Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan Skyline R32GT-R -93
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (30758 totalt)
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



malfunkshun skrev:
Wärhner skrev:
Besiktningsmannen hade svårt att köra högerstyrt och provkörningen blev en riktig skräckupplevelse, det var millimetrar ifrån att han bombade både fälg och frontläppen påväg ut ur besiktningshallen.


Hur är det om besiktningsmannen skulle åsaka bilen skada. Blir SBP ersättningsskyldig då? Har länge funderat på det...


Ja

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Då var det avverkat några svängar med R32:an, bla så har jag kört RS på action meet, första vändan ut så hade jag något som låg och skramlade i bagaget *skäms* så det blev bara en vettig vända i RS:n som slutade på 1.04.28 i andra och sista vändan.
Det var för många deltagare vilket gjorde att man fick köa i ca 1timma för att få köra en vända.

Några bilder av coffe ifrån Action meet på mig i RS-banan:









TRÄFF RAPPORT Gelleråsen med Attitude MK + inbjudna:


Bilen kollades igenom dagen innan för att vara tiptop inför gårdagens övningar på Gelleråsen Karlskoga.

oljenivå, däcktryck, bromsvätska, tändning, bromsbelägg mm.

Klockan 5.15 bar det av mot Tumba för att hämta upp Rudolf för att sedan köra i riktning mot Karlskoga.

Vi anlände runt kl 8 där vi betalade, besiktade bilen samt fick en genom gång inför dagen (förarmöte).

Jag passade på att stå flaggvakt den första timman under första passet som var för oerfarna så man skulle ha det avklarat.

Sedan bar det ut på banan

Jag tog det ganska lugnt dom första passen, då jag inte hade åkt med R32:an på bana sedan förra sommaren + att både bromsar och motor var nya för säsongen.

Jag körde stinter på runt 15-20varv i stöten/pass + ungefär 2varvs avkylningsvarv.

Tredje passet ut så började jag succesivt höja tempot och fick upp farten ganska bra, så istället för att bli omkörd så var det jag som jagade ikapp och körde om (med några undantag tex en grymt snabb E46M3 med R-däck bla)

Bilen har fungerat bra under dagen och har inte dragit någon olja, motortempen har efter 5-6varv stabiliserat sig på 105-110grader som max.

Bromsarna fungerade okej med inte perfekt, efter ca 10varv i maxtempo så får jag tidvis vibrationer och durrljud ifrån bromsarna vid hård inbromsning, felsökning skall inledas i veckan.
Dock har bromsarna knappt slitits vad man kan se rent visuellt (fälgarna är mest dammiga i bak).

Jag gjorde av med 3/4 tank V-power på 18mil (~14mil bana + 4mil lugn landsvägskörning.
Räknade ut vid tankning påväg hem att bilen dragit 2.85liter/mil.

Mina Kuhmo MX däck fungerade mycket tillfredställande och slets som förväntat men är inte slut ännu (3-3.5mm kvar på sämsta däcken).
Dessa däck har nu rullat ungefär ~900mil på gata samt 43mil bana och flertalet RS-banor (konbanor).

Jag passade på att få bilen 4hjulsvägd (corner weight) och resultatet blev enligt nedan:

Totalvikt (halv tank och utan förare): 1505kg
Hjul/Vikt/%
VF: 423kg 28,9%
HF: 448kg 29,8%
VB: 310kg 20,6%
HB: 312kg 20,7%


Rudolf har fotat massor under dagen och kommer att redigera dessa dom närmsta dagarna.


Eftersnackstråd med bilder här:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=424644#424644

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Attans att man missade att hälsa på dig på ActionMeet då! Har ju ett par kablagevärmeskydd att tacka för!

Kul att Skylinen funkar så bra på bana, verkar ju nästan ha gått klockrent! thumbs up

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Magnus K skrev:
Attans att man missade att hälsa på dig på ActionMeet då! Har ju ett par kablagevärmeskydd att tacka för!

Kul att Skylinen funkar så bra på bana, verkar ju nästan ha gått klockrent! thumbs up

/Mangan


Inga problem

Var du där med Alfan?

/Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3873



Nope, Alfan är lite krasslig i kopplingen så jag sparar den till en banträff med lokala sportvagnsklubben. Den är gratis och jag ville inte lägga en slant för att köra sönder nåt inom 10 minuter.

