Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83:a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
14 besök senaste veckan (37062 totalt)
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Har tyvärr inget mer att komma med. Kan inte tillräckligt om sånt här för att rekommendera något men jag vet hur min bil var med 100N/mm fram och bak och den blev bättre med både 140 och 180N/mm bak.

Sen så kör jag utan krängare bak, kanske kan vara ett bra sätt att inte lyfta på innerbakhjulet om man inte har diffbroms?[/quote]

Jag tackar ändå, ska testa att köra utan krängare bak för det är ett jäkla spinnande i vissa kurvor

Ha det Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
Har tyvärr inget mer att komma med. Kan inte tillräckligt om sånt här för att rekommendera något men jag vet hur min bil var med 100N/mm fram och bak och den blev bättre med både 140 och 180N/mm bak.

Sen så kör jag utan krängare bak, kanske kan vara ett bra sätt att inte lyfta på innerbakhjulet om man inte har diffbroms?


Jag tackar ändå, ska testa att köra utan krängare bak för det är ett jäkla spinnande i vissa kurvor

Ha det Mvh Pelle[/quote]
ojojoj det va länge sen man va här o tittade, fyller i med att bilen stått på pallbockar detta år eftersom man haft dåligt med tid samt nybliven pappa så har det blivit damm på bilen istället för att fixa den...

MEN nu är det slut på det, har redan börjat att köpa saker till bilen samt börjat planera för allt som ska inhandlas. Planen är att bilen ska stå helt klar vid mars-april nästa år, så att man kan delta i alla MGCC deltävlingar 2007. Målet är ju 1.12:a på Knutan, så med dom nya mod ska det väl inte va omöjligt att kapa 1sek tycker man.....

Körde med orginalfjädrar fram och 30nm fjädrar bak förra året på officiell tid 1.14.0, inofficiell tid 1.13.98. Så med 100nm fjädrar fram o bak samt mer camber fram ca 3grader o 2grader bak, något lättare bil o lite träning är väl det inte omöjligt......

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Idag var man o köpte nya rostfria bultar till bakvagnen, för att kunna ställa in bakvagnen ordentligt... thumbs up

Hade ju olika camber bak thumbs down därav kändes den bra i högerkurvor men sämre i vänster.....
Det stod visst -2grader på höger o -1grad på vänster......Toe va inte att prata om ens.

I alla fall dessa bultar 4st med låsmuttrar o brickor kostade o håll i hatten 397kr ..... Jag handlade nya handskar oxå för 45 kr, så det hela slutade på 442kr. Satan va dyrt med några bultar i den lilla påsen sa jag till mig själv på vägen ut. Detta va hos en stor handlare som man tror ska va billigare men fel hade jag, visst det är säkert bra kvalitet för att dom gamla gick mitt av vid hatten när jag värmt o tog i ....

Snart så ska en hel del beställas så som:

Topplates
Komplett remservice+spännrullar osv
Nya hårdare fjädrar 100N/mm både fram o bak (har kvar staven bak)
Vanlig service ska göras n(olja+filter+bensin filter)
Nya pinnbultar till oken fram
Ev uretanbussningar för bärarmar o framvagn...Vi får se.
ordna snabbfäste till bakluckan
ordna ny oljeplugg med givare i för oljetempen
Ev ny huvudbromscylinder
Sidorutor i plast med skjutdörr
Fram o bakvagnsinställning (racesetup)

Sen alla småsaker som svetsa fast stolen bättre, flytta eldsläckaren, koppla in strömbrytaren, sätta på en 30cm solfilm som solskydd på framrutan......

osså lite bilder...





Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Så nu börjar det röra på sig med beställningssakerna i alla fall....

Fjädrar fram beställs på måndag, eftersom jag fick mäta o klydda för att få exakt rätt längd.

Ska även ordna min speciella oljeplugg samt ev få ett paket ifrån posten med delar som ska sättas på.

Bestämt mig nu att bilen ska ner ifrån pallbockar snarast, så jag kan lämna den för remservice bytet.

Detta va allt för ikväll...

mvh P.

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Pelle Sörensson skrev:
Ska även ordna min speciella oljeplugg


Ser bra ut det där! thumbs up

Finns det möjlighet att få tillverkat flera sådana oljepluggar är jag spekulant!

Lycka till med skruvandet!

Förresten, ska du lämna in för rembyten? Gör du allt annat själv?
Annars är det inte så svårt att byta remmar och hjul.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Karl Birgander skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Ska även ordna min speciella oljeplugg


Ser bra ut det där! thumbs up

Finns det möjlighet att få tillverkat flera sådana oljepluggar är jag spekulant!

