|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
09 Apr 2010 20:31
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
09 Apr 2010 21:42
R-däcken hemma och nu på fälg.
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
10 Apr 2010 13:47
Fick tag på 2st cup luftscoop idag
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
10 Apr 2010 17:49
Ratta-fort-vantar
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
22 Apr 2010 21:11
Nya skivor fram
Gula Pagid
cup scoop
och lite dekaltrim
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
30 Maj 2010 22:21
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
23 Jun 2010 21:42
Äntligen efter tre veckors helvete utan bilen så har jag hämtat den från Levin.
Efter ett haveri rörande kopplingen och att 2:an hoppade ur på motorbroms så är det åtg.
Men nu är man i drift igen med lite fränare grejor än förr. =)
Svarar på gasen bättre med RS svänhjul
Men det är som att åka runt i en mutterdragare med stumt monterad växellåda.
/D
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
24 Jun 2010 09:10
Stumt v fäste är ingen hit på ej race bilar eller riktiga clubsport bilar, rs motorfästen och org v låds fäste är min rekomendation
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
24 Jun 2010 21:30
Supramannen skrev: | Stumt v fäste är ingen hit på ej race bilar eller riktiga clubsport bilar, rs motorfästen och org v låds fäste är min rekomendation |
Tja stumt kanske är att ta i men det sitter en aluminium och plastbussning i stället för orginalet. I ett material som jag inte kommer ihåg namnet på (Levin vet)
Men det låter galet mycket inne i bilen. Blir nog inte bättre mer RSR motorfästena =)
/D
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
25 Jun 2010 10:55
dole skrev: | Supramannen skrev: | Stumt v fäste är ingen hit på ej race bilar eller riktiga clubsport bilar, rs motorfästen och org v låds fäste är min rekomendation |
Tja stumt kanske är att ta i men det sitter en aluminium och plastbussning i stället för orginalet. I ett material som jag inte kommer ihåg namnet på (Levin vet)
Men det låter galet mycket inne i bilen. Blir nog inte bättre mer RSR motorfästena =)
/D |
Skulle ta bort det direkt, har med kört det och det låter för mycket
Rs motorfästen och org vä lådsfäste är det som gäller om man vill ha org ljudnivå och lite komfort kvar...jag har testat både stumt v fäste, weovo motorfäste, og motrfästen, rs motorfästen, org v låds fäste, cup vlåds fäste så jag har rätt bra koll på vilken combo som funkar..
Ps: RS motorfästen inte RSR
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
26 Jun 2010 10:35
Supramannen skrev: | dole skrev: | Supramannen skrev: | Stumt v fäste är ingen hit på ej race bilar eller riktiga clubsport bilar, rs motorfästen och org v låds fäste är min rekomendation |
Tja stumt kanske är att ta i men det sitter en aluminium och plastbussning i stället för orginalet. I ett material som jag inte kommer ihåg namnet på (Levin vet)
Men det låter galet mycket inne i bilen. Blir nog inte bättre mer RSR motorfästena =)
/D |
Skulle ta bort det direkt, har med kört det och det låter för mycket
Rs motorfästen och org vä lådsfäste är det som gäller om man vill ha org ljudnivå och lite komfort kvar...jag har testat både stumt v fäste, weovo motorfäste, og motrfästen, rs motorfästen, org v låds fäste, cup vlåds fäste så jag har rätt bra koll på vilken combo som funkar..
Ps: RS motorfästen inte RSR |
RS fästen ska det vara
Jo jag ska nog prata med Levin om ett orginalfäste.
Det låter lite väl mycket tyvärr.
/D
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
13 Mar 2011 00:33
Växellådsfästet är orginal igen men ska bli RS motorfästen senare. (gjordes redan i somras)
Lite mer dekaltrim
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769
13 Mar 2011 00:47
dole skrev: | Växellådsfästet är orginal igen men ska bli RS motorfästen senare. (gjordes redan i somras)
Lite mer dekaltrim |
Snart är det vår!!
Vad gjordes åt 2_an popout problemet?
Mvh
Pete
_________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
13 Mar 2011 14:54
Puppan skrev: | dole skrev: | Växellådsfästet är orginal igen men ska bli RS motorfästen senare. (gjordes redan i somras)
Lite mer dekaltrim |
Snart är det vår!!
Vad gjordes åt 2_an popout problemet?
Mvh
Pete |
Det var "doggarna" på 2:ans drev som var slut så vi bytte hela drevsatsen med mainshaft och 1:an och 2:ans drev synkringar, lager och allt som hör till.
Nu funkar det kanon
Mvh /D
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
06 Jun 2011 18:54
Brytaren för kopplingen som förmodligen har med farthållaren att göra. Den sitter där även när man inte har fart hållare. Den gör att motorn varvar jäkligt konstigt med kopplingen ned tryckt vid stillastående.
Motor är mycket varv villigare med kopplingen uppsläpt. Är det någon som vet varför?
Mvh /D
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583
07 Jun 2011 12:49
Hej
Får jag fråga ang bromsarna, är det org skivor men gula pagiad?
tänkte byta belägg i sommar och vet inte riktgit vilka ännu
är du nöjd med dom gula? bra om man kör mycket bana?
_________________ Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
07 Jun 2011 22:06
Pentén skrev: | Hej
Får jag fråga ang bromsarna, är det org skivor men gula pagiad?
tänkte byta belägg i sommar och vet inte riktgit vilka ännu
är du nöjd med dom gula? bra om man kör mycket bana? |
De gula funkar både till bana och utanför gnisslar dock en del, men det gör inget när man vet varför och jag kör med orginalskivor.
Vh/D
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583
08 Jun 2011 09:25
Trevligt !
Klarar dom högre temp än org eller håller längre än org eller håller kortare men bättre bett i dom så att säga?
_________________ Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
08 Jun 2011 22:21
Pentén skrev: | Trevligt !
Klarar dom högre temp än org eller håller längre än org eller håller kortare men bättre bett i dom så att säga? |
De håller bättre och har bättre bett men behöver lite temp för att funka optimalt.
Mvh /D
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583
08 Jun 2011 22:26
ok tack för infon! Ska fundera på dom!
_________________ Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
|
dole
Eskilstuna
Här sen Aug 2006
Inlägg: 326
Trådstartare
08 Jun 2011 22:26
_________________ Douglas Lerwall
996 TT Renn Schnecken
|
|