/Mangan

_________________
Magnus Karlsson, Scott Genius 750
The older I get, the faster I was...
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Magnus K: okej, jag vet hur det kan vara.

Idag har bilen fått lite nytt blod i from av ny olja Castrol TWS motorsport 10W-60 (som alltid).

Bilen fick även en välbehövlig tvätt efter söndagens körning på Gelleråsen.

I morgon jag skall fixa med min biltrailer inför besiktning så dragkroken skall nyttjas på GTR:n för första gången denna säsong.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Här kommer bilderna ifrån Attitude MK's banträff på Gelleråsen 2006-08-13 foto av Dennis Rudolfsson:



Turn in!












Godzilla på jakt:



Man hör nästan däckskriket i denna bilden





Godzilla blir jagad av en elak smurf i form av Automobils Porsche 968CS:
(något varv senare vad det ombytta roller :twisted: )




Resten av bilderna finner ni här:

http://gallery.voodoo-people.com/album815

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Riktigt fina bilder! thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 156



ooo,vad kör sugen jag blir Peter om en ca vecka får jag ut o köra jag med

_________________
Glenn Levisson - Långviken
Nissan Skyline GT-R
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Whitewheels skrev:
ooo,vad kör sugen jag blir Peter om en ca vecka får jag ut o köra jag med


Kommer du till Bobbans arrangemang i Gävletrakten?

Jag är också bokad dit

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13191

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Wärhner skrev:

Godzilla blir jagad av en elak smurf i form av Automobils Porsche 968CS:
(något varv senare vad det ombytta roller :twisted: )




Det var intressant att ligga bakom och spana (tills du släppte om mig...)
Din bil går verkligen lugnt och odramatiskt på banan... thumbs up Finns helt klart potential för att ha riktigt skoj med "Godzilla" när det svänger.

Psst, det är en god Smurf... Tror jag...

_________________

Rice and shine
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 156



Wärhner skrev:
Whitewheels skrev:
ooo,vad kör sugen jag blir Peter om en ca vecka får jag ut o köra jag med


Kommer du till Bobbans arrangemang i Gävletrakten?

Jag är också bokad dit

Nej tyvärr. BMW klubb Norr har superstage o RS-bana upp i Åmsele samma dag. Endast 9mil hemifrån.......o då bor jag i nårland

_________________
Glenn Levisson - Långviken
Nissan Skyline GT-R
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Lars Falk skrev:


Det var intressant att ligga bakom och spana (tills du släppte om mig...)
Din bil går verkligen lugnt och odramatiskt på banan... thumbs up Finns helt klart potential för att ha riktigt skoj med "Godzilla" när det svänger.

Psst, det är en god Smurf... Tror jag...


Jo det är lätt att man sitter och softar till på banan då man åker helt själv, alltid kul att ha någon att jaga lite.
sedan kan man ofta kan lära sig något på kuppen då man blir omkörd och istället får ligga bakom och kolla spårval, bromspunkter mm.

klart att den blåe inte är elak, bara ett tafatt försök med min torra humor

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Japp då är man hemkommen ifrån en helg i Gävletrakten där man besökt Bröderna Borbos evenemang Sumoride http://www.skyline.se/forum/viewtopic.php?t=4772.

Väl uppe på Rörbergsfält blev alla bilar besiktade och därefter startade konbanekörningen

Det blev några testrundor och sedan 2st live dubbelrundor innan regnet kom.

Resten av dagen kördes RS-banan i blöta vilket var krävande men samtidigt underhållande och lärorikt.

Jag placerade mig på en 2:a plats (efter en snabb Subaru Imprezza GT med R-däck) totalt och fick även pris för snabbaste Nissan.
Priset bestod av buckla, presentkort på Vandrarhemmet i Torsåker och ett GTR bältesspänne 8)

På lördagskvällen blev det festmåltid, partaj med Karaoke mm, man var inte riktigt så pigg på söndag morgon.... (jag misstänker att det kan finnas bildbevis...)
På söndag var det Bilutställning/swapmeet mm precis utanför Torsåkersvandrarhem, uppslutningen var mycket god och det kom över 60bilar och runt femhundra besökare.

Åter igen, Tack till bröderna Borbos med crew för en trevlig helg, vi ses nästa sommar igen

Bilen funkade bra men Kuhmo MX däcken börjar nu att sjunga på sista versen efter ca 900mil gata och 46mil bankörning + några konbanor.