Lycka till med skruvandet!

Förresten, ska du lämna in för rembyten? Gör du allt annat själv?
Annars är det inte så svårt att byta remmar och hjul.


Hej!

Kruxet är tyvärr att jag ska nu till slut använda mig av orginal eftersom den e konad i slutet, det va inte den som jag fick gjort på en mekanisk verkstad. Angående rembytet har jag tänkt att eftersom allt ska bytas kamrem,övriga remmar o hjul o så ska jag lämna det till en kille i HGB som gör det för en tusenlapp o han har erfarenhet av 944:or plus han har firma så en slags garanti får man ju...Men köper allt gör jag hos Utzon.

Vill du köpa min oljeplugg som e gjord o typ ordna en packning till den säljes den för 100kr...

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Pelle Sörensson skrev:
Hej!
Kruxet är tyvärr att jag ska nu till slut använda mig av orginal eftersom den e konad i slutet, det va inte den som jag fick gjort på en mekanisk verkstad. Angående rembytet har jag tänkt att eftersom allt ska bytas kamrem,övriga remmar o hjul o så ska jag lämna det till en kille i HGB som gör det för en tusenlapp o han har erfarenhet av 944:or plus han har firma så en slags garanti får man ju...Men köper allt gör jag hos Utzon.

Vill du köpa min oljeplugg som e gjord o typ ordna en packning till den säljes den för 100kr...


ok!
Är det så billigt och lite "garanti" så är det ju fin-fint!

Ska kolla lite på hur min plugg är så återkommer jag!

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Så här ser den speciella pluggen ut, med tempgivaren i mitten....



Kom på att det läckage jag hade när det regnade mycket ute, ska förhoppningsvis va löst nu med massor av svart akvariesilikon thumbs up

Mvh P.

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Alright då dagens beställning gjord på fjädrar.....

Blev följande med tanke på att tja man tager vad man haver så länge o gör det bästa av det hela...

Följande blev framfjäder 200-060-080 H&R fjäder=Alltså en 80N/mm fjäder fram. Lite för mjukt men bilen hade bara blivit mer understyrd med hårdare fjäder o det kan jag va utan om det går....

H&R Hjälpfjäder blev 105-60-025

Sen bak blev det eftersom jag har kvar orginal torsionstav bak på 23mm, så blev det 50N/mm H&R fjäder bak.

Ca 2.4 hertz fram o bak är väl i gränsfall ok ville ju så komma så närma 3hertz som möjligt men med dessa dämpare va detta max. Besviken på Tolli lite eftersom jag sa till honom att jag ville ha en dämpare som jag kunde laborera med olika racefjädrar, men va fan dom Bilstein jag fått är ju mest till lite clubrace o åka fort på kurviga landsvägar med. Men visst dom va billiga o man kan ju inte få allt, jag skiter i vilket bara jag kan komma ner till mitt mål på 1.12:? på knutan... Kunde fått en 100N/mm fram, men han sa bara att den skulle bli lite mer understyrd då o ähh då kan jag lika gärna åka på en 80N/mm sa jag o han instämde. thumbs up

Har även idag beställt en cornerveight på bilen som ska göras så fort den e klar

Bild på skrället i garaget...

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Hämtade min nylackade hjälm idag, blev mycket nöjd....

Kan verkligen rekommendera Mosès bil&lack i Tollarp Skåne, dels för att han lackerade min brors 993 2S perfekt o nu min hjälm perfekt till ett vettigt pris. thumbs up thumbs up

Resultatet......



Vad tycker ni, sen kommer det komma lite reklam på hjälmen från mitt eget bolag men även dom som sponsrar mig....

Peters Däckservice
BMR Motorsport
objektiv Fond&Försäkring

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Pelle Sörensson skrev:
bara jag kan komma ner till mitt mål på 1.12:? på knutan...


Det är snabbt för en Roadsport C bil... är det en "B" bil du siktar på att detta ska bli? Dvs MYCKET lättning?

Fast mycket hänger ju på chauffören förståss... så om du ska köra Roadsport C och kommer ner på 1.12 tider lär jag få ligga i lite... (min bästa tid från mitt enda besök på Knutan var 1.14.628)

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19556



patand skrev:
Pelle Sörensson skrev:
bara jag kan komma ner till mitt mål på 1.12:? på knutan...


Det är snabbt för en Roadsport C bil... är det en "B" bil du siktar på att detta ska bli? Dvs MYCKET lättning?

Fast mycket hänger ju på chauffören förståss... så om du ska köra Roadsport C och kommer ner på 1.12 tider lär jag få ligga i lite... (min bästa tid från mitt enda besök på Knutan var 1.14.628)
PCSR Klass 1, 6,5kg/hk kanske passar bättre. Där verkar det gå fortare än i MGCC Roadsport C, iaf i våras.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Niklas Falk skrev:
PCSR Klass 1, 6,5kg/hk kanske passar bättre. Där verkar det gå fortare än i MGCC Roadsport C, iaf i våras.


Så sant så, PCSR verkar ha snabba chaffisar/bilar. Kan de aerodynamiska hjälpmedlen som tillåts i PCSR ge så pass stor skillnad mot Roadsport eller är det något annat?

EDIT: Det är ju iof ett halvt kilo mindre per hk att släpa på i PCSR klass 1 också, på min bil skulle det göra 85 kilo mindre i vikt...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Nä jag ska såklart köra i Roadsport C, är det tänkt i alla fall.......

Min bil kan nog lättas lite till oxå för att komma ner till 7kg/hk, idag väger den ca 1080-1090 med 10liter bensin. Sen ska ju jag in i den o mer bensin o så under ett race, så jag tror den väger på startplattan ca100kg till=ca1190 minst..

Anledningen till mitt mål 1.12.? är eftersom jag förra året, körde med orginal fjäder fram o hjälpfjäder bak på 30N/mm gjorde att bilen va milt sagt mycket att hålla reda på under färden o plogade friskt. Sen att bakvagnen hade en camber på 1grad på vänster sida o på höger 1.5 grad gjorde väl saken inte bättre. Fram hade jag 2.8grader.

Även va det endast 3:e gången som jag körde bakhjuldrivet på bana, så jag skulle nog kunna säga att om jag får ha hårdare fjädrar fram samt bak o 2grader camber på båda hjul bak o 3grader fram så ska jag väl med lite träning kunna hämta den 1.1sek som det krävs för att kunna köra 1.12.99. Bästa tid är 1.14.0 satt 2005.....

Väl möt till våren med MGCC

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
...blev fel här

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Pelle Sörensson skrev:
Nä jag ska såklart köra i Roadsport C, är det tänkt i alla fall.......

Min bil kan nog lättas lite till oxå för att komma ner till 7kg/hk, idag väger den ca 1080-1090 med 10liter bensin. Sen ska ju jag in i den o mer bensin o så under ett race, så jag tror den väger på startplattan ca100kg till=ca1190 minst..

Anledningen till mitt mål 1.12.? är eftersom jag förra året, körde med orginal fjäder fram o hjälpfjäder bak på 30N/mm gjorde att bilen va milt sagt mycket att hålla reda på under färden o plogade friskt. Sen att bakvagnen hade en camber på 1grad på vänster sida o på höger 1.5 grad gjorde väl saken inte bättre. Fram hade jag 2.8grader.

Även va det endast 3:e gången som jag körde bakhjuldrivet på bana, så jag skulle nog kunna säga att om jag får ha hårdare fjädrar fram samt bak o 2grader camber på båda hjul bak o 3grader fram så ska jag väl med lite träning kunna hämta den 1.1sek som det krävs för att kunna köra 1.12.99. Bästa tid är 1.14.0 satt 2005.....

Väl möt till våren med MGCC


Angående mer lättning så är 1155kg minimivikten på ekipaget vid målgång med 163hk (eller har du en amerikansk 150hk motor?) i Roadsport C. Räknar man med att du har programerbar tänding/insprutning (vilket ju faktisk är vad du har) så får du 5% tillägg på beräknad effekt och då hamnar du på 1198kg som minimivikt. Så jag tror knappt du kan lätta bilen något om du ska köra i Roadsport C med den. (min bil väger förresten med mig och soppa i någonstans mellan 1190 och 1200kg och minimivikten är 1190)

1.14.0 med de förutsättningarna du beskriver är imponerande. thumbs up Jag hoppas också kunna hämta lite på min 1.14.6xx tid till nästa år. Hade t.ex ingen möjlighet att använda 2:ans växel då det är glapp i växellänkaget som gör att det skrapar våldsamt vid växling till 2:an när bilen rullar (skall fixas i vinter). Hade gärna haft 2:an att köra på runt hårnålen, speciellt med den långsamma spoolup som 931an har... Kan ju också hoppas att nu när jag fått bort de ganska våldsamma vibrationer som fanns i bilen vid inbromsning (vinda bromsskivor ) finns möjlighet att kapa ytterligare tid. Sen kan man ju också hoppas att chaffisen lär sig något vartefter, det var ju mitt första och hitills enda besök på Knutan...

