Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi TT -00 framhjulsdriven förhoppningsvis gatgodkänd räser | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (55005 totalt) |
Hej hur går det med bilen?Jag har ju samma motor som dig fast mycket slöare jag kör med ett hem trixat svänghjul för att det ska passa växellådan jag har och nu har kopplingen börjat slira.Det är en sach tryck platta med 200 mm lamel som tydligen är från nån audi 80 grupp N.Var köpte du din koppling?
_________________ Anton sandström bilar Ultima mk2,Escort mk2 ,Rally Amazon |
||||
Hoppsan! Har visst varit lite lat med uppdateringar.
Nu håller jag på och testar så attt allt sitter kvar som det skall. Fick halv hjärtattack när det började tjuta och gnissla som satan om motorn med det var en sån löjlig detalj som att skruven till kamremskåpan lossnat och gängat ut sig så de tog i remhjulet till generatorremmen. Så här såg det ut när jag kröp under bilen och kollade. Inte konstigt att det lät som en svarv! En något mindre frivillig viktlättning av remhjulet. Det var tur att jag stannade bilen så fort som jag gjorde. Nästa problem var skruven till konsolen till motorfästet på växellådan. På E6:an på väg hem från Rejsa träffen i sturup klonkade det till och bilen började vibrera som fan. Alla 3 skruven hade dragit sig ut med gängor och allt. Kvar var bara 3 tomma hål i växellådan. Troligtvis har jag fått fatt i skruven till original 02J lådan som är något kortare än de till 02M lådan som har en tjockare konsoll. Klumpigt misstag kanske men så kan det gå. Detta åtgärdas nu med längre skruv i 12.9 kvalle och helicoils så att gängorna i aluminium inte skall skäras sönder av skruven. Så här såg det ut när jag tittade ner på växellådan. Av gängorna i hålet finns inget kvar. De satt på skruven! Som tur är har man snälla kompisar i Audi ClubSport som kommer till undsättning. Här är det fr.v. Johan Norén och Peter Blomberg som lastar min kärra. Lösningen för att detta inte skall hända igen är Helicoils som förhindrar att skruven skär sänder gängorna i aluminiumet. Skruven är i 12.9 kvalitet. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Powerflexbussningarna höll som sagt inte måttet.
Idag kom bussningarna frpn H2Sport. Skall monteras i afton. Om de är lika bra som instruktionerna är seriösa så lär det inte bli några problem. Mycket seriösa instruktioner. Allt som behövs följer med. Till och med sliptrissa för att göra rent innan bussningarna monteras. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Då var bussningarna från H2 monterade. Till min stora förvåning har min TT länkarmar av typ 1 och inte typ 2 som den borde. Alla tidiga modeller av TT hade typ 1 och det var dessa som återkalldes av Audi för att byta länkarmar, montera vinge och eftermontera ESP. Jag lämnade in min TT just för detta ändamål. Lik förbannat sitter det typ 1 länkarmar på min som har en mycket mindre främre bussning. De måste helt enkelt glömt eller gett fan i att byta på min. Som tur var fanns det begangade länkarmar för billig penning på skroten som jag kunde byta till.
Loctiten som hållar fast bussningarna har nu fått härda över natten och ikväll blir det provkörning. Här är en tillfräschad begagnad bärarm med ny bakre bussning från H2Sport till vänster. Original bussning till höger. Detta är en bild på en Kompis Audi TT som kört med Powerflex en säsong. Vilken jävla apskit rent ut sagt. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Inte utan att man blir lite orolig för hur ens egen bussningar kommer att bli Men till min bil finns det så till vida jag vet endast PowerFlex att tillgå. Har märkt att mina bussningar har vridit sig lite i bärarmarna. kanske inget som spelar någon större roll men det är helt klart lite irriterande. Det som jag klurar lite på är om Powerflex's Black serie är bättre. De bussningarna är 5-10% hårdare har jag för mig. |
||||
Vis av att ha numera ha skruvat en hel del själv och köpt mycket eftermarknadsprodukter så har jag lärt mig att allt som är färgglatt är skit! Det är nog mycket riktigt så att det svarta gummit som troligtvis är ett helt annat material är betydligt hårdare. Ett alternativ är att du ber någon svarva nya bussningar åt dig i ett bra material. Finns rätt många trådar om det här på rejsa under skruva banåkarbil. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Bilen blev helt underbart mycket bättre med de nya bussningarna!
Nu har jag till och med lyckats avverka ett par varv på Mantorp på Audi ClubSports senaste träff! När buren tillfälligt var ur bilen passade jag på att lacka den svart. Det ser lite mer hårdrock ut och den smälter in mycket bättre i inredningen. Brandsläckare är också monterad med SBF godkända spännen. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Jodå för tusan. Håller på och bygger om bränslessytemet. Hade tidigare catchtank och pump i reservhjulsbaljan men i praktiken blir det ju inne i cupén vilket varken är bra eller godkänt. Har fått hem det mest oach monterat men väntar fortfrande på lite prylar från ISA Racing innan det är klart. Så fort maskinen är på rull igen skall Ander Carlsson på ACE mappa original styrbox. Han har en progrmavara att utgå ifrån vilken med vissa modifierngar bör gå att få till även i min. Han (flerfaldig rallycross mästare) skall tesköra och justera bilen på Anderstorp . OM den håller för det blir det eventuellt att köra ner den till Hohenester för att plåga ur det sista ur den på rullande landsvög och optimer till 100%. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Jag hade ju tidigare catchtank och bensinpump i reservhjulsbaljan. Det känns lite olustigt att ha de grejerna inne i kupén ävenom jag hade ett "golv" över dem. Har nu byggt om hela bränslesystemet med Goodrich stålomspunna teflonslangar. Bensinpump och filter sitter i en låda som kompisen Henke Svan (STORT TACK!) bockade till efter en mall jag gjort. Lådan sitter på samma plats som batteriet en gång gjorde.
Plåten är i aluminium. Den skall lackas i mattsvart krymplack för att likna audi original motorkåpor. Blev kanske lite overkill med "bilstereo bling bling" säkringsdosa, men va fan.... Före att kunna ansluta till original nippel med slangklämma på original bränslepump börjar det med stålomspunnen gummislang som sedan går över till teflonslang. originalpumpen agerar förpump til 044 pumpen. Teskörde bilen på Mantorp nu i helgen. Jävligt kul att vara ute med den på bana igen! Den spottar och fräser på 2:an och 3:an vid 5000 varv. På de högre växlarna drar det däremot fint. Tror att jag har något för högt bränsletryck fortfarande men har inte hunnit testa med bredbandslambda. Snart skall bilen till ACE-Competiton för ny mjukvara. Har redan inhandlat rätt spridare och luftmassemätare som behövs till den mjukvaran. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Det är ett Sytec vill jag minnas. Strax under 2 loppor hos GA tror jag. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Provkörde som sagt bilen på Mantorp nu i helgen. Det spottar och fräser efter 5000 varv på 2:an och 3:an sen drar den fint på de högre växlarna. Stundtals går det rysligt fett. LÄNGTAR eftrer att få köra bilen till ACE för ny programvara. Jag kan nog justera bränlsetrycket något bättre om jag kör ett par rundor med bredbandslambda men inget blir ju så bra som rätt mappning. Det verkar som om att nuvarande programvara slutar att läsa mot lambda vid 5000rpm och när laddtrycket kommer. Då verkar det gå på fast map och går därför fett. Jag vet också från loggar med vag-com att jag kör luftmassemätaren i botten när laddtrycket kommer på allvar. Det är troligtvis därför den kör i blindo. Till nya programvaran blir det en större lmm.
Man behöver ju inte direkt bredbandslambda för att se att det går fett! _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Jag vågar ju inte skriva att motorn är färdig för då rasar väl hela skiten av sig själv så jag ställer det påståendet som en fråga iställe? Är den klar?
Satte dit den sista Goodrich slangen igårkväll. Snälla garagekompisen Manni fräste ner distanserna till fuelrailen så att de nya spridarna passar. Rätt luftmassemätare för den nya programavaran som ACE-Competition skall testa sitter nu också på plats. Det är inte lönt ni frågar mig vad det är för grejer för det får jag inte tala om. Hoppas kunn få ner bilen om ett par dagar till ACE. Det kommer bli förbannat nervöst för nu skall stackars maskinen plågas till 110%. Alla eventuell fel eller brister som jag gjort kommer att avslöjas direkt. Totalt motorhaveri eär en av många möjligheter. :/ Sista Goodrich slangen sätts ihop. Det är helt underbart att jobba med teflonslang istället för gummi. Lättare att sätta ihop, mycket mer böjligare, tål mycket högre temperatur och ja - är dyrare givetvis Sista slangbiten monterad till bränsletrycksregulatorn. Smaskens. Ny tryckmätare - för säkerhetsskull. Det här är egentlig billig skit. Skall försöka få tag i en riktigt bra. Det är ju en viktig komponent. Sådär ja. Inget kvar att skruva fast. När motorkåpan läggs på ovanför här måste man vara superadui expert för att se att det inte är original. Kul och besiktningsvänligt. Den har legat länge på hyllan nu eftersom motorn prioriterats men äntligen är den på plats. Kanske inte så snygg men guuuuuuuud vad go den är att hålla i. Letade länge innan jag hittade en riktigt tjock kringla som hade en liten diameter. Originalratten känns som hämtad från en lastbil i jämförelse. _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Kolla nere på stigs bil där har jag köpt mina rattar. och dom tar hem vilken modell du vill ha utan nått krångel. _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi TT -00 framhjulsdriven förhoppningsvis gatgodkänd räser | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (55005 totalt) |