Kommer nog att rotera och skifta emellan fram och bak så jag kan köra slut på det sista mönstret på Kinnekulle den 16 September tillsammans med OpelSportClub.

Mvh Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6518



Grattis Peter! Inte illa kört faktiskt...


Du, jag kom på att jag har en Nissan Skyline R32 GTR som radiostyrd bil (med fungerande framlampor, hehe) liggandes... något du är sugen på? Lacka upp den i samma färg som plojgrej.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Figgz skrev:
Grattis Peter! Inte illa kört faktiskt...


Du, jag kom på att jag har en Nissan Skyline R32 GTR som radiostyrd bil (med fungerande framlampor, hehe) liggandes... något du är sugen på? Lacka upp den i samma färg som plojgrej.


Tack du

Vilken skala på RC-bilen?
maila några bilder så är du snäll: peter.warhner@comhem.se

Mvh Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6518



Skala 1:12 eller så kanske?!? Ligger i Jönköping så jag får kolla när jag har vägarna förbi

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Hoppsan! upptäckte att jag visst missat att uppdatera på ett tag

Update D2 bromsar!

Var till Perra (www.advan.se) och hämtade upp mina D2 bromsar jag köpt via gruppköpet på skyline.se.

Lite bilder:

Gamla V-spec brembo bromsarna med apexiskivor:



Bort med bromssköldarna och rengjorde nav och monteringsytorna noggrant:



Skruva dit dom nya 330x32mm ihop med 8kolvsoken, jag valde även att lägga till för att få racebeläggen (obs, slangen ej fastsatt på bilden):



Titta vad fint det blev och inga problem att få plats bakom Lemansfälgarna heller *Yippie*

Monteringen tog allt som allt ca 2timmar utan att stressa.

Jag fäste stålomspunna slangen på orginalplats på spindeln med hjälp av gummiklädd stålklamma, det blev mycket bra.

Tog en snabbsväng utanför garaget och bromsarna känns mycket bra så här långt.

1st Kuhmo ecsta MX 245/40-17 efter ca 1000mil varav ca 80mil bankörning:



Bonusbilder:





Back to sleep min sköna:



Samtliga bilder kan hittas här:

http://gallery.voodoo-people.com/album871

Mvh Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Har även lyckats skaffa mig ytterligare en hobby som iofs hjälper mig att dämpa den värsta banåkar abstinensen



Resten av bilderna kan hittas här:

http://gallery.voodoo-people.com/album881

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Lynxen
Göteborg
Här sen Nov 2004
Inlägg: 46



Fett! Men är verkligen D2 bromsarna en uppgradering från Brembo oken, vet att D2s andra prylar haft lite kvalitets problem, tex D2 coiloversen har körts med i Honda kretsar några år och det är problem med läckage och mattade fjädrar etc, folk är inte speciellt nöjda mao. Men ett bromsok är iofs en enklare konstruktion kanske.

_________________
Per Björe-Dahl
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3448


Trådstartare
Skrev ett långt inlägg som svar till ditt inlägg ovan, tyvärr blev det något debug mode så allt försvann thumbs down

Jag känner till diskutionerna om D2:s coilovers men som jag förstått så har D2 tagit tag i detta och uppgraderade versioner skall vara ute.

Bromsarna känns hittils väldigt gedigna och pedalkänslan är som Brembo eller bättre.
Hur dom fungerar på bana får jag återkomma till i sommar när jag hunnit hårdtesta på bana.

Anledningen till att jag bytte var egentligen inte pga att jag var missnöjd vilket jag inte var, men jag fick en mkt bra deal på dessa bromsar och betalade inte speciellt många kronor emellan pengarna jag fick för mina gamla bromsar då jag sålde dessa.
Tycker att det är kul att testa och se hur bromsar av denna kaliber + pengar kan fungera också.

Minus med D2 oken är att dom inte har några damskydd, vi får se hur detta påverkar? jag använder iofs bara bilen på sommaren + att oken har dubbla oringar.

Plus med D2 var att både bromsbelägg och skivor är av samma dimension som tex AP vilket gör att utbudet på skivor och belägg är mycket stort vilket man inte kan säga om apexiskivorna jag hade till V-specbromsarna.

Mvh Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan Skyline R32GT-R -93
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (30758 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande