Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 M5 -83 (projektet avslutat)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
36883 besök totalt
Franzén
Göteborg
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



ehh...

Det låter ju helt osant.
Vilken soppa...

Hoppas det löser sig för dig.

_________________
Anders Franzén

320i Touring -89 Lachssilber
320i Coupé -80 Hennarot
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



scheisse! du får väl helt enkelt se till att sätta tillbaks spackelbiten eller "nytillverka" en... Och säga till farbror blå att det måste varit någon annan som ringde

Usch stackare

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
hartge
åtvidaberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 687



tar du ur motorn innan du lämnar den ifrån dig då???

_________________
Pierre Rosenholtz

bmw 530D Touring -10
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Men, va fan!! Detta suger..

_________________
Håkan Persson
Citera
Widell
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 549



Fy vad arg man blir på sånt. Har du kontaktat säljaren? Lider med dig.

_________________
Alexander Widell
BMW E82 135 -12
BMW E30 327iM -88
Opel Kadett coupé -75
Buell XB12S -08
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



jäkla otur du ha skip..


se bara för fan till att du inte släpper iväg bilen med något DU äger, dvs dom kan få karrossen..

dom ska vara glada att du iaf var ärlig nog och ringde dom.. en normal person (enligt min åsikt) hade slaktat den på allt värdefullt och ställt den på skroten

surt bara det är med spackelkakan, men oseriös jävla biltjuv.. det finns ju migsvets och riktiga metalstämplat så det ser någolunda orginal ut.. använder spackel..


lycka till och hoppas snuten låter dig behålla delarna så du kan hänga i dom i en ny e30 karross

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Nja, poängen är ju att jag inte vill vara brottsling...speciellt inte för 1000:- (värdet på karossen)

Miataninja skrev:
scheisse! du får väl helt enkelt se till att sätta tillbaks spackelbiten eller "nytillverka" en... Och säga till farbror blå att det måste varit någon annan som ringde

Usch stackare

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Absolut! Motorn har jag ju köpt av min polare, så det är inget problem, den är redan ute.

hartge skrev:
tar du ur motorn innan du lämnar den ifrån dig då???

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Nja, säljaren har inte vetat om detta eftersom jag har bevis på att det är gjort innan hon köpte bilen.

Widell skrev:
Fy vad arg man blir på sånt. Har du kontaktat säljaren? Lider med dig.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Helt klart, t.o.m. polisen sa till mig att OM de ringde och ville beslagta den så borde jag plocka så mycket jag kunde, det är ju egentligen bara karossen det gäller.

Angående skroten så kan jag ju inte ens ställa den där, de lär ju ställa sig lite undrande till att jag vill ställa en bil där chassinummret är bortborrat på deras skrot.

Det är så sjukt seriöst gjort (för att vara spackel), om "tjuven" hade lagt ner hälften så mycket jobb på att svetsa som han gjort på att gravera i spackel så hade detta aldrig upptäckts. Men han hade väl ingen MIG får man ju anta

Stingray skrev:
jäkla otur du ha skip..


se bara för fan till att du inte släpper iväg bilen med något DU äger, dvs dom kan få karrossen..

dom ska vara glada att du iaf var ärlig nog och ringde dom.. en normal person (enligt min åsikt) hade slaktat den på allt värdefullt och ställt den på skroten

surt bara det är med spackelkakan, men oseriös jävla biltjuv.. det finns ju migsvets och riktiga metalstämplat så det ser någolunda orginal ut.. använder spackel..


lycka till och hoppas snuten låter dig behålla delarna så du kan hänga i dom i en ny e30 karross

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Henrik F
Malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 235



olaglig och olaglig. Men som du sa, du har lagt ner tid på karossen, och en gammal e30kaross är ändå inte värd nått vidare idag.
Så ja. Du är olaglig genom att
1 hitta en donatorbil
2 ta chassienummer från den och sätta över
3 ge polisen din köpta, ärliga gamla donatorbil istället
Bara genom att köra den på gata (som du förmodligen gjort) är betydligt värre än detta. Speciellt i de hastigheter man såg ovan (säger inte att de var du som körde, men 1+1 är 2 )

_________________
Henrik Frberg



M535i
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Nja...man ska nog köra bra mycket fortare än vad föraren på filmerna (vem det nu månne vara) gör för att dömmas till fängelse.
Däremot så är det ju inga som helst problem att bli dömd till fängelse för bedrägeri.


HenrikSW20 skrev:
olaglig och olaglig. Men som du sa, du har lagt ner tid på karossen, och en gammal e30kaross är ändå inte värd nått vidare idag.
Så ja. Du är olaglig genom att
1 hitta en donatorbil
2 ta chassienummer från den och sätta över
3 ge polisen din köpta, ärliga gamla donatorbil istället
Bara genom att köra den på gata (som du förmodligen gjort) är betydligt värre än detta. Speciellt i de hastigheter man såg ovan (säger inte att de var du som körde, men 1+1 är 2 )

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Något som folk lätt glömmer bort när de tänker ut olika sätt för mig att fiffla på för att ordna problemet är följande
(läs noga nu för detta är förmodligen en av de vettigaste tankar jag någonsin har haft och någonsin kommer att få):
Varför i fan ska jag behöva bli kriminell för att dölja ett brott som nåt jävla moppefucko, med dålig tillgång till MIG-svets,
begick för kanske 10 år sen, och som HAN förmodligen tjänade en nätt summa dollars på?!?!

Kanonbra affärsidé, Coverup AB, You do the crime and Well do the time...fast and easy
Alla tjuvar och skurkaktiga typers dröm, först begår de brottet och sen får nån annan stackare städa upp.

Eller för att citera en hyperintelligent apa med brittisk accent: No, i don't think we'll be doing that!

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Henrik F
Malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 235



Nu var det inte bara hastigheten jag syftade på utan det faktum att du (han) kör en bil som är långt ifrån laglig i de skicket den framfördes i, det kan vara rätt allvarligt det med.
och du får per automatik inte fängelse genom att göra det som vissa föreslagit, ska rätt mkt till innan de kommer på det, såvida man inte ringer och säger "hej jag har bytt chassienummer på en bil, kan ni komma och hämta mig" och skulle de komma på det så får du nog inte fängelse såvida du inte levt jävel förrut.

Men gör som du vill, tror ändå inte polisen kommer lägga nån vikt vid detta om jag ska vara ärlig, de har ingen misstänkt, ingen som saknar bilen och ingen som orkar lägga tid på det.

_________________
Henrik Frberg



M535i
Citera
Widell
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 549



Jag tycker du gör helt rätt. Det handlar ju inte om vad som "förmodligen inte upptäcks" utan om vad som är rätt och riktigt. Grymt tråkigt att det i slutändan drabbar dig som är ärlig bara...

_________________
Alexander Widell
BMW E82 135 -12
BMW E30 327iM -88
Opel Kadett coupé -75
Buell XB12S -08
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
om man inte är beredd att ta konsekvenserna av ett brott så ska man ju inte begå brottet, oavsett hur stor eller liten risken är att åka fast...för det finns ALLTID en risk.

Att utredningen läggs ner är ju precis vad jag vill, blir det ingen utredning så tillfaller förmodligen egendomen mig

HenrikSW20 skrev:
Nu var det inte bara hastigheten jag syftade på utan det faktum att du (han) kör en bil som är långt ifrån laglig i de skicket den framfördes i, det kan vara rätt allvarligt det med.
och du får per automatik inte fängelse genom att göra det som vissa föreslagit, ska rätt mkt till innan de kommer på det, såvida man inte ringer och säger "hej jag har bytt chassienummer på en bil, kan ni komma och hämta mig" och skulle de komma på det så får du nog inte fängelse såvida du inte levt jävel förrut.

Men gör som du vill, tror ändå inte polisen kommer lägga nån vikt vid detta om jag ska vara ärlig, de har ingen misstänkt, ingen som saknar bilen och ingen som orkar lägga tid på det.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Eeexakt!

Widell skrev:
Jag tycker du gör helt rätt. Det handlar ju inte om vad som "förmodligen inte upptäcks" utan om vad som är rätt och riktigt. Grymt tråkigt att det i slutändan drabbar dig som är ärlig bara...

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Franzén
Göteborg
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Det bästa är nog ändå att låta denna karossen med tveksamma papper få lämna gatan.
Jag tror att du gör helt rätt.

Men hur svårt kan det vara att finna en fin 320 eller 325 för lämpliga pengar som du kan sätta
kapen i för att kunna montera din 3,6:a??

Good luck!


_________________
Anders Franzén

320i Touring -89 Lachssilber
320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Magnus Nielsen
Malmö
Här sen Okt 2005
Inlägg: 121



Det är helt meningslöst att argumenrtera mot Skips agerande i frågan. Jag har nog varit av en annan uppfattning än skips från och till, men altihop bottnar nog i magkänsla i alla fall, vissa regelvidriga handlingar känns ändå på sätt och vis ok i magen, men bedrägeri är att vara oärlig, och jag ( som nu står i skips läger) håller helt och fullt med om att den kännslan av spänning som infinner sig i maghålan när man dundrar fram sideways i ett moln av däckrök inte alls är att jämförbar med den man får av att stå i begrepp till egenmäktigt förfarande urkunnsförfalskning eller bedrägeri.

Tack för ordet
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895


Trådstartare
Farbror blå ringde idag!
Det blir ingen utredning eftersom de inte kan styrka brott och även om de kunde det så skulle preskibtionstiden ha gått ut. Så bilen är nu min, frågan nu är vad jag får göra med den.
Det är helt klart ett steg i rätt riktning och nu ska jag ta reda på hur jag ska gå till väga för att få köra bilen på gatan.
LAGLIGT

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9009



Skip skrev:
Farbror blå ringde idag!
Det blir ingen utredning eftersom de inte kan styrka brott och även om de kunde det så skulle preskibtionstiden ha gått ut. Så bilen är nu min, frågan nu är vad jag får göra med den.
Det är helt klart ett steg i rätt riktning och nu ska jag ta reda på hur jag ska gå till väga för att få köra bilen på gatan.
LAGLIGT


thumbs up

Sjuk historia annars.

_________________
Martin Öberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 M5 -83 (projektet avslutat)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
36883 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande