att jag verkar ha någon form av tändningsproblem som gör att motorn dör lite då och då så funkade det fint. Men avgassystemet som nu bara har en liten slutdämpare lät lite väl mycket, så idag blir det en runds till Biltema för att inhandla en främre ljuddämpare också.

Det som sedan står på tur är en tvätt, en skalstol och kränga lite r-däck.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Skaffa den största dämparen du får plats med verkar som våra bilar är duktiga på att döna med för lite dämpning..

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Jaha, en rejäl provkörning hann jag minsann med igår kväll. Allt funkade fint och motorn dog inte en enda gång. Jag har dock googlat lite och min gissning nu är att felet har med vevaxelgivarna att göra. Så jag ska mäta dem när tillfälle ges.

Ikväll däremot blev det montering av en ny stol, så nu sitter man riktigt skönt i bilen. Med monteringsskenor från GA och lite eget modifierande ser det nu ut såhär istället på förarplatsen, ska bli riktigt skönt att slippa åka rundor i kupén. Självklart blev det en selfie, så alla kan se hur underbart det är i 944an nu



_________________
Fredrik Moberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -85B - för Ringen och Roadsport
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
15 besök senaste veckan (51993 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande