Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield Megabusa. Såld | 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 >> 56 besök senaste veckan (140403 totalt) |
Hallo !
Jag prövar att ladda up 2st bilder på vad som förhoppningsvis skall bli en Megabusa . Det kommer mer bilder när det hänt något intressant . Det är lite mycket på jobbet just nu (utbildning + tenta) så det tar ett par veckor innan bygget skjuter fart. MVH Libell |
||||||||||||
Tjena !
Vad gäller motor så blir den tämligen original förutom luftfilter o avgas . Sen tillkommer även viss anpassning för bilåka såsom torrsump . Vad gäller bilen så skall den besiktigas för gatan , men jag har ca 5 min till mittsverigebanan . Så den kommer att anpassas för lite banåka . //Libell |
||||||||||||
Tjena Anton
Jag köpte detta Megabusa "kit" påbörjat , det var en kille söderut som hade börjat byggt den men av olika orsaker fastnat i detta stadium . Men han hade köpt med torrsump kitet från Westfield (Roadster bil) . Så jag fick det med när jag köpte av han grejorna . Dom är ju relativt dyra . Jag tror TTS i England är en av dom som har bäst priser på torrsump till Hayabusa motorerna . //Libell ps. vi har träffats på mittsverigebanan , jag åkte med dig som instruktör där . Jag tog ditt nummer för att kunna prata besiktning med dig |
||||||||||||
Anton , jag kollade in TTS men dom hade ju ingen torrsump till Blackbird motorn , men du kan kolla in Allen's performance www.allensperformance.co.uk
Hämtat från Allen's The second beneficial effect of fitting a dry sump is to reduce the overall height of the engine and so ensure minimum ground clearance and lower centre of gravity. This can be as much as three inches (76mm) in some cases. MVH Libell |
||||||||||||
Det finns ju vissa chanser att man befinner sig på banan då . Tyvärr utan Megabusa , men nästa år då
|
||||||||||||
Låter bra . Du får planera in en resa norrut (mittsverigebanan) nästa år . Hur gick det med lådan , verkar den hålla ? . Har du gjort några ändringar på bilen sen i somras (tackar för åkturen).
//Libell |
||||||||||||
|
||||||||||||
Efter att ha legat lite lågt ett tag så har jag börjat att skruva lite . Bla så har torrsumpen monterats på motorn . Div delar har beställts (börjar förhoppningsvis ramla in nästa vecka) .Så lite montering av bromsledningar och diffklump mm skall göras denna vecka.
Jag har vissa funderingar att byta ut original anslutningar mellan sump och pump . Och använda pressade slangar istället för slang och slangklammer. Lite mer uppdateringar kommer troligen senare i veckan |
||||||||||||
Har fått lite grann gjort denna vecka . Fick tag på en diffklump från en Scorpio Cosworth med 10000mil på mätaren och 3.36 i utv . Den såg väldigt fin ut både inv & utv ,så förhoppningsvis så skall man inte ha några större bekymmer med den. Får väl se om man i framtiden satsar på en "riktig" diffbroms istället för den viskodiff som sitter i denna . Det som är kvar att göra bak är väl mer eller mindre bara tank och bränsleledningar .
Ska dra lite bromsledningar i fronten i helgen , men sen är det bara att invänta div delar som förhoppningsvis dyker upp till veckan |
||||||||||||
Passar på att visa T-shirten som jag tråkar polarna med
Det är ju lätt att vara dryg innan man är klar . (Men man brukar ju få mångfalt igen) |
||||||||||||
Tips! Skruvarna som håller inre, bakre, övre bärarmarna, sätt bulten åt andra hållet än vad manualen säger. OM du behöver ta isär nån gång i framtiden (t.ex. för att montera krängningshämmare), slipper du ta ut hela tanken för att få ut bulten. Även om det står åt det håll du satt det i manualen blir det bara jobbigt sen. Fråga mig, jag vet _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||||||
Tackar för det tipset , det är ju så när man inte tänker ett steg längre . För krängningshämmare skall med stor sannolikhet monteras senare |
||||||||||||
Man tror ju på vad som står i manualen Jag slutade ganska snabbt att läsa den utan började tänka själv Redan nu kan jag rekommendera att du förspänner bultarna genom att palla upp och dra dem i någorlunda "rätt" läge. Det blir jobbigare senare, även om det är klart genomförbart. om bulten sticker ut utanför muttern kan du antingen fila ner den men ett par varv gängor är bra att ha skulle nyloc-muttern börja röra sig (inte hänt mig) men SFRo kan ha åsikter om för korta bultar . Eftersom de kanske sticker ut några varv, lägg distanser mellan ramen runt diffen och tanken så att den inte kan röra sig framåt och därmed punkteras av bultarna. Trä är ett utmärkt lätt och bra material för att sprida krafterna av sånt _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||||||
Jag hade faktiskt inte läst manualen ang bultarna utan det var mer en tillfällighet att dom hamnade den vägen . När jag provade tanken såg jag att bultarna låg onödigt nära .Så något mellanlägg måste nog dit. Sen en helt annan sak , jag är tämligen grön på detta forum . När du "citerar" mig så står det det ,men när jag citerar dig står det bara Citat: Varför? |
||||||||||||
För att få med namnet, kan du klicka på knappen ovanför inlägget, på högra sidan. Det står "citat" på knappen. Då kommer namnet med.
Det du gör (gissar jag) är att markera, kopiera min text, och sedan i inläggsfönstret, trycker du på "Quote" och då kommer inte namnet med.
vilket i kod är:
Det går att lägga till namnet manuellt om man glömde trycka på "citat" knappen genom att skriva, typ :
vilket i kod (i inläggsfönstret) ser ut så här:
och citerar jag dig, blir det:
vilket i kod är:
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||||||
[quote="Westfield"]För att få med namnet, kan du klicka på knappen ovanför inlägget, på högra sidan. Det står "citat" på knappen. Då kommer namnet med.
He He va lätt det kan vara ibland. . |
||||||||||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield Megabusa. Såld | 1, 2, 3 ... 34, 35, 36 >> 56 besök senaste veckan (140403 totalt) |