Hmmm har jag tur kanske jag kan komma ner mot 1.12.99 jag med alltså! Fast jag är nöjd om jag tar mig ner på 1.13.xx

Ja jag hoppas vara med redan på vårracet! Så vi säger väl mött till våren!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
patand skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Nä jag ska såklart köra i Roadsport C, är det tänkt i alla fall.......

Min bil kan nog lättas lite till oxå för att komma ner till 7kg/hk, idag väger den ca 1080-1090 med 10liter bensin. Sen ska ju jag in i den o mer bensin o så under ett race, så jag tror den väger på startplattan ca100kg till=ca1190 minst..

Anledningen till mitt mål 1.12.? är eftersom jag förra året, körde med orginal fjäder fram o hjälpfjäder bak på 30N/mm gjorde att bilen va milt sagt mycket att hålla reda på under färden o plogade friskt. Sen att bakvagnen hade en camber på 1grad på vänster sida o på höger 1.5 grad gjorde väl saken inte bättre. Fram hade jag 2.8grader.

Även va det endast 3:e gången som jag körde bakhjuldrivet på bana, så jag skulle nog kunna säga att om jag får ha hårdare fjädrar fram samt bak o 2grader camber på båda hjul bak o 3grader fram så ska jag väl med lite träning kunna hämta den 1.1sek som det krävs för att kunna köra 1.12.99. Bästa tid är 1.14.0 satt 2005....

Väl möt till våren med MGCC


Angående mer lättning så är 1155kg minimivikten på ekipaget vid målgång med 163hk (eller har du en amerikansk 150hk motor?) i Roadsport C. Räknar man med att du har programerbar tänding/insprutning (vilket ju faktisk är vad du har) så får du 5% tillägg på beräknad effekt och då hamnar du på 1198kg som minimivikt. Så jag tror knappt du kan lätta bilen något om du ska köra i Roadsport C med den. (min bil väger förresten med mig och soppa i någonstans mellan 1190 och 1200kg och minimivikten är 1190)

1.14.0 med de förutsättningarna du beskriver är imponerande. thumbs up Jag hoppas också kunna hämta lite på min 1.14.6xx tid till nästa år. Hade t.ex ingen möjlighet att använda 2:ans växel då det är glapp i växellänkaget som gör att det skrapar våldsamt vid växling till 2:an när bilen rullar (skall fixas i vinter). Hade gärna haft 2:an att köra på runt hårnålen, speciellt med den långsamma spoolup som 931an har... Kan ju också hoppas att nu när jag fått bort de ganska våldsamma vibrationer som fanns i bilen vid inbromsning (vinda bromsskivor ) finns möjlighet att kapa ytterligare tid. Sen kan man ju också hoppas att chaffisen lär sig något vartefter, det var ju mitt första och hitills enda besök på Knutan...

Hmmm har jag tur kanske jag kan komma ner mot 1.12.99 jag med alltså! Fast jag är nöjd om jag tar mig ner på 1.13.xx

Ja jag hoppas vara med redan på vårracet! Så vi säger väl mött till våren!



Hej!

Jag ska åka o väga den nu i vår igen, när jag ska cornerweighta bilen....

Har du haft lite problem med bilen som jag har haft så ska det väl inte va för stora problem att komma ner i 1.12 tider+ att jag har ju fler varv på knutan än vad du har...

Sen får vi se om jag ska köpa Utzon`s topplates o lägga in hårdare bussningar i hela framvagnen, sen ska jag ev köra 17" fälgar o då ska det köras på Michelin cup däck som nog är lite vassare än gamla R881 . Men det är bara en plan, om jag stannar kvar på 15" så blir det R888 nästa säsong.....

Ska bli kul o se alla igen nästa säsong...


Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Pelle Sörensson skrev:
Jag ska åka o väga den nu i vår igen, när jag ska cornerweighta bilen....

Har du haft lite problem med bilen som jag har haft så ska det väl inte va för stora problem att komma ner i 1.12 tider+ att jag har ju fler varv på knutan än vad du har...

Sen får vi se om jag ska köpa Utzon`s topplates o lägga in hårdare bussningar i hela framvagnen, sen ska jag ev köra 17" fälgar o då ska det köras på Michelin cup däck som nog är lite vassare än gamla R881 . Men det är bara en plan, om jag stannar kvar på 15" så blir det R888 nästa säsong.....

Ska bli kul o se alla igen nästa säsong...


Hmmm borde nog ta och se över min cornerweight också, det är inte gjort sedan Goran hade bilen 2004. Sådant kan väl ändras med tiden antar jag.

Vi får väl se vad för tider man kommer ner i. Fast det kändes inte som att problemen med bilen förlängde varvtiderna så där väldigt mycket (iof gick det väldigt långsamt ur hårnålen ). Men man kan ju hoppas! Chaffisen i min bil har dessutom säkert en hel del kvar att lära på knutan så du kanske har rätt att det finns möjlighet för 1.12 tider även för mig. I så fall blir man ju en toppchaffis i Roadsport C. Nästa år får alltså Miatorna se upp när du, jag och Eddie Varvstop jagar dem med frontmotorporschar! thumbs up

Michelin cup däck har jag inte råd med i min budget tycker jag, för min del blir det byta ut R881orna mot R888 i samma dimension (205/50-15), mycket bra pris på dessa hos goagubbarracing och de ska vara E-märkta dessutom så det är ok att använda dem i MGCCs KM.

Håller definitivt med om att det ska bli kul att träffa alla MGCC chaffisar igen nästa år! Mitt enda deltagande hitills (höstracet) gav mersmak! Men vi har inte träffats väl Pelle (har vi det så ber jag om ursäkt, jag är kass på att minnas namn )?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Nä du har rätt vi har nog inte träffats, så det ska bli kul o ses.

Ja fy fan vad dom ska få det svettigt ifrån oss, härligt med lag anda hahaha. Jag funderade oxå en stund nu över att köra på 17" o man är ju glad för låg vikt så det blir nog en renovering av mina cookiecutters istället....
Att ha en bra setup på sin bil och som dessutom är invägd tror jag gör susen på varvtiderna oavsett, vad tycker du om ev bromsvåg i bilen. Har nämligen en sån liggandes, köpte den eftersom bilen ålade sig vid inbromsning på Knutan innan jag gjorde framvagnsinställning. Sen efter inställningen va den hur go som helst men om det börjar regna kan det ju va gött o fördela om till mindre broms bak och på så sätt va snabb då oxå .....eller?

Jag ska i alla fall montera i plastrutor på dörrarna, med skjutdörr på förare sidan för det är naaaaajs hehe

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Ja jag hoppas vi ses då!

Lite laganda gör ju det hela ännu roligare som sagt! Vi får hjälpas åt att få ner tiderna...

Bromsvåg har jag ingen direkt erfarenhet av, har kört långloppsbilar med bromsvåg men inte direkt haft möjlighet att prova mig fram vad som är bra eller dåligt. Minns bara en gång då jag ändrade lite på bromsvågen i långloppsvolvon (S40 fd JTCC bil), vet inte om det blev så stor skillnad dock...

Men Pär Hylander kör ju med bromsvåg (eller snarare ställbar bromskraftsbegränsare till bakre kretsen tror jag) så han har säkert mer input att ge i detta ämne.

Min bil tycker jag haft väldigt bra bromsbalans med originalbromsar runtom med Ferodo S2000 belägg fram och standardbelägg bak. Men i väta kanske det känns bättre att bromsa mer fram, har aldrig kört bilen i ordenligt blött väglag på bana.

Plastrutor osv... blir en riktig räser då!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



patand skrev:
Ja jag hoppas vi ses då!

Lite laganda gör ju det hela ännu roligare som sagt! Vi får hjälpas åt att få ner tiderna...

Bromsvåg har jag ingen direkt erfarenhet av, har kört långloppsbilar med bromsvåg men inte direkt haft möjlighet att prova mig fram vad som är bra eller dåligt. Minns bara en gång då jag ändrade lite på bromsvågen i långloppsvolvon (S40 fd JTCC bil), vet inte om det blev så stor skillnad dock...

Men Pär Hylander kör ju med bromsvåg (eller snarare ställbar bromskraftsbegränsare till bakre kretsen tror jag) så han har säkert mer input att ge i detta ämne.

Min bil tycker jag haft väldigt bra bromsbalans med originalbromsar runtom med Ferodo S2000 belägg fram och standardbelägg bak. Men i väta kanske det känns bättre att bromsa mer fram, har aldrig kört bilen i ordenligt blött väglag på bana.

Plastrutor osv... blir en riktig räser då!


Bromsvåg är inte godkänt i MGCC.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83:a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
14 besök senaste veckan (37062 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande